2023-11-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Piss-vatnik kan du vara själv. Självklart ska varje land göra vad man kan för att försvara sig men det gäller samtidigt att landets ledning besitter förmåga till konsekvenstänk. Ingen vettig människa kan väl anse att det läge som Ukraina nu försatt sig i kan vara försvarbart.
Hade inte Nato & Co ställt garantier så skulle Ukraina istället tvingats välja en fredlig lösning, genom att släppa in Nato så öppnade man för Ryssland att starta Preemptive War.
Kan inte Nato/väst sedan leva upp till sina utfästelser så sitter man där med Svarte Petter.
Ukraina litade blint på Nato & Co’s förmåga vilket i mina ögon var naivt och kan visa sig vara ödesdigert.

mmm visst, det var natos fel att ryssland anföll Ukraina en gång till. visst

ja på sätt och vis eftersom ryssland fick behålla krim och fick hålla på och jävlas under många år. *

Skyller du alltid på offren eller är det först efter du lipat i fyllan?
Citera
2023-11-18, 23:50
Medlem
DeekinTTs avatar
Elfving: Därför har motoffensiven inte misslyckats

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elfving-darfor-har-motoffensiven-inte-misslyckats--5nmrg8

Hahaha. Copium deluxe.
Motoffensiven är ett skämt.
Citera
2023-11-18, 23:54
Medlem
Citat:
Piss-vatnik kan du vara själv. Självklart ska varje land göra vad man kan för att försvara sig men det gäller samtidigt att landets ledning besitter förmåga till konsekvenstänk. Ingen vettig människa kan väl anse att det läge som Ukraina nu försatt sig i kan vara försvarbart.
Hade inte Nato & Co ställt garantier så skulle Ukraina istället tvingats välja en fredlig lösning, genom att släppa in Nato så öppnade man för Ryssland att starta Preemptive War.
Kan inte Nato/väst sedan leva upp till sina utfästelser så sitter man där med Svarte Petter.
Ukraina litade blint på Nato & Co’s förmåga vilket i mina ögon var naivt och kan visa sig vara ödesdigert.

Hade inte Ukraianre stått upp för sitt land hade ni bara fortsatt invadera andra länder. Precis som ni gjort mot Tjetjenien, Georgien och nu Ukraina.
Ukraina var aldrig med i NATO, hade de däremot varit med hade ni inte vågat anfalla vilket är hela syftet med NATO. Att slippa era äckliga krig, etniska rensningar och krigsbrott. NATO har ni skapat själva.
Citera
2023-11-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
mmm visst, det var natos fel att ryssland anföll Ukraina en gång till. visst

ja på sätt och vis eftersom ryssland fick behålla krim och fick hålla på och jävlas under många år. *

Skyller du alltid på offren eller är det först efter du lipat i fyllan?

I detta fall tror jag talesättet ” inte ens fel att två träter” gäller. Jävlas med varandra har väl båda sidor gjort, eller menar du att Ukraina inte gjort annat än att vara gulliga och omtänksamma mot ryssar?
Rent allmänt är jag inte förvånad över att den abrupta upplösningen av Sovjetunionen ledde till efterskalv, både Ukraina och Ryssland borde gjort sitt yttersta för att undvika militär konflikt och där kunde omvärlden bidragit mer.

Jag är spik nykter.
Citera
2023-11-19, 00:05
Medlem
Citat:
I detta fall tror jag talesättet ” inte ens fel att två träter” gäller. Jävlas med varandra har väl båda sidor gjort, eller menar du att Ukraina inte gjort annat än att vara gulliga och omtänksamma mot ryssar?
Rent allmänt är jag inte förvånad över att den abrupta upplösningen av Sovjetunionen ledde till efterskalv, både Ukraina och Ryssland borde gjort sitt yttersta för att undvika militär konflikt och där kunde omvärlden bidragit mer.

Jag är spik nykter.

gäller det alla krig, våldtäkter och mord eller är det mest när det passar dig/putin som du känner så?
Citera
2023-11-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Hade inte Ukraianre stått upp för sitt land hade ni bara fortsatt invadera andra länder. Precis som ni gjort mot Tjetjenien, Georgien och nu Ukraina.
Ukraina var aldrig med i NATO, hade de däremot varit med hade ni inte vågat anfalla vilket är hela syftet med NATO. Att slippa era äckliga krig, etniska rensningar och krigsbrott. NATO har ni skapat själva.
”Ni & era”; du vet inte vad du talar om.
Citera
2023-11-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
gäller det alla krig, våldtäkter och mord eller är det mest när det passar dig/putin som du känner så?
Jag bryr mig inte om vad som passar Putin.
Anser bara att korten borde kunnat spelas annorlunda.
Citera
2023-11-19, 00:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag är en smula imponerad nu över propagandan som släppts lös på X (Tidigare Twitter) Inte för att jag varit så särskilt intresserad över vad Zelensky säger, men jag tittar in dagligen på hans konto.

På hans konto så noterar jag varje dag en del av motpropagandan. Ingenting som når verkshöjd, men lite av varje varje dag ger en bra propaganda. så jag har har ignorerat skiten från Ryssland. Det här har jag gjort genom att blockera dom konton som inte svarar på mina repliker. Om dom inte svarar mig, vad finns det då för ide med diskussion?

Men jag har nu noterat över dom senaste 5-6 veckorna att mängden av konton som inte svarar har ökat markant. Från 20-talet blockeringar per dag så är jag nu uppe i 50-60 blockeringar, det för varje dag på varje inlägg från Zelensky. Ära den som äras bör. Jag kunde inte tänka själv att man kunde sjunka så lågt men jag tror att Ryssarna har lyckats igen.
Citera
2023-11-19, 00:10
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elfving-darfor-har-motoffensiven-inte-misslyckats--5nmrg8

Hahaha. Copium deluxe.

Haha.

Koprofagen i Kreml blev av med KUK:en (kolonnen utanför Kiev) förra våren och har inte vågat visa sej sen dess.

Offensiven är sedan länge skämd.
Citera
2023-11-19, 00:10
Medlem
Citat:

Jag är spik nykter.

I fallet av nazitysklands invasion av Sovjet tror jag talesättet ” inte ens fel att två träter” gäller. Jävlas med varandra har väl båda sidor gjort, eller menar du att ryssarna inte gjort annat än att vara gulliga och omtänksamma mot Tyskar?
Citera
2023-11-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Hahaha. Copium deluxe.

Gick inget bra i början, helt riktigt. Sedan har de övergått till att slå ut rysk stridsförmåga istället, och då har det gått lysande.

Att Ukraina skulle vinna ett utnötningskrig mot Ryssland trodde nog inte många.

Så, du kan böla bäst du vill.
Citera
2023-11-19, 00:27
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag anser att Nato uppträtt provocerande när man tagit för givet att man skulle kliva in i Ukraina i tron att Ryssland bara skulle titta på. Militärer i alla läger är väldigt känsliga för provokationer.

Berätta för mig när NATO skulle ha attackerat Ryssland. Jag väntar ivrigt på att få höra.. Var det dom där genmodifierade fåglarna Shojgu hävdade Ukraina hade släppt i väg mot Ryssland. Eller var det ett gäng med små gröna män som dök upp i Moskva. nä vänta nu det var ju Putin som sa det hade dykt upp små gröna män på Krym

NATO kanske skickar mind-controlling waves från månen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in