Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 14:12
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är det därför tusentals medborgare i Ryssland har gripits för att man har uttryckt missnöje invasionen?

Hur många är osäkert.

Men finns det ens så låga tal som några tusen av 145 000 000?
Citera
2022-03-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Precis, Ryssarna har knappt börjat, vänta tills de kommer igång då får ni se. Bästa vore om komikern och clownen Zelensky tog sitt förnuft till fånga och gick med på Rysslands mycket naturliga krav.

mm, 100`000 döda ukrianre=500`000 döda ryssar.

krigsmatematik är inte kul, och då är 5-1 ration vad amerikanska soldater kan räkna med, och de är ju inte klåpare i samma utsträckning som ryssar..
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kiev funkar nog på/för svenskar, det är ju en "svensk stad" grundad av en snubbe från roslagen enligt de "historiskt" närmsta dokumentationen.

Roslagen är en gissning om Varjagerna nu har verkligen har fört med sig haplogroup N-L550. Det är ju det man utgår ifrån och det är rätt löst, det har rätt i.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De börjar bli trötta o slarvar i den ryska troll/propagandafabriken.

Yepp
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Tack. Det visste jag redan, det är inte det jag skrev och inget som ändrar fakta.
Jag kanske missförstod dig, men du sa han var lottlös...
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Lavrov var väl inte i Geneve, det var ett förinspelat tal vad jag förstod. Svårt att diskutera då kan man tycka.
Nä, han var nog i bunkern med IDIOTEN.
Citera
Avstängd
Giant Squids avatar
Fint att se samverkan och stöd ifrån Greta Thunbergs organisation Fridays For Future framförallt ifrån deras ryska chapter till det Ukrainska.

Citat:
Fridays For Future Ukraine 🇺🇦@fff_ukraine·3hWe are youth climate activists in #Ukraine and we are scared. The war is escalating by the hour we don't know what will happen next.

Citat:
Fridays For Future Russia
@FFFRussia
·
24 Feb
Fridays For Future Russia has always opposed, is and will continue to oppose any military action, no matter how "fair" they are portrayed by state propaganda. War is not fair.
https://mobile.twitter.com/Fffrussia

Den 25 mars ställer F4F till med ett globalt klimatdemo. Ett ypperligt tillfälle för att delta och även visa sitt stöd för Ukraina.
Citera
2022-03-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Lavrov påstod att Ukraina höll på att framställa kärnvapen, köper du det också?
Något komiskt att han anklagar Ukraina för detta. Hade de gjort det så skulle jag förstått dem. De gav ju bort sina med garanti på att deras gränser inte skulle kränkas.
Citera
Medlem
qups avatar
Zelenskyj säger att ingen kommer knäcka Ukraina. Jo, jag tror Ryssland kommer knäcka Ukraina. Hur länge kan man uppbringa stridsmoral när lien rispar mot nacken 24/7. Ryssland är döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jämför inte äpplen och päron. Ukrainas krigsmakt är närmast totalt utslagen efter några dagar genom de operationer på långt över 1000 attacker som den ryska militären genomfört. Ukraina ligger inte tusentals mil från Ryssland. Ukrainare och ryssar är samma folk, samma blod. De ukrainare som vill fly till väst kan stanna där, ryssar flyttar in. Ryssland vinner hur Kiev-juntan än försöker se det.

Ukraina får mer och mer krigsmateriel för varje dag som går, fler och fler frivilliga väller över västra gränsen. Samtidigt kan Ukraina ostört träna sina styrkor i väst.

Visst, är ryssen tillräckligt motiverad så vet jag inte om Ukrainas motståndskraft räcker, men än så länge ser det bra ut.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Dribbla inte bort min fråga. Gränspersonlal är inte reguljära styrkor. Var har du hämtat informationen om 5 gånger fler styrkor. Eller höftar du helt själv?

Rysslands stående militära styrkor uppgavs till drygt en miljon enligt media och Wikipedia.
Citera
Bannlyst
Fundering:

Nato, EU samt väst har dragit en gräns att man inte tänker "intervene" med trupper på marken.

Eller om dom menar att man inte tänker strida mot Ryssland , vilket är en godtycklig tolkningsfråga
?

Men då Ukraina fortfarande är en suverän stat som har all rätt till sitt luftrum:

- vad hindrar att NATO och väst skickar in alla jaktplan som går att få tag på.
Endast för att göra överflygningar.
Observera
Samt göra supersonic (ljudknallar)
Över ryssarnas små huvuden. ?

Det skulle ju ta ner moralen ganska hårt... få saker som mullret av jaktplan på 50m höjd tar ju fokus från vad du än sysslar med.

Den största formationen av jaktplan sedan WW2 som någonsin samlats, och gång på gång flyga över ryssarnas löjliga fordonskolonn på låg höjd.

Tänk 1 Typhon Eurofighter som kommer och lågsniffar för att precis gå igenom ljudvågen , och detta upprepas varje minut...

Inte kan ju Ryssarna säga något åt saken?

Och allra minst skulle dom våga beskjuta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in