Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 15:34
Medlem
rokossovskys avatar
Yttrandefriheten har sina gränser. RT är geoblockad på Youtube. Tur att vi har Svt och AB, som alltid berättar sanningen om vad som händer i Ukraina!

Dock är ryska försvarsministeriets Youtube-kanal fortfarande öppen och man kan se deras presskonferenser. Här är den senaste, från för 1 timme sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=6oVvaKM-oo0
Citera
2022-03-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok, det var ädelt av dig. Jag ändrar mig. Från och med nu blir det handhjärta till ryssen.

Kanske kan vi skicka in Birgit Friggebo och sjunga "We shall overcome"?
Varför gör du dig dummare än du redan är? Det är precis den nivån du försvarat. Symbolismen i att lämna rummet är samma som Birgits snömos. Jag förväntar mig ingen lösning, min poäng är att jag förväntar mig att våra ledare åtminstone kan låtsas vara vuxna. Men majoriteten resonerar väl som du och symbolismen fungerar åtminstone på det egna folket. "Titta vad duktiga vi är och allt vi åstadkommit". Och du applåderar som den nyttiga idiot du är. De är inga idioter och vet precis vad de gör, decennier av att dumma ner befolkningen och här har vi hamnat. Cancel culture I FNs lokaler, det här är vår verklighet nu.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2022-03-01 kl. 15:38.
Citera
2022-03-01, 15:35
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Frankrike vill beslagta oligarkers lyx på Rivieran.
"Lyxbilar, lustjakter, exklusiva bostäder och annat som berikat livet för ryska oligarker hamnar på en lista över beslag som Frankrike vill se. Landet söker stöd för åtgärderna i EU:s sanktioner mot vissa ryska medborgare."
Detta är rätt väg att gå. Oligarker har svinat runt tillräckligt.

Skitstövlarna som med hjälp av dvärgen har skott sig på Rysslands befolkning. De går omkring som tuppar och strör pengar som borde tillhöra människor som sliter varje dag. Hoppas dvärgen får lida innan han långsamt brinner upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Absolut. Synd att man inte hann beslagta Putins yacht "Graceful" som kostade en miljard att bygga.

Putin vältrar sig i pervers lyx på ryska folkets bekostnad samtidigt som han skickar iväg fjuniga pojkar till fronten. När de tas av daga får deras mamma en lite säck med numera värdelösa rubel.
Kan ju råka ut för en olycka på vägen ut från kaliningrad..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Hur kan man vara separatist utan att vara angriparen?

Det är fullt möjligt. Ukraina kunde ha släppt Lunansk och Donetsk istället för att angripa och ägna sig åt folkrättsbrott som att försöka fördriva invånarna från området.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttjesus
Jag hoppas på massa goa ryska och ukrainska damer som kommer över, nu när vi har haft 30 år av skägg araber som kommit hit som efterblivna jävla mo-mo´s ... är det dags att få lite söt frukt från öst!

Bra saker mer damer därifrån

1: De kan laga mat
2: Ofta måna om sitt utseende (Okej lågskrapet är jäääävligt lågt)
3: Dom tar den i alla hål
4: När man själv vill och man behöver inte vänta på att de skall komma (Var och en ansvarar för egen orgasm)
5: Bra damer helt enkelt
Man ska alltid ha sina prioriteter klara!
Citera
2022-03-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Han bor i Kiev, i alla fall fram till för några dagar sen...
Men han har ju en hel radda medborgarskap - Schweiz, Cypern m.fl.
Komplicerad kille, minst sagt...

Sån jävla skojare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Säg att du är incel utan att säga att du är incel

Jaja ... hade en rysk dam för ett par år sedan... bra att åka den alltså.

Kan dock tänka mig ukrainska med.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Ryssarna är desperat på förnödenheter förutom en som går direkt på kassan .

https://twitter.com/i/status/1498660269261787141
Citera
2022-03-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Usa står för 50% av världsekonomin.
Europa för 15%
Ryssland står för 1,8% av världsekonomin.
Sverige for 1%

Ryssland är en världsmakt i människors hjärnor/medvetanden, inte i verkligheten

Så flöden av naturtilgångar som Ryssland är rikt på har ingen betydelse? Kliv in i verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Yttrandefriheten har sina gränser. RT är geoblockad på Youtube. Tur att vi har Svt och AB, som alltid berättar sanningen om vad som händer i Ukraina!

Dock är ryska försvarsministeriets Youtube-kanal fortfarande öppen och man kan se deras presskonferenser. Här är den senaste, från för 1 timme sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=6oVvaKM-oo0
Helt meningslöst, jag förstår inte ett ord av vad han säger. Och det ser inte ut som någon man ska jävlas med.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är fullt möjligt. Ukraina kunde ha släppt Lunansk och Donetsk istället för att angripa och ägna sig åt folkrättsbrott som att försöka fördriva invånarna från området.
Släppa en del av sitt land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in