Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 15:27
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Ja så bra att folk som äger saabaktier är upp 40% på skattebetalarnas nota så idioterna i ukraina kan fortsätta dö när de är med i ett krig de absolut inte kan vinna.

Hoppas ryssen håller de personer som vill få med sverige i detta krig personligt ansvariga när de kommer till sverige.

Stödjer du diktatur så kan du dra till Ryssland din inavlade fjant. Demokratiska länder stödjer inte diktaturer och passar inte det så är det dags att du flyttar.
Citera
2022-03-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
En tanke jag har haft under hela dagen

Det kommer ju upp massa videos som påstår att Ukraina tagit Ryska soldater som givit upp.
OM dessa videos är autentiska (mycket är säkerligen propaganda), kan inte Ukraina placera alla dessa Ryska fångar i Kiev, vid viktiga infrastrukturer.

Väljer Putin att skjuta ändå - ja, då dödar han sina egna...

Ryska soldater har redan stora problem att skjuta ihjäl folk. De ser ju ut som ryssar allihopa.

Jag tror inte det hjälper att ha ryska fångar där, de ser ju ut som ukrainare.
Citera
Avstängd
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det gör vi inte alls.
Du stödjer diktatur och ska lämna landet.
Dina föräldrar (om de har nordisk ursprung) skulle ha slagit dig.

Stödjer diktatur, dem största diktatorena är USA och Nato som hela tiden krypit närmare. Men denna gången väckte dem den sovande björnen.

Helt okej om Ryssland paserar misiler i Kanada och Mexico och Hawai? Nära världspolisen?

Tror ej, nån måtta får det vara nu kastas dem ut, Ukraina blir ryss styrt sedan får vi se om Polen med tas om hand.

Loggar ut men följ utvecklingen på nån trovärdig media, ej aftonhoran eller bonnier styrda. Rekar Russia insight där har du sanning.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Här kan man se filmen som tar upp att ryska soldatransoner gick ut 2015

https://twitter.com/i/status/1498421431079735297
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:

Det kommer ju upp massa videos som påstår att Ukraina tagit Ryska soldater som givit upp.
OM dessa videos är autentiska (mycket är säkerligen propaganda), kan inte Ukraina placera alla dessa Ryska fångar i Kiev, vid viktiga infrastrukturer.

Gammal taktik. ISIS använde samma. Inte för att det riktigt harmonierar med krigets lagar, men vafaan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Igor Kolomoyskyi

Aha, du tänker så. OK, jag trodde du menade en person som faktiskt var från Israel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ja, han vill återskapa sovjetstaten, men inser inte att han skapar ett nytt Nordkorea.

Ryssland har mycket vapen, men är en liten korrupt ekonomi (1% av världsekonomin) som nu blir totalt utfryst.

Putin är en manipulerande maktgalen inkompetent diktator, som har drivit sitt land till ruinens brant.

Du tror att Ryssland blir utfryst. Nope, det kommer att bli två stora block. BRICS länderna kommer att samarbeta ännu mer. Det har redan ett gemensamt betalningssystem. Snart kommer beroendet av dollarn att försvinna. Så var inte så naiv. Naturligtvis planerar BRICS länderna alternativa lösningar inom alla möjliga områden. Allt för att göra sig så självständiga som möjligt från väst/EU/NATO/USA.
Citera
Medlem
Citat:

Bryter mot Genevekonventionen på alla sätt och vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Var schysst och skicka lite solrosfrön till stackaren, han ska ju säkert snart ut till fronten och pryda Kyivs gator med solrosor, med tanke på hur dåligt påverkanskampanjen går i västerländska medier.
Skulle gärna göra det. Men det skulle säkert bryta mot sanktionerade. Så lägger mitt hopp på att en liten Ukrainsk gumma kan ge det till han när han kommer ner..
Citera
2022-03-01, 15:29
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kolla här, TASS meddelar:
Russian Defense Ministry warns about strikes being prepared on military sites in Kiev
https://tass.com/defense/1414199
IDIOT!! Varför har dom inte förvarnat innan när de dödat gamla och barn?
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Tror att den är ifrån torsdag när invasionen började, men kan ha fel och den kanske är färskare.

Det är en Mi-17 transport helikopter, om jag inte ser helt fel. Tänka sig att det är ca €3300 som åker i sjön utan att räkna in helikoptern.

Ja det är så mycket som händer nu så det är svårt att skilja gamla och nya videoklipp.

Jag funderade nämligen på om helikoptersvärmen hängde ihop med jättekonvojen utanför Kiev.

Det är svårt att säga om så är fallet men du säger att det är transporthelikoptrar, kanske är då filmen ifrån invasionens början ändå.
Senast redigerad av fishANDchips 2022-03-01 kl. 15:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Många som tjatade om att titta på RT när tråden var ny, "för att få mer nyanserad bild".
RT har tydligen visat hurrande Kyiv-bor som välkomnar de ryska "befriarna", det är inte nyanserat, det är rå propaganda.
Jag bojkottar skiten, tänker inte heller läsa gamla ex av "Der Stürmer", för att få en mer "nyanserad bild" av andra världskriget.
Förstår inte att inte RT är blockerat hos Youtube?
Gå in på deras videos, se kommentarerna.

Helt uppenbart Ryska troll, man ser det på deras profiler.
Det är enbart skapade för att sprida pro-kremlin propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in