Citat:
Uppenbarligen har man resurser och bygger vidare på det. Det är bara att erkänna att NATO inte har resurser militärt att ta hand om till ytan världens största land. NATO måste vänta många år för att rusta och kostnaden kommer att bli enorm och risken att både EU och NATO rasar ihop är stor eftersom vi vill behålla vår välfärd istället. Ryssland har med andra ord ingen brådska, inte Kina heller. Det är för dessa två bara att vänta ut vansinnet vi håller på med här i väst. Det är tragiskt att många i väst inte kan anpassa sig till en förändrad värld och sen bara bedriva fredlig handel.
När förklarade Ryssland krig mot väst? Det är ju väst som eskalerar i Ukraina mot Ryssland. Ett Ukraina som inte ens är medlemmar i NATO fast kan göra vad dom vill för dom är backade av NATO. De små soldaterna i NATO vill ha krig mot Ryssland så det är dags att politikerna tar dom i örat (eller var det tvärt om). Ryssland varnar att konsekvenser kommer på olika sätt, inte bara militärt. Ett är att avbryta oljeleveranser och uran till USA. Den olja som USA själva producerar duger inte till olika produkter och vad det gäller storskalig anrikning av uran är Ryssland störst. Sen har Iran redan fått S-400 system av Ryssland så brist verkar det inte vara på luftförsvarssytem. Trist om fler länder får tillgång till avancerade missiler och luftförsvarssytem som fullständigt kastrerar hela den amerikanska hangarfartygsflottan.
När förklarade Ryssland krig mot väst? Det är ju väst som eskalerar i Ukraina mot Ryssland. Ett Ukraina som inte ens är medlemmar i NATO fast kan göra vad dom vill för dom är backade av NATO. De små soldaterna i NATO vill ha krig mot Ryssland så det är dags att politikerna tar dom i örat (eller var det tvärt om). Ryssland varnar att konsekvenser kommer på olika sätt, inte bara militärt. Ett är att avbryta oljeleveranser och uran till USA. Den olja som USA själva producerar duger inte till olika produkter och vad det gäller storskalig anrikning av uran är Ryssland störst. Sen har Iran redan fått S-400 system av Ryssland så brist verkar det inte vara på luftförsvarssytem. Trist om fler länder får tillgång till avancerade missiler och luftförsvarssytem som fullständigt kastrerar hela den amerikanska hangarfartygsflottan.
Nu glömmer du den ryska befolkningen igen.
Eller menar du att ingen har problem med en styrränta på 19%? Och sanktionerna som även ryska politiker har erkänt skadat ekonomin och inneburit nödvändiga investeringar för att ersätter förluster pga sanktioner? Tex om en västerländsk maskin går sönder och inte kan repareras pga sanktioner måste den ersättas av en ny kinesisk likvärdig maskin. Högre kostnad till samma utfall produktionsmässigt. Skall man göra så inom varje industri de kommande åren?
Du verkar ta väldigt lite hänsyn till den ryska befolkningen och dess framtid för att vara pro-ryss...