2024-09-14, 19:41
  #461581
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Dessa ska då också uppfylla vissa kriterier. Beväpnade vakter som ser till att man röstar "rätt" är inte en av dessa. Eller att man som girkin tar in det minimala antalet ledamöter under vapenhot och ser till att dessa också röstar "rätt".

Och FN har även sagt (se en tidigare post om det (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)) att det ryssen gjort stred emot folkrätten.

Ja den ryska annekteringen är så klart olaglig.
Citera
2024-09-14, 20:00
  #461582
Medlem
raskenss avatar
Nasas firms bekräftar att Ukraina har breddat fronten i Kursk och gått in västerut också. Gissningsvis dördas nu många fjuniga ryska värnpliktiga nu som trodde dom kulle vara förskonade.

https://x.com/secretsqrl123/status/1834937126774841736
Citera
2024-09-14, 20:02
  #461583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ta reda på vad styrränta används till och förstå då vad Ryssland håller på med. Kan du inte söka så hoppa in i ekonomidelen här på flasback.

Självklart skadar sanktioner ett land, även Ryssland. Nu har ju Ryssland andra köpare i öster så omställningen går smidigt. Det är värre hur sanktionerna skadat EU men det verkar ni inte greppa.

Du verkar tro att allt köptes från väst och att Ryssland inte kan tillverka maskiner själva. Det kan man och är en av anledningarna till inflation och Ryssland går på högtryck därav styrräntan. Vad man inte kan massproducera själva köper man från Kina. Det kan vara tvättmaskiner, bilar, vissa maskiner, elektronik, halvledare och liknade samt att kineserna även kan producera reservdelar. Vad innebär detta för EU som inte längre får köpa och sälja till Ryssland? Du anser att vi går helt skadefria? Se senast här VW och i förlägningen Northvolt.

Det är du och andra som inte tar hänsyn till befolkingarna i EU, som kör över oss och ser till att vår välfärd dras ner.

Sen er hänsyn till Ukraina stinker. Minst en miljon döda och skadade, förlorade regioner varje år som detta fortsätter, en förstörd ekonomi och allt enbart för att ni hatar ryssen. Ni offrar alltså ett annat slaviskt folk och ler bara åt det.

Det är du och dina nazikompisar som stöder Putin, nazisterna i Rusich och dödandet som pågår.
Alla som stödjer Ukraina vill ha slut på kriget och att människor ska få leva i fred.
Citera
2024-09-14, 20:05
  #461584
Medlem
Norrbagg79s avatar
Mycket trevligt att se här nu ikväll:
https://t.me/s/Cargo200Retribution

VDV i Kursk får stryk.
Kolumn vid Pokrovsk får stryk.
Oljarigg i Svarta havet får stryk.
Citera
2024-09-14, 20:08
  #461585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ta reda på vad styrränta används till och förstå då vad Ryssland håller på med. Kan du inte söka så hoppa in i ekonomidelen här på flasback.

Självklart skadar sanktioner ett land, även Ryssland. Nu har ju Ryssland andra köpare i öster så omställningen går smidigt. Det är värre hur sanktionerna skadat EU men det verkar ni inte greppa.

Du verkar tro att allt köptes från väst och att Ryssland inte kan tillverka maskiner själva. Det kan man och är en av anledningarna till inflation och Ryssland går på högtryck därav styrräntan. Vad man inte kan massproducera själva köper man från Kina. Det kan vara tvättmaskiner, bilar, vissa maskiner, elektronik, halvledare och liknade samt att kineserna även kan producera reservdelar. Vad innebär detta för EU som inte längre får köpa och sälja till Ryssland? Du anser att vi går helt skadefria? Se senast här VW och i förlägningen Northvolt.

Det är du och andra som inte tar hänsyn till befolkingarna i EU, som kör över oss och ser till att vår välfärd dras ner.

Sen er hänsyn till Ukraina stinker. Minst en miljon döda och skadade, förlorade regioner varje år som detta fortsätter, en förstörd ekonomi och allt enbart för att ni hatar ryssen. Ni offrar alltså ett annat slaviskt folk och ler bara åt det.

Det är ju du som är för kriget. Jag önskar att det tar slut just nu och att Ryssland lämnar tillbaka alla annekterade områden. Minskat lidande på båda sidor!
Du skulle aldrig acceptera en sådan lösning, eller hur?
Citera
2024-09-14, 20:09
  #461586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En minoritet som anser sig vara illa behandlade av sin regering (språklagar, handelshinder, kultur) har enligt folkrätten rätt att bryta sig ur. På Krim skedde det med en fredlig folkomröstning, dom var ju reda autonoma. I Donbas blev det inbördeskrig och senare förhandlingar och avtal som inte hedrades av Kiev. Nästa steg är ju att en annan större makt går in och ställer allt till rätta, här Ryssland. Sådan är folkrätten.

Sluta ljuga!
Ryssarna invaderade Krim och höll parlamentet under vapenhot för att tvinga dem att rösta som ryssarna ville.
Fakevalen i Donbas skedde 1 månad efter att ryssar invaderat och startat krig mot folket och därefter började tortera och mörda civila.
Opinionsmätning har visade inte mer än en tredjedel ville bryta sig ur Ukraina när ryssarna invaderade.
Citera
2024-09-14, 20:15
  #461587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Utan hatet till Ryssland så hade vi kommit överens med både det landet och Ukraina för länge sedan. Det är tydligen många som hatar slaver och vill åt deras naturtillgångar.

Problemet är ryssarnas hat mot de Ukrainska folket. I synnerhet mot de som bor i Donbas.
Citera
2024-09-14, 20:18
  #461588
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Chairman of NATO Military Committee: Ukraine has the right to strike deep into Russian territory in order to weaken the enemy, its logistics and supplies on the fuel and ammunition front
https://x.com/AsharqNewsBrk/status/1835011929623965851
Citera
2024-09-14, 20:19
  #461589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nasas firms bekräftar att Ukraina har breddat fronten i Kursk och gått in västerut också. Gissningsvis dördas nu många fjuniga ryska värnpliktiga nu som trodde dom kulle vara förskonade.

https://x.com/secretsqrl123/status/1834937126774841736

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Mycket trevligt att se här nu ikväll:
https://t.me/s/Cargo200Retribution

VDV i Kursk får stryk.
Kolumn vid Pokrovsk får stryk.
Oljarigg i Svarta havet får stryk.
Ja, det går riktigt bra i Kursk enligt trovärdiga källor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1fgjn40/cv90_in_kursk_oblast/

CV-90 är ju där och slaktar, så det kan inte gå annat än bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går käpprätt åt helvete för Ukro i Kursk.
Gå och lägg dig med dina blattedrömmar, tönt.
__________________
Senast redigerad av Chillgren 2024-09-14 kl. 20:22.
Citera
2024-09-14, 20:31
  #461590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Mycket trevligt att se här nu ikväll:
https://t.me/s/Cargo200Retribution

VDV i Kursk får stryk.
Kolumn vid Pokrovsk får stryk.
Oljarigg i Svarta havet får stryk.
Det verkar som om luftberra ljög igen; en fläckfri kontraindikator
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går käpprätt åt helvete för Ukraina i Kursk

Visst kan rassarna, flåt 'ryssarna', återta Kursk; men det kommer kosta och det kommer kräva att man flyttar en hel del resurser från andra områden. Uteslutet är det inte, men att barnamördare v.puttin skulle få för sig det är osannolikt.
Citera
2024-09-14, 20:48
  #461591
Medlem
Kenneth Gregg hävdar att ryssarna har gått all in i Pokrovsk idag men att attacken blev söndersmulad. Längre uppdatering ska komma ikväll.

Samtidigt rapporteras det att ryssarna tvingas dra tillbaka trupper därifrån för att försvara Kursk. Det verkar som att invasionen av Kursk börjar ge effekt.

https://euromaidanpress.com/2024/09/14/frontline-report-russian-forces-finally-sacrifice-pokrovsk-offensive-to-defend-kursk/
Ukrainian forces finally managed to escalate the pressure in the Kursk Oblast to such an extent that the Russians were forced to sacrifice their Pokrovsk offensive and redeploy their most critical reserves to the north.

By disrupting the biggest Russian offensive operation, on which Russians staked everything, the Ukrainian Kursk offensive proved to be a strategic success.
__________________
Senast redigerad av Chillgren 2024-09-14 kl. 20:52.
Citera
2024-09-14, 21:18
  #461592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Hur bedömer man hur folk i olika länder "hanterar sina inkomster", och vad är ett bra sätt att hantera sin inkomst och vad är ett dåligt sätt att hantera sin inkomster? Uppenbarligen är det, enligt din undersökning, inte ett bra sätt att hantera sin inkomst att investera i vattenklosett då en fjärdedel av ryssarna fortfarande bajsar utomhus.

Medianinkomsten i Tyskland var 2023 €3645, i rysseriet var den 2022 49627 rubel (vilket är ca €494). En tysk tjänar mer än 7 ryssar tillsammans.

Men ryssen får mer för sina pengar än tysken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in