2025-01-28, 13:52
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Fan heller, ni ska förnedras, jävlar vad ryssarna kommer få betala för deras mördande, ljugande och bombande.

..Borde förnedras, mer än vad dom har förnedrat sig själva i det här kriget. Men då vi andra är mänskliga och inte Ryska orcher, så tror jag vi bör behandla den här andra klassens undermänniskor som Ryssar är med respekt.
Citera
2025-01-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Så mina vänner, vad tycker vi om att Ukraina har förlorat 940 000 soldater. När ska vi våga prata om det tror ni? Och hur stor del av skulden bär vi i väst genom att ha skickat in dem i säker död?

Har du "missat" att det är din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och för imperialistiskt anfallskrig mot fredliga grannländer? Det är således hen, och de ryssar/sycophanter som stödjer hen, som bär all skuld allt lidande, all förstörelse och död.
Citera
2025-01-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Att veta att ens nation skall strategiskt besegras av utomstående fiender i väst (i decennier nu ska påpekas) ger det landet yttersta rätt att införa och stifta lagar för att bevara sin nation, sitt samhälle och sina medborgare. Du är naiv om du tror att Sverige, eller vilket annat land som helst, inte hade gjort likadant i samma situation. Dessutom har Ryssland attackerats utifrån med missiler, bomber och terrordåd i flera år nu som är direkta krigsförklaringar mot landet. Så please, bespara mej dina naiva och ignoranta kommentarer. Tack.

Ryssen förstår inte sig själv. De är så aggressiva mot sina grannfolk att hela skapelsen NATO kom till enbart därför.

NATO som är en defensiv allians i syfte att försvara sig mot en eventuell rysk attack, som man visste skulle komma förr eller senare.

Enda anledningen till att Ryssland är i krig nu det är för att ryssarna inte ville att även Ukraina skulle söka skydd hos NATO så därför har ryssarna ända sedan 2014 gjort allt för att stoppa det.

Allt dåligt som händer ryssarna det är karma, en naturlig följd av ryssarnas eget beteende.
Citera
2025-01-28, 14:03
Medlem
Citat:
Att veta att ens nation skall strategiskt besegras av utomstående fiender i väst (i decennier nu ska påpekas) ger det landet yttersta rätt att införa och stifta lagar för att bevara sin nation, sitt samhälle och sina medborgare. Du är naiv om du tror att Sverige, eller vilket annat land som helst, inte hade gjort likadant i samma situation. Dessutom har Ryssland attackerats utifrån med missiler, bomber och terrordåd i flera år nu som är direkta krigsförklaringar mot landet. Så please, bespara mej dina naiva och ignoranta kommentarer. Tack.

Du vet om att folk i Ryssland fängslades på samma/liknande grunder redan i den absoluta inledningen av Putins idiotkrig, eller hur? Alltså långt innan Ukraina hade slängt så mycket som en handgranat över gränsen. Anledningen till detta är att Ryssland utvecklats till en vidrig diktatur, och att Putins narcissism, paranoja och megalomani slagit ut i full blom.

Som folk påpekade direkt - det är inte så svårt att känna igen en liten nyregistrerad Putinkramare som försöker spela "neutral". Det ser likadant ut varenda gång, och du är ju redan uppe på barrikaderna och vevar idiotargument från Kreml som en jäkla stolle. Du kanske ska testa att registrera ny användare igen, och se om det går bättre nästa gång....
Citera
2025-01-28, 14:03
Medlem
Citat:
Jag hittade honom, så besparade dej den mödan. Han heter tydligen Mikhail Simonov och stod anklagad för brott mot Criminal Act Article 207.3. Jag antar att detta är en typ av krigslag, vilket är naturligt för ett land att införa när det befinner sej i krig. Sverige hade gjort precis likadant om Sverige befunnit sej i samma situation.

Men ryssland befinner sig ju inte i krig. Den psykotiske dvärgen i kreml genomför ju endast en liten tre-dagars "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina.

Du vet väl att du riskerar 15 års fängelse i ryssland om du begår "brottet" att blott kalla putains imperialistiska anfallskrig för just "krig"?
Citera
2025-01-28, 14:10
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3lgsj3m5gek2o
Citat:
A short film about the misadventures of Russian occupiers in the Zaporizhzhia region. They arrived hoping to make some easy money, but their plans are constantly derailed by the damned "Baba Yaga" drone, which burns their convoys or bombs their shelters.
Citera
2025-01-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
..Borde förnedras, mer än vad dom har förnedrat sig själva i det här kriget. Men då vi andra är mänskliga och inte Ryska orcher, så tror jag vi bör behandla den här andra klassens undermänniskor som Ryssar är med respekt.

men alltså, behandlades nassarna eller japanerna med "respekt" när dom kapitulerade efter andra världskriget?

har inte för mej det.

ryssen får respekt när ryssen har jobbat upp ett betende somm är ok.

putin, o hans regim, ska enbart tryckas ned, få ryssen att skämmas när dom fattar hur illa omtyckta dom är, även i kina o indien.
Citera
2025-01-28, 14:19
Medlem
Overminds avatar
Känns som att dåren Putin lär få slut på militärfordon snart. Så mycket som Ukraina förstör och bombar.

Kommer ta många decennier för Ryssland att få tillbaka samma styrka, fordon och soldater.
Citera
2025-01-28, 14:23
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
men alltså, behandlades nassarna eller japanerna med "respekt" när dom kapitulerade efter andra världskriget?

har inte för mej det.

Under andra världskriget, det var en smula krigsretotrik och från USA's sida så har vi dom berömda Japanska fånglägren där dom spärrade in Japaner i USA. Det är vida kritiserat även i dag. Det finns även lite kritik mot Wernher von Braun och hans gäng som flyttade till USA och hjälpte till att bygga upp deras raketindustri.

För all del, Jag är inne på att bygga en mur kring hela Ryssland så att dom kan vältra sig i sin egen smuts. Det blir dock ett känsligare ämne vad vi ska göra med dom här hönshjärnorna om dom befinner sig på Europeiskt territorium. Det är lite av min poäng här.
Citera
2025-01-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Under andra världskriget, det var en smula krigsretotrik och från USA's sida så har vi dom berömda Japanska fånglägren där dom spärrade in Japaner i USA. Det är vida kritiserat även i dag. Det finns även lite kritik mot Wernher von Braun och hans gäng som flyttade till USA och hjälpte till att bygga upp deras raketindustri.

För all del, Jag är inne på att bygga en mur kring hela Ryssland så att dom kan vältra sig i sin egen smuts. Det blir dock ett känsligare ämne vad vi ska göra med dom här hönshjärnorna om dom befinner sig på Europeiskt territorium. Det är lite av min poäng här.

jag menar mest dom som styrde. var det bilden som förmedlades egentligen, att dom var "jämböridga och respekterade"? vet inte men har svårt att tro det.

Ryssen ska inte komma undan med nån uppfattning om att det blev "oavgjort" .
Citera
2025-01-28, 14:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ryssen ska inte komma undan med nån uppfattning om att det blev "oavgjort" .

Ryssarna är körda av det jag kan se, så nej dom kommer inte komma undan. Problemet som jag ser det är att Ryssar i allmänhet är riktigt jävla dumma i huvudet, så även med utedass och diktatorer så kommer dom fortsätta att ställa till med problem. Det ligger i deras natur..

Dom behöver en förmyndare för deras egna bästa.
Citera
2025-01-28, 14:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
har inte för mej det. ryssen får respekt när ryssen har jobbat upp ett betende somm är ok. putin, o hans regim, ska enbart tryckas ned, få ryssen att skämmas när dom fattar hur illa omtyckta dom är, även i kina o indien.

Men Ryssland kommer inte kapitulera som nation och inget land skulle ens vilja ockupera Ryssland och försöka ändra dem från grunden som man gjorde med Japan och Tyskland. Ryssland kanske lämnar Ukraina men de kommer ju finnas kvar som dysfunktionell, auktoritär, alkoholiserad nation.

Jag tror mer på isolering och en ny järnridå. Utvisa alla Ryssar tillbaka till Ryssland och stäng sedan gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in