Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-13, 23:16
Medlem
Shit vad jag skulle älska att se en tv-sänd debatt, eller ännu hellre en podd där några av de som försvarar Ryzzland terrorbombningar, massmord och stölder av barn får möta några som anser att Ukraina har rätt att försvara sig och verklig fred bara kan uppnås om Ryzzland lämnar Ukraina ifred.

En där man kan se folks ansikten och höra dom, en ordentlig debatt där kritiska frågor ställs åt båda hållen och man måste svara.

Gärna med ja och nej frågor, så alla hänger med.

Men över till något viktigare; har vi någon färsk rapport över befriade Ryzzka själar och denazifierat Ryzzkt materiel?
Citera
2024-12-13, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3ld7s3warwk2w

Russian oil refineries are again on the menu tonight for Ukraine's hungry long range drive fleet.

Orel, Russia.

Dags att Ukraina går "all in" på raffinaderna. Då om man tidigare hållit igen. Bränn skiten. Bränn den hela satans ladan till grunden !

Putin ville detta, låt han få det !
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-13 kl. 23:20.
Citera
2024-12-13, 23:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Jaha vad har du haft som lösning då?

Det var ju det hela kvällens diskussion tog fart kring. Något kring detta förslag tilltalar i nuläget. Kriget behöver avslutas fortast möjligt. Källa SVT och länk finns i tidigare inlägg.

” Guido Crosetto, Italiens försvarsminister, säger att Italien inte utesluter möjligheten att skicka soldater till Ukraina som en del av en framtida fredsbevarande styrka, skriver Ansa.

President Zelenskyj har öppnat för stationeringen av utländska trupper i Ukraina för att garantera landets säkerhet om en fredsöverenskommelse med Ryssland nås. Uppgifter har även gjort gällande att samtal förts mellan en rad europeiska länder, drivna av Frankrike, kring möjligheten.

Enligt källor ska Donald Trump dessutom ha sagt att han vill att europeiska soldater skickas till Ukraina för att garantera ett framtida vapenstillestånd.”
Citera
2024-12-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Bara i ryssland och några andra afrikanska länder är skillnaden mellan fattig och rik större än i USA.

Demokrati säkerställer att du inte får bättre styre än du förtjänar. I rysseriet (och i vissa andra afrikanska länder) har man en mer effektiv valprocess där kreml bestämmer resultatet på förhand och inga röster behöver räknas.

Annat är det i ryssland och andra afrikanska länder. Enligt Rosstat saknar en fjärdedel av alla ryska sjukhus både läkare (dvs de har inte en enda läkare) och rinnande vatten. I moskva och petrograd kan du däremot få offentlig vård som kunde ses som acceptabel i väst för 30 år sedan (och generellt bättre än i andra afrikanska länder), och sedan finns möjligheten att betala dyrt för privat vård och då få vård nästan lika bra som i Serbien, men det kan man å andra sidan få billigare i de flesta andra afrikanska länder också.

Förutom att saltgurka är billigare i rysseriet kan jag inte se någon som helst fördel med ryssland jämfört med USA. Men själv föredrar jag Europa där man har demokrati, en levnadsstandard 10 gånger högre än rysseriet, och rätt till semester, sjukledighet och vård (till skillnad från USA). En bra medelväg.

Det är just det här Ryzzland hatar.

De tänker som Orcher "vackert, fiiint, det förstör vi så de får det lika pissigt som vi".

Vi kan inte föra en vettig diskussion med dessa personer/botar, eftersom vi tänker "vackert, fiiint, låt oss skapa något lika vackert.

Vi har inte samma grund att stå på.
Citera
2024-12-13, 23:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Enligt källor ska Donald Trump dessutom ha sagt att han vill att europeiska soldater skickas till Ukraina för att garantera ett framtida vapenstillestånd.”

Hmm..har inte Trumps näsa växt.., likt Pinocchio ?
Citera
2024-12-13, 23:23
Medlem
Citat:
Det var ju det hela kvällens diskussion tog fart kring. Något kring detta förslag tilltalar i nuläget. Kriget behöver avslutas fortast möjligt. Källa SVT och länk finns i tidigare inlägg.

” Guido Crosetto, Italiens försvarsminister, säger att Italien inte utesluter möjligheten att skicka soldater till Ukraina som en del av en framtida fredsbevarande styrka, skriver Ansa.

President Zelenskyj har öppnat för stationeringen av utländska trupper i Ukraina för att garantera landets säkerhet om en fredsöverenskommelse med Ryssland nås. Uppgifter har även gjort gällande att samtal förts mellan en rad europeiska länder, drivna av Frankrike, kring möjligheten.

Ett sådant resonemang bygger helt på att det går att förhandla med det ljugande packet i Ryssland. Litar du på Ryssäcklet?
Citera
2024-12-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
USA är verkligen inget bra exempel på ett inkluderande samhälle. Ingenstans är skillnaden större mellan fattig och rik. De stackars grundlurade amerikanerna rösta varje gång på presidenter som gör dem fattigare.
Har du studerat det amerikanska sjukvård systemet? Får du en svår sjukdom kommer du snart önska att du bodde i Ryssland, för där är vården gratis. I USA får du sälja huset och ta lån för att ha råd med vården. Sen hinner du dö innan du får vård, för ingen vill ge dig den vård du behöver.

Den ryska gratis "sjukvården" är av usel kvalitet speciellt utanför Moskva och St. Petersburg så får man en svår sjukdom önskar man definitivt inte att man bor i Ryssland. Dom ryssar som har råd betalar för att få normal sjukvård.
Citera
2024-12-13, 23:30
Medlem
Citat:

Så barnamördare v.puttin vill ha italienska Nato-soldater vid ryska gränsen? Vill han också ha dit nazister kan han ju skicka dit några av dem som sitter i ryska duman (jodå, ryska nazistpartiet sitter med mandat i duman efter ett "val" där Kreml på förhand bestämt vem som skulle vinna). Behöver bajsväskägare v.puttin originalet, eller nöjer han sig med en kopia på borsjtj-receptet?
Citera
2024-12-13, 23:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dags att Ukraina går "all in" på raffinaderna. Då om man tidigare hållit igen. Bränn skiten.

Jag tror dom höll igen under Amerikanska valrörelsen. Bomba raffinaderier gav höga energipriser på världsmarknaden och det var Amerikanska väljare känsliga för. Så då gjorde dom nog Biden en tjänst då.

Dessvärre tror jag att dom bombade mest med moppedrönare. Nu ser jag mer och mer Ryska raffinaderier med cope-cages, samma sak med deras oljecisterner. Samma sak med luftvärnet runt dessa anläggningar, tidigare kunde man se några gubbar med kalasjnikovs springa runt och försöka försvara anläggningarna. Jag har inte sett någonting specifikt men jag undrar om inte Ryssarna sent om sider lärt sig någonting och har lite mer kompetent lokalt luftförsvar.

Så jag vet inte om dom håller igen, men jag tror dom behöver någonting mer potent i dagsläget. Jag vet att dom kommer sätta några riktigt roliga saker i serieproduktion, så.. ..Jag vet inte om dom håller igen men jag skulle nog vänta ett halvår för att se om det kommer några ökade attacker.
Citera
2024-12-13, 23:31
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://x.com/JulianRoepcke/status/1867548312737317132/photo/1

... Tramskälla...

Plats på kartan (ej updaterad ännu.):
https://deepstatemap.live/en#12/47.9200266/37.2446898

Ej uppdaterad för att det helt enkelt inte har ägt rum?
Citera
2024-12-13, 23:38
Medlem
Citat:

Jaha, men det är fortfarande så att Putin inte tänker sluta kriga förrän han fått vad han pekar på. Där har du problemet som måste lösas, och någonting säger mig att din lösning är att gå Putin tillmötes. Vilket vore helt vansinnigt.

Som jag ser det behöver man fortsätta öka pressen ekonomiskt och militärt tills Putin endera fattar att han måste vika ner sig eller kör hela Ryssland rakt i diket, beroende på vilket som inträffar först. Dikeskörningen verkar ligga närmast tillhands, och då får det väl bli så.
Citera
2024-12-13, 23:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tror dom höll igen under Amerikanska valrörelsen. Bomba raffinaderier gav höga energipriser på världsmarknaden och det var Amerikanska väljare känsliga för. Så då gjorde dom nog Biden en tjänst då.

Dessvärre tror jag att dom bombade mest med moppedrönare. Nu ser jag mer och mer Ryska raffinaderier med cope-cages, samma sak med deras oljecisterner. Samma sak med luftvärnet runt dessa anläggningar, tidigare kunde man se några gubbar med kalasjnikovs springa runt och försöka försvara anläggningarna. Jag har inte sett någonting specifikt men jag undrar om inte Ryssarna sent om sider lärt sig någonting och har lite mer kompetent lokalt luftförsvar.

Så jag vet inte om dom håller igen, men jag tror dom behöver någonting mer potent i dagsläget. Jag vet att dom kommer sätta några riktigt roliga saker i serieproduktion, så.. ..Jag vet inte om dom håller igen men jag skulle nog vänta ett halvår för att se om det kommer några ökade attacker.

Jag håller nog med dig i det första.., och sen på det sista (o fetade) : Finns det chans för Ukraina att de kan skala upp sin produktion i så pass stor skala att göra skillnad..?

Det ryska luftvärnet är nog också på sina knän..., men är det tillräckligt ?

Mycket skit, många frågor.., och dessvärre som jag ser det : En mjuk Trump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in