2022-03-01, 00:40
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det jag fått höra från olika håll är följande. De ryska soldaterna har fått direktiv att undvika civila offer så långt det går, att vissa maximal respekt till de ukrainska tillfångatagna soldaterna. Detta då man inte vill alienera det Ukrainska folket. Därför har man också undvikit att gå in i stora städer då det finns risk för småskaligt dörr till dörr krig med många döda. Detta låter vettigt då man kanske planerar tillsätta en prorysk regim i framtiden. Jag tror nog alla förstår att ryssarna försöker åtminstone genomföra detta krig med silkesvantar på i den mån det är möjligt. Inte för att de är några änglar men för att de som sagt inte vill alienera det ukrainska folket samtidigt som de vet att hela Världens ögon är på dem.

Om Ryssland så önskade har de vapen att jämna Ukraina med marken men det är inte deras mål uppenbarligen.
Givetvis vill de undvika att civila dör då det ser illa ut och ökar risken att andra länder joinar kriget för Ukraina.

Verkar som putin redan har tagit till vakuum-bomber.
Citat:
Det jag hört att de Ukrainska soldaterna fått direktiv om i fall de tillfångatar ryska soldater är att skjuta dem på plats.
Från vem? putin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det verkar rulla på rätt sakta, de avverkade ca 1 mil på knappt en timme tidigare, så om de nu har ca 3 mil kvar så bör de vara framme inom knappt 3 timmar.

Kanske tidigare också, för de kommer ju samla sig en bit utanför Kiev, så de är nog framme inom 2-3 timmar max skulle jag tro.

Inga källor på dina absurda påståenden.

De skulle ju varit framme igår enligt dig..
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Är detta verkligen korrekt? Förlåt men, känns som svensken på ambassaden hade behövt massa tester, blodprov, betyg från skola, cv, ja du förstår, hela skiten, som skulle ta hur länge som helst att fixa innan man blir nedskickad.
Jag har en barndomsvän som själv åkte ner i Lördags. Han var i kontakt med ambassaden i Fredags så det var minst sagt snabba puckar.

Jag har inte hört något från honom sen dess, oroväckande minst sagt.
Citera
2022-03-01, 00:41
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
då har man invigt sitt näst starkaste bomb i Ukraina.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det verkar rulla på rätt sakta, de avverkade ca 1 mil på knappt en timme tidigare, så om de nu har ca 3 mil kvar så bör de vara framme inom knappt 3 timmar.

Kanske tidigare också, för de kommer ju samla sig en bit utanför Kiev, så de är nog framme inom 2-3 timmar max skulle jag tro.

Dom ser nog till att ha flygunderstöd denna gång. Vad folk inte fattar är att ryssar kan klanta sig, lära sig av sina missatag och komma tillbaka. Stora nordiska kriget, WW2, Tjetjenien....
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
https://www.reddit.com/r/CombatFoota...ukraine_later/

Fyfan. En kille filmar live när han och hans pappa blir beskjutna i bilen, varefter han drar sin pappa till ett dike. Det finns en annan video när någon hittar deras bil med en hund död i bilen och den andra hunden som står vid en död person i diket.
Citera
Medlem
NHL suspends all business relations in Russia

Vad ska lilla putler titta på nu?
Citera
2022-03-01, 00:42
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Ge mig tre exempel på när Ukraina självmant utan våld skulle vara lierat med Ryssland. Börja runt Myscovy eller Novgorod Rus.
Ukraina som statsbildning har aldrig funnits. Vilket "Ukraina" menar du fanns under tiden för Kievan Rus?

Det var ju östslaver och splittrades sedan i olika hertigdömen. Inget av dem hette Ukraina. Det mäktigaste Storhertigdömet Moskva blev det ledande. Sedan kom Tsarryssland, Sovjetunionen osv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kievan_Rus%27#/media/File:Principalities_of_Kievan_Rus'_(1054-1132).jpg
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Sluta lek officer.

Inga källor på dina absurda påståenden.

Slå på din radio..
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Tar man upp gammal historia som inte finns på världskartan så låter det som att du har kopierat din landsfaders retorik. Han nämnde just Irak. Dvs inga argument.

Det var dock ändå ett passande exempel för att bemöta ditt påstånde, och vill inte säga att det är särskilt gammalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Finns stor risk att Ukraina delas längs den rosa delen, om inte Ukraina garanterar att det inte blir något Nato-medlemskap. Zelensky, USA:s knähund och skådespelaren som fått sitt livs största roll, kommer inte garantera någonting eftersom som det kommer hans chefer i Washington inte tillåta. Ukarina förtjänade en bättre ledare, men som man bäddar får man ligga. Mest synd om de civila men ingen verkar bry sig om dem. Speciellt inte NATO och EU.

https://www.e-ir.info/wp-content/upl...5/03/map-1.jpg

Du det var ett attans tjatande om samma sak från dig lille parvel. Det liknar propaganda-spam. Du kan inte vara orolig någon missat vad du har att "tillägga" i denna tråd?
Väldigt många inlägg med exakt samma innehåll.

Dra gärna en snyftare nu....
Citera
Medlem
Frickys avatar
Kom igen, denna tråd är inte till för att diskutera vilka som är rysstroll eller inte.

Nu sänker vi inte kvalitén på denna tråd.

Fokus på rätt saker, kom igen! 🇸🇪🇺🇦
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Nej, men av Chamberlain

Var det så? jag var 100% att det var Usa men du har säkert rätt så jag säger inte emot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in