Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 15:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Yttrandefriheten har sina gränser. RT är geoblockad på Youtube. Tur att vi har Svt och AB, som alltid berättar sanningen om vad som händer i Ukraina!

Dock är ryska försvarsministeriets Youtube-kanal fortfarande öppen och man kan se deras presskonferenser. Här är den senaste, från för 1 timme sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=6oVvaKM-oo0
Bra att YouTube blockar RT.

Men det går fint att se RT på deras egen spelare på rt.com. Rimligt.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så flöden av naturtilgångar som Ryssland är rikt på har ingen betydelse? Kliv in i verkligheten.
Fattiga banan-stater producerar råvaror.

Rika högteknologiska stater förädlar råvarorna till produkter som det går att tjäna pengar på.
Citera
Medlem
Citat:
Du tror att Ryssland blir utfryst. Nope, det kommer att bli två stora block. BRICS länderna kommer att samarbeta ännu mer. Det har redan ett gemensamt betalningssystem. Snart kommer beroendet av dollarn att försvinna. Så var inte så naiv. Naturligtvis planerar BRICS länderna alternativa lösningar inom alla möjliga områden. Allt för att göra sig så självständiga som möjligt från väst/EU/NATO/USA.
Du menar en rik och välmående värld med ett fattighus under namnet Puttler-Ryssland i mitten, möjligen med vännerna Vitryssland och Nordkorea så länge de får gratis olja? Hatar du verkligen ryssarna så mycket?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Här kan man se filmen som tar upp att ryska soldatransoner gick ut 2015 https://twitter.com/i/status/1498421431079735297

Jag tror inte det är så farligt, sådan typ av mat är gjord för att hålla extremt länge. Datumet är mer att man måste ha ett datum enligt reglerna.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Helt meningslöst, jag förstår inte ett ord av vad han säger. Och det ser inte ut spm någon man ska jävlas med

Tryck på undertext och översättning. Han säger bl a att 1325 objekt av den ukrainska miltära infrastrukturen har slagits ut.
Citera
2022-03-01, 15:41
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Så du gillar etnisk rensning?
De blev inte rensade.
Citera
2022-03-01, 15:41
Medlem
Klart Ryssland/Ukraina har fin diesel...Greta har ju sagt det de har tom målat sin armada med miljövänlig epoxy bottenfärg... Ukraina/Ryssland skulle oxå återkomma om deras försvarsmakt är HBTQ certifierad...var lite oklart där.

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttjesus
Är det någon som har frågat Greta thunberg vad hon tycker om det här och vilken sida hon står på? Tankar de där ryska pansarvagnarna miljödiesel eller är det gammal fuldiesel?

Har greta sagt vilken flagga vi skall vifta med idag? Jag är lite orolig att jag fortfarande har gårdagens flagga och vifta med, vill inte göra bort mig ifall tjejerna som jobbar på biblioteket ser mig... att jag har fel flagga alltså gårdagens flagga.
Citera
2022-03-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Du hoppas på att ryssen kommer hit? Tack, då vet vi.

Jag hoppas ? det är våra politiker som bjuder in ryssen jag bara hoppas de går på dem och inte mig...
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Släppa en del av sitt land?
Det är här rysstrollen går bet, de fattar inte vad som är fel i det Putin påstår och som propagandamaskinen pumpat ut i åratal. De jag känner från de ockuperade områdena har helt andra åsikter än de som framförs i propagandan. De har aldrig haft problem med ukrainsktalande, de är själva ukrainare och talar ryska, vilket över 30% av befolkningen gör i hela Ukraina.

Motståndet mot den ryska invasionsarmén är väl rätt så tydligt och det är än mer tydligt att Ryssland fullkomligt SKITER i de rysktalande eftersom de bombar bostadsområden där det i princip bara finns rysktalande i nuläget...
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Och de har själva avfyrat 50 ggr fler granater din putinfjolla.

Precis!

Småbarnsmorsor med barn som skriker skjuter granater medan de byter blöjor.
Allt är invånarnas fel.

Bra tillmäle med "putinfjolla" lite kraft i uttrycket om man får säga så. Väldigt tydligt och bra...
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Man behöver nog inte vara orolig för Rysslands sönderrostade kärnvapen heller. De exploderar säkert i nyllet på dem om de försöker fyra av.

Egentligen borde vi inte vara överraskade – ryska produkter har i alla tider visat sig vara fullständigt värdelösa; man borde ha gissat att det gällde deras usla armé också.
Deras nya supersoniska missil sprängde hela forskarlaget under provskjutningen.
Men Ryssland är de enda som sänkt en atom u-båt. Synd bara att det var deras egen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det där var varken speciellt smart eller speciellt träffande. Du får träna upp aforismförmågan lite och komma igen!

Ja, det är sant. Det var en alltför generös tolkning av ditt uttalande vid närmare anblick. Du har uppenbarligen förstått att propaganda sker från den ukrainska sidan, men att det också sker från rysk sida verkar du av tidigare uttalanden i tråden vara oförmögen att se.

Så jag ber om ursäkt för att jag överskattade din kognitiva förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in