Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 14:19
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Lavrov påstod att Ukraina höll på att framställa kärnvapen, köper du det också?

Ingen aning, men att det kommer placeras offensiva vapen mot Ryssland i Ukraina (eventuellt också kärnvapen) om de går med i NATO, det tar jag för givet. Det är ju hela vitsen sas. Klart ryssen ser det som ett direkt hot.
Citera
2022-03-01, 14:19
Medlem
rokossovskys avatar
Juntaledaren Zelensky snyftar till EU-parlamentet:

"“We have proven our strength. We have proven that, at a minimum, we are exactly the same as you. So prove that you are with us. Prove that you will not let us go. Prove that you are, indeed, Europeans,” Zelensky said in a video address to the European Parliament on Tuesday."

Sorry to say, Mister, they will let you go....you might not be worth a new world war...

Zelensky gråter ut, är en perfekt nyttig idiot för imperialisterna i Väst, men tyvärr - han kommer att offras. Låt oss se om han ens överlever. Dessutom, han blir kanske blir mer värdefull för Västs imperialister som död?

Källa:
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-01-22/index.html
Citera
2022-03-01, 14:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
1 rubel i dagsläget, hur mycket dollar motsvarar det? Och vad var siffran pre invasionen?

Den har gått från 75 rubel till runt 105. Med fri handel borde den tanka mer kommande dagar

De ryska kontraktsbundna bassarna har nu en lön som växlat till kronor blir ungefär 200 spänn om dagen... Motiverande att invadera ett broderland med sådan pisslön. Enligt rykten har man också tvingat värnpliktiga att skriva kontrakt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Konvojen sägs va 2.2km från Kiev, 800meter närmre sen imorse,gissar de ska va inne imorgon

Ska den fortsätta in i Kiev tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Zelenskyj säger att ingen kommer knäcka Ukraina. Jo, jag tror Ryssland kommer knäcka Ukraina. Hur länge kan man uppbringa stridsmoral när lien rispar mot nacken 24/7. Ryssland är döden.
Lite så jag känner också.
Dock tror jag att Ukraina får ett militärt stöd från NATO som inte vanliga inte ser.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tydligen så har de Anonyma givit ett ultimatum till Kreml.
Om Putin inte drar tillbaka sina trupper innom två dagar så kommer de ge sig på de Ryska bankerna o deras konton.

Kan bli en ordentlig oreda.
Haha ja, så även om de nu har kontona stängda för att undvika bankrun och krasch så är de stackars rublerna ändå i fara? Lol.

Ja, hur gick det här då tyckte du puttelito?

Mvh
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fängelserna lär fyllas upp med ryska krigsfångar.
Jg menade att man skickar ut ukrainska fångar ut i döden
Citera
2022-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Roslagen är en gissning om Varjagerna nu har verkligen har fört med sig haplogroup N-L550. Det är ju det man utgår ifrån och det är rätt löst, det har rätt i.

Jo roslagen är en gissning, jag syftar mer till samtämmiga historiska beskrivningar från 1000-talet.

att koncentrationen (och därmed prevlancen) är "hög i norr" och avtagande söderut kräver ju en minst sagt omfattande mänskligt trafikflöde.
Citera
2022-03-01, 14:21
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Konvojen sägs va 2.2km från Kiev,
800meter närmre sen imorse,gissar de ska va inne imorgon

Det var långsamt och med Zenons paradox i beaktande lär de aldrig komma fram!

Man undrar vad Pentagon säger, är detta enligt plan eller ej? Svaret kanske kommer.
Citera
2022-03-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jg menade att man skickar ut ukrainska fångar ut i döden

De lär nog vara motiveradr slakta ryssar på riktigt.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hehe, ja den första visste jag om. Precis sånt jag vill se mer av.
Tyvärr fattade jag mig inte på de andra länkarna? Kanske måste ha appen för det?

Hursomhelst, grymt av anonymous.
Heja dem och heja Ukraina i er kamp mot diktatorns invasionsförsök.

Mvh

Dom sista 2 länkarna är till två restauranger som är listade på Google Maps. Där listar dom sina menyer, öppetider osv och sedan så kan gäster ge sina betyg och ladda upp bilder från restaurangen ala Tripadvisor. Kolla in de olika tabbarna All, Latest, Menu osv så får du se lite "kul"

Skall fungera utan app och direkt i webbläsaren!
Citera
Medlem
Ryska militären använder sig av civila radiokommunikation. Haha.

https://mobile.twitter.com/CITeam_en/status/1498233574834716674
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in