2022-03-01, 03:45
Om man läser den där borttagna segerartikel, verkar det som de inte är ute efter att byta ut regering utan de är ute efter erövra Ukraina och göra landet till en del av Ryssland.

Mot det ukrainska folkets vilja.

De som stödjer Putins invasion anser alltså att han har rätt att erövra Sverige om vi planerar att gå med i Nato.
Citera
2022-03-01, 03:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Nu börjar de diskutera att kasta ut Ryssland ur säkerhetsrådet på BBC.
Utmärkt. Man kan tycka som man vill om dina följande punkter där, men den första är den absolut mest akuta och nödvändiga.
Citera
2022-03-01, 03:47
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Men lägg av. USA skapade NATO efter vinsten i ww2.
Nja, sanning med modifikation. Flertalet stater inblandade i begynnelsen. Detta var över 70 år sedan.

Citat:
Det är ett amerikanskt projekt från början 1949 till 2022 idag för att säkerställa amerikansk makthegonomi.
Fel i sak. Det är idag ett projekt av 30 stycken helt autonoma stater med eget självbestämmande. USA har ingen särskild veto i alliansen mer än någon annan.

Citat:
Jag hade också hellre sett att Ukraina blir en del av EU och NATO men deras situation är så pissig geografiskt och historiskt att det helt enkelt får ta L:et och inse att Ryssland kommer ha sina intressen i landet eller som vi ser nu leka meme wars och avengers och skicka bra människor till en för tidig död.
Som sagt, det här är putlers och enbart putlers verk. Att natos existens inte ger honom fritt spelrum förstår vi (för det är hela poängen med nato), men han kan dra åt helvete. Han kommer att brinna i all evighet i djupaste helvetet på grund av det han gör nu.

Från början till slut har han bara ägnat sig åt omöjliga skenförhandlingar och förberedelse inför ett offensivt krig. Hans ambition är klart och tydligt att återupprätta något gammalt USSR eller dylikt. Han har storhetsvansinne.

Den vanliga medborgaren vill inte hålla på med sådant här skit, det krävs en totalitär stat med järnridåer för att kunna starta något sådant här vansinnigt i europa.

Det är fullt förståeligt varför Ukraina väljer att försvara sig mot denna diktator.
Citera
2022-03-01, 03:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Är det läsförståelsen som är dålig eller är det så enkelt att du inte har ett svar?
Försök svara på frågor.

https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M

Har redan svarat i annan tråd till någon av dina gelikar. Fan det är svårt att se skillnad på er. Blir så när ni alla använder exakt samma propaganda som papegojor.
Citera
2022-03-01, 03:48
Hur stor risken är att det blir WW3 och Jordens undergång? Kommer nån döda Putin tror ni?
Citera
2022-03-01, 03:48
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ja, varför inte, ut med Kina också när de ändå är i farten.
Vetorätten har alltid vingklippt FN och rättvist är det inte.
Slopa samtliga permanenta medlemmar, en fördel de skaffade sig som vinnare i 2:a världskriget.
Låt det i stället rotera bland demokratiska icke krigförande stater, som sitter 3 år i stöten.
Geografiskt från olika kontinenter (om möjligt). En utmärkt idé.

Stormakterna kommer alltid undan med skit, FN är för det mesta ganska tandlöst, ja. De åstadkommer dock en hel del samtidigt, men det är just stormakterna som kommer undan.

Frågan är vad konsekvenserna blir av att göra sig av med ryssland i FN dock.
Citera
2022-03-01, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Om man läser den där borttagna segerartikel, verkar det som de inte är ute efter att byta ut regering utan de är ute efter erövra Ukraina och göra landet till en del av Ryssland.

Det finns ingen annan lösning så länge andra länder inte blandar sig fysiskt, vilket de vägrar av principiella skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är dags för dig att sova för du verkar inte må psykiskt bra. Du är mycket besatt av Vladimir Putin och han är ingen bra förebild för dig.

Jag är inte besatt av Vladimir Putin. Han kan dra åt helvete.
Men det kan alla andra göra också. Om jag fick bestämma skulle vi göra på ett bättre sätt!
Typ sluta bedriva vår världspolitik som MMA-matcher med utövarna höga på droger och religion.
Senast redigerad av deathisfakenews 2022-03-01 kl. 03:52.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Är det läsförståelsen som är dålig eller är det så enkelt att du inte har ett svar?
Försök svara på frågor.

https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M

Du kanske redan har sett den men det var deras respons till den. Det var på skämt. F.ö. tycker jag att den är rolig.
https://youtu.be/e1ozCWyUlCg

Ryssland gjorde det till en grej för deras version var inte lika rolig.
Citera
2022-03-01, 03:50
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86

De som stödjer Putins invasion anser alltså att han har rätt att erövra Sverige om vi planerar att gå med i Nato.

Ja, mer eller mindre. Det hela bygger på hat eller idiologi på nästan samma nivå som isis.

Frågan är om putlers plan här nu är att erövra hela världen.

Vad blir putlers nästa helt jävla vansinniga move?

Who knows.
Citera
2022-03-01, 03:53
Medlem
Citat:
Ja, varför inte, ut med Kina också när de ändå är i farten.
Vetorätten har alltid vingklippt FN och rättvist är det inte.
Slopa samtliga permanenta medlemmar, en fördel de skaffade sig som vinnare i 2:a världskriget.
Låt det i stället rotera bland demokratiska icke krigförande stater, som sitter 3 år i stöten.
Geografiskt från olika kontinenter (om möjligt). En utmärkt idé.

1) Det kommer inte hända.

2) Din idé låter förövrigt vansinnigt korkad och extremt naiv. Om man på fullt allvar tror att Kina, Ryssland, USA, Frankrike och Storbrittannien frivilligt kommer ge upp sina platser i säkerhetsrådet behöver man en kraftig reality check.
Citera
2022-03-01, 03:54
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Jag är inte besatt av Vladimir Putin. Han kan dra åt helvete.
Men det kan alla andra göra också. Om jag fick bestämma skulle vi göra på ett bättre sätt!
Typ sluta bedriva vår världspolitik som MMO-matcher med utövarna höga på droger och religion.

Till och börja med så kan du läsa vad du skriver och landa på jorden.

Att du hugger på mig när jag visar förakt mot Rysslands krig i Ukraina tror jag inte riktigt att du menar.
Dina tankar bottnar i att USA har gjort så mycket fel.

Det har dem men vad ska vi göra åt det idag?
Vad har det med saken att göra?

Ryssland är det första landet i världshistorien som begått denna typ av handling: Att hota oss att skicka tillbaka jorden till stenåldern.

Vill du att såna tyranner ska få härja på planeten?

De hotade Sverige och Finland igår. Jag antar att du är bosatt i Norden så det är nånting som borde beröra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in