2024-12-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Har redan avhandlats i tråden.

Snödrivan hoppade upp från sitt gömsle och smällde till pissryzzen i huvudet som om han blivit träffad av en bautasten.

Piss-ryzzen smällde av, hamnade i snödrivan, helt avsmullen, medvetslös.

Då kom plogbilen.

Alla ryzzar i närheten skyndade fram och slet upp sina vodkaflaskor - som stått på kylning. Vapenforskaren? Han blev som tomtenissen i julsagan - "som en smaskig våffla, under husbonns toffla"....

OK tack för uppgifterna, jag har inte följt tråden alls idag. Kom in nu ikväll men skall läsa tråden.
Citera
2024-12-13, 22:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men ett feltänk, man kan endast ta med saker i en förhandling som man själv kan bestämma över. Och det skulle ändra hela antagningsprocessen för NATO för t.ex. Finland och Sverige har anpassat sig till NATO i årtionden innan de gick med.

Jag hoppas de inte gör något sådant och totalt devalverar värdet på ett NATO-medlemskap som något man måste leva upp till, till att bara vara en morot i en förhandling.

Det har du rätt i jag tänkte inte på den aspekten.
Citera
2024-12-13, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK tack för uppgifterna, jag har inte följt tråden alls idag. Kom in nu ikväll men skall läsa tråden.

Jadu. Vem fan orkar hålla reda på varenda liten piss-ryzz som tas av daga eller ramlar ut ifrån ett fönster. Det är ju värre än kobingo.

Men död är han. Avlivad. Och jag lovar att han kände stark dödsångest, minutrarna innan han avlivades i snödrivan, i 18 minusgrader, i sina kalsonger och nätbrynjan.

När han ståendes på knä tvingades be om förlåtelse, för alla jävligheter han ställt till med under sitt värdelösa liv.
Citera
2024-12-13, 22:59
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
USA är verkligen inget bra exempel på ett inkluderande samhälle. Ingenstans är skillnaden större mellan fattig och rik. De stackars grundlurade amerikanerna rösta varje gång på presidenter som gör dem fattigare.
Har du studerat det amerikanska sjukvård systemet? Får du en svår sjukdom kommer du snart önska att du bodde i Ryssland, för där är vården gratis. I USA får du sälja huset och ta lån för att ha råd med vården. Sen hinner du dö innan du får vård, för ingen vill ge dig den vård du behöver.

Du vet inte vad du pratar om. I rySSland har dom tillämpat krigskirurgi de senaste 20 åren. Om du har en enkel åkomma i foten så väljer de att amputera den istället för att fixa det med en enkel operation och sen rehab. Sen att det är gratis tror jag inte den som får sin fot amputerad uppskattar alls. Hur tror du att krigsskadade blir behandlad? Inte undra på att det hellre tar självmord istället. I bästa fall får de vård som krigsfånge om de överlever så länge att Ukrainska soldater hittar personen före den dött.
Citera
2024-12-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Lägga ner vapnen sa du det har jag aldrig haft som lösning.

Jaha vad har du haft som lösning då?
Citera
2024-12-13, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst, det vore fint om Europa gick sin egen väg utan att följa USA. Betyder inte att vi ska städa upp skiten som USA ställt till. Kriget i Ukraina är USA:s upptåg.
So much bullshit så man skäms å dina vägnar. Hur fan kan man vara så jävla dum?

Det var inte Ryssland som invaderade Ukraina, en självständig nation vars gränser man erkänt?

Du behöver inte svara för du har inget svar, din jävla sopa.

Slava Ukraine säger jag bara!
Senast redigerad av Rouen 2024-12-13 kl. 23:06.
Citera
2024-12-13, 23:05
Medlem
Citat:
Visst, det vore fint om Europa gick sin egen väg utan att följa USA. Betyder inte att vi ska städa upp skiten som USA ställt till. Kriget i Ukraina är USA:s upptåg.

Nej, lilla söta efterblivna ryssfitta! Kriget uppstod på grund av Rysslands invasion. Ergo: Rysslands upptåg.
Citera
2024-12-13, 23:05
Medlem
Citat:
Europa. Vi ska alltså ta över skiten som USA ställt till. Hoppas alla natovurmare är glada för det och än gladare när vi ska skicka än mer skattepengar till krigsleksaker. Minns att försvarsmaktens företrädare inte såg något hot från rysk sida gentemot Sverige före natoansökningen.

Då minns du duktigt fel iom att vi påbörjade återupprustningen 2014, just pga av rysk hotbild efter att de intog Krim.
Senast redigerad av Camarosmurfen 2024-12-13 kl. 23:10.
Citera
2024-12-13, 23:09
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nä.

Han var precis som du, på slutet. Fullständigt gaggig. Åldersdement klappmongo. Men jämför dig gärna med honom du. Vi har förstått sedan länge att ni är på ungefär samma efterblivna, mentala nivå.

De enda aspekterna du tänker på är hur du ska kunna framstå som neutral, samtidigt som du har hela huvudet uppkört i den ryzzka putinröven.

Lycka till!

Jag har aldrig kallat mig neutral då det är det minsta jag är….
Citera
2024-12-13, 23:10
Medlem
Citat:
USA är verkligen inget bra exempel på ett inkluderande samhälle. Ingenstans är skillnaden större mellan fattig och rik.
Bara i ryssland och några andra afrikanska länder är skillnaden mellan fattig och rik större än i USA.

Citat:
De stackars grundlurade amerikanerna rösta varje gång på presidenter som gör dem fattigare.
Demokrati säkerställer att du inte får bättre styre än du förtjänar. I rysseriet (och i vissa andra afrikanska länder) har man en mer effektiv valprocess där kreml bestämmer resultatet på förhand och inga röster behöver räknas.

Citat:
Har du studerat det amerikanska sjukvård systemet? Får du en svår sjukdom kommer du snart önska att du bodde i Ryssland, för där är vården gratis. I USA får du sälja huset och ta lån för att ha råd med vården. Sen hinner du dö innan du får vård, för ingen vill ge dig den vård du behöver.
Annat är det i ryssland och andra afrikanska länder. Enligt Rosstat saknar en fjärdedel av alla ryska sjukhus både läkare (dvs de har inte en enda läkare) och rinnande vatten. I moskva och petrograd kan du däremot få offentlig vård som kunde ses som acceptabel i väst för 30 år sedan (och generellt bättre än i andra afrikanska länder), och sedan finns möjligheten att betala dyrt för privat vård och då få vård nästan lika bra som i Serbien, men det kan man å andra sidan få billigare i de flesta andra afrikanska länder också.

Förutom att saltgurka är billigare i rysseriet kan jag inte se någon som helst fördel med ryssland jämfört med USA. Men själv föredrar jag Europa där man har demokrati, en levnadsstandard 10 gånger högre än rysseriet, och rätt till semester, sjukledighet och vård (till skillnad från USA). En bra medelväg.
Citera
2024-12-13, 23:11
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3ld7s3warwk2w
Citat:
Russian oil refineries are again on the menu tonight for Ukraine's hungry long range drive fleet.

Orel, Russia.
Citera
2024-12-13, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3ld7s3warwk2w
Det här kan sluta med att ryssens stort sett enda födokrok, oljeindustrin går åt helvete, rätt så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in