Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 18:37
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Felet är väl att logistiken har brutit samman. Över hela Ukraina ser man övergivna fordon, hela konvojer och ryska soldater som ger sig. Inte pga att de är slagna i strid utan därför att de övergivits av Putin och de ryska generalerna. Bränslet är slut. Maten är slut. USA uppger nu också att det är just därför konvojkön utanför Kiev bara växer. De kan inte rycka fram pga bränslebrist. Operationen har varit extremt dåligt planerad och man har bara skickat in en massa värnpliktiga utan nån plan, utan förberedelser och utan att informera soldaterna om att de invaderar ett grannland. Tusentals värnpliktiga har dödats.. Kan tänka mig att moralen hos de ryska angriparna sjunker snabbt nu.

Hej Putins lilla konvoj
En lite överraskning till er 😁😁
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Här har vi en hög med ryska krigsfångar

https://twitter.com/i/status/1498703452784021505

Detta såg ju så patetiskt ut att det nästan måste vara fake?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Var precis inne på darknet och flera Oligarker har lovat $100milj till den som likviderar Putin.

Jag tycker vi drar igång en go-fund-me för att samla ihop pengar så vi kan leja någon att mörda honom
Citera
Medlem
raskenss avatar
Lavrov matar på med nya lögner. Nu påstår han att ukraina försöker få tillgång till kärnvapen. Låst artikel tyvärr. Ska se om jag hittar en öppen.

https://www.svd.se/lavrov-till-usa-flytta-karnvapnen-fran-europa
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hoppas det är sant.

Om det är sant så är den med all sannolikhet saboterad så att dom spränger sig själva när dom försöker att avfyra den.
Kallas soppatorsk mina vänner och inget annat!
Citera
2022-03-01, 18:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Den Ryska personalen i linjen är till 90% bristfälligt utbildade värnpliktiga, de har inte den utbildningsnivå som krävs för att kunna hantera strikta kommunikationsprotokoll och kryptoteknik. De agerar som de skulle gjort hemma om något händer, "ringer en kompis" talar i klartext i affekt etc.

Det här är bara ännu ett tecken på att Putin och Ryssland trodde att allt skulle vara klappat och klart vid det här laget. Finns ju inga skäl till sekretess och att använda svindyr utrustning om man ändå står vid Parlamentsbyggnaden inom 72 timmar, eller hur?

Måste säga att jag tycker lite synd om de värnpliktiga. Vilket helvete att plötsligt befinna sig i och vilken nitlott i livet. De få som överlever kommer ha men för livet.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Putler gjorde sig ingen vän där direkt, frågan är när gänget runt Putler tröttnar på hans allt mer skruvade beslut.

Också min tanke: Även Putlers närmaste måste snart inse att han blivit blindgalen. Många ryska militärer har nog redan insett det....

Annars så är Putler alla NATO-anhängares nyttiga idiot!🙂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Fick en säker rapport från Ryssland :

PUTIN HAR LOVAT ALLMÄNHETEN ATT TILL FREDAG DÅ PARAOLYMPICS BÖRJAR I KINA SKA ALLT VARA KLART I UKRAINA.

Det har han alltså sagt till ryssar i media. Så 2dygn alltså..om Putte nu kan leverera.

För övrigt har jag hört att ryssar börjat våndas och säga till varann:
Det här är kanske min sista I Phone.

Då kommer vätebombarna regna snart om detta är lovat….
Citera
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag har tänkt på det en del också. Om sådana budskap når ut på ett trovärdigt vis kan han fan inte överleva länge. Å andra sidan verkar han leva extremt isolerat och omger sig sannolikt bara med en handfull människor dagar som dessa.
Vi får hjälpas åt att sprida det. Din tanke är rätt.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad hände med hon med flätor och folkdräkt som var aktiv i ukrainsk politik för några år sedan?

Yulia Timoshenko?

Hon arbetar med välgörenhet med sin dotter tror jag
Citera
Medlem
doctor-potatos avatar
https://twitter.com/COUPSURE/status/1498706479058235392?t=32wRsBCKV6NG1r9lAGuhgA&s=19

Ska tydligen vara: Rysk stridsvagn skjuter mot byggnad där person filmar. Skapligt jävla rädd man skulle bli
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lavrov matar på med nya lögner. Nu påstår han att ukraina försöker få tillgång till kärnvapen. Låst artikel tyvärr. Ska se om jag hittar en öppen.

https://www.svd.se/lavrov-till-usa-flytta-karnvapnen-fran-europa
Lavrov är en jävla råtta. Hur detta än slutar hoppas jag han får rutna i en bur. Ytterst vidrig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in