2024-05-19, 15:22
Medlem
Och det skulle inte förvåna mig om nötter som varit i Ukraina ligger bakom detta:

https://t.me/astrapress/55807
PTSD är ett helvete.[/quote]

Många såna blir det. Krigsskadade alkoholister som skiter i om de lever eller dör. Det blir vilda västern i flera år där borta i öster.
Citera
2024-05-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...varför använder ni så jävla usla båtar isåfall, Ivan? Har ni verkligen ingenting bättre, lol?
De är parkerade bredvid T14 i Uralbergen fattar du väl? Du vet, de kommer snart.....
Citera
2024-05-19, 15:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kan tänka mig att tidigare för ryska värnpliktiga.., att vara stationerad i flottan vid Svarta havet var nog förknippat som att man hade haft tur. Bättre klimat, lite sjömans-romantik med en flicka i varje hamn..

..inte så längre..
Jag tänkte skriva att dom är säkra så länge dom inte lämnar hemmahamnen, men det stämmer inte då Ukraina börjat plocka båtarna även där. Både på Krim och i Ryssland. Planen nu verkar vara att flytta fartygen till Abkhazien (Georgien) i förhoppning om att båtarna kan vara utom räckhåll för Ukraina där.
Citera
2024-05-19, 15:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Det är ju bara att läsa på om upptrappningen till kriget, så ser du varför.

Sen har du även ett annat krig som är extremt likt det som händer i Ukraina. Ett krig där det enligt väst var helt okej att göra som Ryssland gör.

Läsa på? Allt - inklusive Girkins fulspel i Donbass - skedde ju inför våra ögon. Detta är inte historia vet du

Och så lite whataboutism på det. Allt är so vanligt
Citera
2024-05-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-17/us-says-drone-strikes-on-russia-hurt-fuel-supplies-but-not-power

Till och med jag sitter på en lista med koordinater på alla större transformatorstationer i Ryssland. Ukraina har långdistansdrönarna och Putin är svag just nu. (Han är i Kina och tigger pengar för ekonomin han har saboterat i sin enfald)

-Slå ut elnätet. Många Ryssar kommer troligen att svälta ihjäl, men dom är Ryssar och dom har en lång väg att vandra innan dom blir en del av mänskligheten igen.

Ska man slå ut elnätet för att det ska drabba ryska folket ska man göra det på senhösten. Vill man slå ut productionen ska man slå till emot det nu.

Normalt ses det som ett krigsbrott att göra det dock. Men vet inte om det gäller för Ukraina eftersom Ryssarna redan slagit ut stora delar av Ukrainas kraftverk.
Citera
2024-05-19, 16:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Normalt ses det som ett krigsbrott att göra det dock. Men vet inte om det gäller för Ukraina eftersom Ryssarna redan slagit ut stora delar av Ukrainas kraftverk.

Jag skulle tro att det ses som kärnvapenalternativet, ett sista vapen att ta till. Skulle tro att Ryssland formellt inleder ett krig i sådant fall.
Citera
2024-05-19, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du syftar på denna välkända pro-ryska överste?:

Med tanke på att han stöder Ryssland i detta krig, så är det väl inte oväntat att han säger just det han säger.

Han är nog varken pro-ryss eller pro-ukrainsk utan realist.

Troligen tänker han att det här skadar amerikanska intressen på lång sikt och gynnar Kina.
Citera
2024-05-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han är nog varken pro-ryss eller pro-ukrainsk utan realist.

Troligen tänker han att det här skadar amerikanska intressen på lång sikt och gynnar Kina.

Mest känd är han väl för sina profetior om att Ryssland skulle vinna det här på några veckor... för några år sedan?
Citera
2024-05-19, 16:30
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Nattens smäll i Viborg.
Ukrainas underrättelsetjänst tar på sig det.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010421668.html

Vilket märkligt sammanträffande. Jag och min sambo funderar på att köpa hus där när området blir finskt igen och rensats på ryssar. Finland har redan börjat förbereda sig genom att förbjuda ryssar att äga fastighet i Finland så det sker automatiskt så att säga när Finland får tillbaka sin stulna egendom av det internationella samfundet.

Hur lång tid det kan tänkas ta vet vi idag inte med säkerhet men vi har fått uppgifter om att räkna med åtminstone ett par år.

Men jag gillar verkligen tanken med att Norden expanderar och att historiska oförrätter rättas till. Det är få som gillar tjuvar som kommer undan med stöldgodset.

Förhoppningsvis kan de Ukrainska styrkorna fortsätta sina attacker i det ockuperade finska området. Jag ser det som ett gott omen.
Citera
2024-05-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Yrkesmilitärer är sällan bindgalna krigshetsare. Det är politiska broilers och betahannar som brukar vara det.
Är det Putin du menar?
Citera
2024-05-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Stort, en Sovjetbyggd minspevarskorv från 1970-talet borta ur leken - nu vänder det nog till Ukrainas fördel! Eller vänder och vänder förresten, det framgår ju klart av tråden och statistiken över ryska förluster att det är Ukraina som har initiativet.

Minsveparen i all ära. Jag vill att man dödar ohyran på båten, inte vanliga matroser utan officersbögarna. Det är det enda som biter på HBTQ-stormakten Ryssland.

Detta krig som Ryssland startade har förändrat mig i grunden.
Citera
2024-05-19, 16:48
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Är det Putin du menar?

Det är en falsk illusion att Wladmir Putin kontrollerar "sina" säkerhetsstyrkor. Men upplevd säkerhet är ju också en form av säkerhet, men bara fram tills det inte är det. Det blir en jobbig period för Putte när han inser att han inte längre kontrollerar säkerhetsstyrkorna. Men det är en välförtjänt mardröm om du frågar mig även om det kan låta lite hårt och brutalt. Skit ska skit ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in