Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
"Tack".
Trist att bli utpekad som "neutral".
Först vill jag säga en sak: -jag tycker Europa borde minska sitt FOKUS på Trumpeten men också på Putin. Det leder ingen vart.
Media och folket borde chilla lite när det gäller att sprida deras konstanta och överflödiga babbel och deras ständiga foton.
Inte klokt egentligen att man ger dem båda denna makt inom Europa! Konstant. Dag efter dag.
Jag menar allt det överflödiga som de säger/gör, som inte är FAKTA bara antaganden och gissningar osv.
* Vi vet redan (Edit/förtydligande) att vi INTE vet vart vi har exempelvis Trump.
Därför blir det endast: - Vår BORTKASTADE TID OCH ENERGI. Tidspillan!
* Vi, Europa, borde istället fokusera på: -Hjälp Ukraina NU!
Och BYGG UT och STÄRK EUROPAS FÖRSVAR och UKRAINAS FÖRSVAR... Öka tempot!
Fokusera på det som hjälper oss! Hellre för mycket än för lite!
Oavsett om USA är med eller ej! Hoppas kan vi göra men det är inte där den huvudsakliga energin ska läggas!
Sedan: Har läst kvällens alla inlägg och turer i denna tråd.
Kände med dig här.
Det absolut värsta man kan tänka sig de senaste 3 åren är att bli misstrodd på denna punkt.
Det handlar om att hela sin identitet och karaktär blir ifrågasatt, felaktigt.
Jag tror dock, om du minns för ganska exakt ett år sedan när jag skrev typ "upp med hakan" eller nåt i den stilen till dig, att du ibland är så oroad och fastnar lite i pessimism att det skapar en oro eller ett tvivel hos en del. Eftersom det är lite av den retoriken som även rysstrollen använder bitvis för att manipulera folk.
Sedan märker jag att stämningen är mycket mer uppretad överlag i tråden.
"Djupfryst" blev stångad och anklagad häromdagen trots att det egentligen grundade sig i ett slarvigt missförstånd som han själv var oskyldig till.
I andra fall är det dock ofta berättigat.