Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 18:41
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lavrov matar på med nya lögner. Nu påstår han att ukraina försöker få tillgång till kärnvapen. Låst artikel tyvärr. Ska se om jag hittar en öppen.

https://www.svd.se/lavrov-till-usa-flytta-karnvapnen-fran-europa
De ska dra till med en sån lögn så att de kan avfyra sina kärnvapen.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad hände med hon med flätor och folkdräkt som var aktiv i ukrainsk politik för några år sedan?

Ja, det är en bra frågan vad hon gör dessa dagar. Julia Tymosjenko ställde upp i presidentvalet 2019 och kom tre i första valomgången.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Problemet med kärnvapen är att det är en sista utväg. Har man en helt urkass konventionell militär så blir det som i Ukraina. Man får svårt att få något som helst inflytande utan att själva annihileras.

Rysslands kärnvapenarsenal är också under all kritik. De har förvisso 6500 kärnvapen med bara cirka 1500 sitter på missiler. Fler kärnvapenmissiler har inte Ryssland råd med. De senaste 10 åren har väst utvecklat mer och mer sofistikerade missilsköldar. Om dessa kärnvapenmissiler är lika utdaterade som allt annat i Ryssland så kommer den stora majoriteten att skjutas ner. Ryssland själva har dock inte råd med några missilsköldar så alla kärnvapen som avfyras mot Ryssland kommer att ta död på rysk ohyra.

Detta innebär att om NATO/EU fortsätter att pusha så måste putin för eller senare folda då allt annat i princip är självmord, få länder skulle komma till hands undsättning, de flesta skulle hugga honom i Ryggen, möjligt att han blir dödad av sina egna redan innan det går så långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Galning..han offrar sitt folk..
Hans folk var redan offrar av putinsugare. Nu är det deras tid att dö för ingenting. Varje ryss som dör är en ryss som inte kan komma hit och slåss Jag hjälper dom med allt jag kan och får..
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
https://twitter.com/COUPSURE/status/1498706479058235392?t=32wRsBCKV6NG1r9lAGuhgA&s=19

Ska tydligen vara: Rysk stridsvagn skjuter mot byggnad där person filmar. Skapligt jävla rädd man skulle bli

Men inte han som filmade 🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Den allsmäktiga ryska armén, min herrar, som lämnar en full laddad TOS-1A thermobaric MRL till den ukrainska armén. Bara vända på den och sikta mot konvojen. Alltså vad är det för fel på ryssen???

https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1498697710429425672
Antingen konvojen, eller varför sikta mot Rostov 😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Putin, så klart. Han har ju fått dem att fly till Israel och Europa, de värsta av dem.

Hahahaha... Ja, du har ju noll koll på hur verkligheten ser ut. Inte konstigt att du kommer fram till helt galna slutsatser då.

Detta är några av Putins oligarker:
Roman Abramovich, Alexander Abramov, Oleg Deripaska, Mikhail Prokhorov, Alisher Usmanov, German Khan, Viktor Vekselberg, Leonid Mikhelson, Vagit Alekperov, Mikhail Fridman, Dmitry Rybolovlev, Vladimir Potanin, Pyotr Aven, and Vitaly Malkin.

Ta och googla namnen, och titta särkilt på "Early Life" på deras Wikipedia. Du som är så paranoid över ZOG och judisk makt menar jag.

Hur fan man kan tro som du gör att Putin gjort sig av med "judiska oligarker" när sanningen är den totalt motsatta är helt ofattbart. Du som är så intresserad av ZOG borde väl åtminstone ha kunnat göra den minimala ansträningen och googla deras namn. Vad hade du då fått veta? Jo, att nästan samtliga av Putins oligarker är av judisk börd.

Det är helt ofattbart att du kan tro som du påstådde i tråden tidigare; att Putin genomför någon slags "avjudaisering" av Ukraina.

Gör dig själv ännu en tjänst, och se vilka reformer Zelenskyy genomförde mot oligarkerna innan kriget. Var han framgångsrik? Tveksamt, då det är enklare sagt än gjort att ge sig på oligarkerna, men till skillnad från Putin som är bästa kompis med judiska oligarker så är Zelenskyy det definitivt inte.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-16/zelenskiy-targets-oligarchs-as-world-focused-on-russian-buildup
https://www.bbc.com/news/world-europe-57198736
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-01 kl. 18:44.
Citera
2022-03-01, 18:42
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Har Putin gjort som dåliga förlorare när de spelar online? Bara lämnar en match och går AFK utan att ge upp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det är faktiskt mycket överaskande. Nog är krig svårt. Men man har ju någonsans i bakhuvudet ändå förvänta sig att ryssland med sin stora militärstyrka och sin stora areal vore någorlunda kapablia till duglig logistik.

Man kan ju helt klart ana utifrån detta att hela militärorganisationen är så enormt korrupt att det helt enkelt inte fungerar att bedriva krig som man bör förvänta sig. Hela situationen ger ju ekon från finska vinterkriget.

Det måste ju någonstans göra lite ont i den ryska folksjälen där många (vad jag tror) kanske skäms över mycket med ryssland och dess misär men de iallafall har en kompetent och mäktig armé.

En annan hypotes; man låter det hela ta mer tid än vad som krävs. Dels för att skrämma de som är kvar och tänker slåss med molotov coctails och dels för att tillåta informella förhandlingar som kanske pågår.

Jag gissar nu men, Ryssland borde väl kunna ha jämnat Kiev med marken dag 2 genom bombflyg. Så vitt jag förstår har man luftherravälde nu? Långdistansvapen skulle också kunna ha använts i större utsträckning. Man vill helt enkelt inte döda bröder och systrar. Det blir sår som inte går att läka (se på forna Jugoslavien där man ständigt hamnar i blodshämdsläge).

Ju färre som dör, desto enklare blir övergången till Rysskraina nu.

Väst pratar om dålig misslyckad militäroperation och så vidare. Visst, allt har nog inte riktigt funkat men det kan ju vara att man använder (missförstå mig rätt) "silkesvantarna". Nej, säger inte de grymheter vi sett sett är "silkeslena" men ... nog skulle Ryssland kunna slagit mycket hårdare och fortare?
Citera
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag har tänkt på det en del också. Om sådana budskap når ut på ett trovärdigt vis kan han fan inte överleva länge. Å andra sidan verkar han leva extremt isolerat och omger sig sannolikt bara med en handfull människor dagar som dessa.

Fan nu citerar jag dig men är menat till den du citerade. Häftigt om detta stämmer. Kan man få se en prtscreen? Har aldrig begett mig in på darknet
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Ska de gå hem eller går det fortfarande flyg från Ryssland?
Förslagsvis får det väl ta tåget till Finska gränsen och kliva över där
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Detta såg ju så patetiskt ut att det nästan måste vara fake?
Ratnik programmet visar sig vara ett missfoster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in