Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 14:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Skicka mig gärna information om Rysslands reguljära styrkor. Inte Wikipedia, där kan man skriva vad man vill. Jag är genuint intresserad.

Påståenden i artiklar på Wikipedia har källhänvisning, iaf om sidan har den minsta trafik. Annars är nån där och redigerar.

Här är källan i den engelskspråkiga artikeln om Russia Ground Forces:

https://sgp.fas.org/crs/row/IF11603.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Enligt Rysslands centralbank är en dollar värd 0,0001 rubel just nu. Aj aj
Du blandar inte ihop ett rubel och bitcoin nu?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nästan skönt att se klipp från faktiska strider där alla Allah akhbar-rop saknas.

Men 3300 euro? Låter inte så farligt.

Oroa dig inte.
Det lär komma skäggiga förband österifrån som ropar Allah.

Rysk taktik är att ta förband långt från oroshärden. Då dessa är mer benägna att utföra grymheter.

Att man skickat in 18 åriga ryska pojkar var ett misstag. De var länpade att komma inrullandes som befriare. Og få blommor kastade på sig inför TV kamerorna.
Det är liksom överspelat.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Oj, Vitryssland lägger stora pengar på militären.

https://www.ui.se/landguiden/statistik/statistik3/?factid=b83dc176-04da-e511-9c3d-f01faf3e8f24&charttype=line&countries=Belarus%20(V itryssland)
Snarare som Ryssland där pengarna har säkert gått till någon korrupt i stället
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Dina Bagdad-Bob-haranger övertygar ingen.

Ryssland lyckas inte med något annat än att bli hatade världen över.
Såhär ser det ut numera när Lavrov för ordet i FN - alla lämnar.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/rysslands-utrikesminister-far-ordet-pa-fn-motet-alla-lamnar/

Ett ytterst omoget och anti-intellektuellt agerande.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jämför inte äpplen och päron. Ukrainas krigsmakt är närmast totalt utslagen efter några dagar genom de operationer på långt över 1000 attacker som den ryska militären genomfört. Ukraina ligger inte tusentals mil från Ryssland. Ukrainare och ryssar är samma folk, samma blod. De ukrainare som vill fly till väst kan stanna där, ryssar flyttar in. Ryssland vinner hur Kiev-juntan än försöker se det.

Är det inte dags att skaka fram några källor för det du skriver?

Förvisso har du säkert rätt i att politisk opposition åtminstone officiellt ger sitt stöd. De blir ju annars mördade.
Citera
Medlem
AdamSmiths avatar
Efter att ha läst en del av inläggen i tråden blir jag bara matt. Hur orkar ni som raljerar om att Ryssland och Putin är ljuset i tunneln och allt annat är woke/sossar/judar/media/deep state etc. fel?

Det är fan i mig dags att lägga ner ideologiska skiljelinjer, att sluta leden och stå upp som en man emot galningen i Kreml. Att yra om wokeness, BLM, och sionistiska konspirationsteorier kan ni väl för fan fortsätta med när det här är över? Herregud, mänskligheten.....
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Göra soldaterna men främst officerarna nervösa för eventuella framtida sittningar i krigstribunalen i Haag.
Smart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
När denna skiten väl är över - tror ni att nationalismen i övriga Europa kommer att få ett stort uppsving?
Alltså mer än att EU troligtvis kommer att tvinga in länder i starkare samarbete, men att folk i allmänhet blir mer patriotiska?
Vanligt folk gillar inte det som sker varken från Ukrainas eller Rysslands håll. Jag tror att de försöker skrämma in befolkningen i NATO men jag tror inte att det räcker till, folk är mycket mer vakna till hur sitationen ser ut i och med sociala media.
Citera
2022-03-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Den lösningen är bra nog för alla parter och med tanke på vad Ukraina måste deala med.

Ingen risk. dealen är = tillbaks till budapestföredraget, itne tillbaks till måndag förra veckan.

Upp till ryssland hur många generationer ryssar som ska lida, det är vad som ligger i potten.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ett ytterst omoget och anti-intellektuellt agerande.
Putin?
Citera
Medlem
barkies avatar
https://www.infowars.com/posts/anarchy-and-crime-have-taken-over-the-streets-of-kiev/

Så jävla härligt med lite nyans i infon.

Fina videos där 2 ukrainare i skottsäker väst och joggingbyxor med AK47r slår en obeväpnad man som står på knä. Han försöker sen springa och de skjuter ihjäl honom och tar genast fram smartphonen och filmar.

Jag ger fan upp om mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in