Citat:
Ursprungligen postat av
Glossus
Ingen bäring? Blinken, Nuland och Sleepy Joe vill accelerera kriget tills dess att den sista Ukrainaren är död. Det krävs en idiot för att inte inse detta uppenbara faktum.
Biden erbjöd skjuts.
Zelensky bad om vapen/ammunition
Så ingen av ovan förslag på namn, har sagt något om att accelerera.
Min tro, är att man inte trodde att ryssland var världens 2:a arme, i Ukraina.
Citat:
Lloyd Austin sa det.. -Syftet är att försvaga Ryssland.
Ja, inte är det att utplåna Ryssland. Man vill försvaga Ryssland, så att de inser att de bröt mot Folkrätten och drar sig tillbaka.
Citat:
Det hela är ganska enkelt.. Betrakta Ryssen som din eviga fiende och räkna inte med några sympatier. Är du med?
Just nu verkar detta vara sant, det du skriver.
Men förhoppningen är väl att världen nu kommer få Ryssland att förstå att de inte kan agera på detta sättet.
Annars blir det nog som du skriver och att vi kommer få att rusta upp vårt försvar.
Citat:
Hur många Ukrainska mäns liv är värt att offra för att USA ska bekämpa Ryssen? 100k, 200k, 500k?
Hade jag Zeleskys eller Biden tfnnummer, skulle jag kunna och ringa och fråga de. Tror ingen här på FB vet svaret på din fråga.
Vad vi vet och som du själv kan se och läsa är att:
Zelensky säger till hela Ukraina är befriat
Biden säger så länge det behövs.
Citat:
Kriget är värt att utkämpa. I synnerhet som det "bara" är Ukraniare som får plikta med livet, inte sant?
Stämmer inte helt. Det är andra frivilliga där.
Men i det stora hela korrekt. Kriget pågår i Ukraina och som framgår av trådens namn, Ryssland har invaderat Ukraina.
I övrigt har Zelensky bett om vapen och inget annat.
Så vare sig du eller jag böra åka dit. Kan vara bra att känna till!
Citat:
Ja, i synnerhet om man slipper offra sin egna befolkning för den goda sakens skull. Är du med?
Se mitt föregående svar. Eller du tänkte åka ner och hjälpa till, för Folkrättens skull.
Hedrar dig, men det är inget krav eller efterfrågat.
Citat:
Bekämpa Ryssen tills den siste Ukrainaren är död. Eller hur?
Det tror jag inte kommer att ske.
Men att ryssen är på fel plats har nog de flesta insett. Om man tittar på kartan.
Ukraina består av ca 44 miljoner människor. 22 miljoner män. Kanske 10 miljoner i rätt ålder. 17 % är etniska ryssar, så dessa kanske vi ska räkna bort. Så säg 8,3 milj Ukrainare. Vi räknar inte in frivilliga.
Enl expertis bör anfallande part vara 3-4 ggr så många för att lyckas.
Ryssen behöver alltså ha en arme på 25-30 miljoner soldater. Det kommer de aldrig få ihop.
Just nu pågår ett distanskrig där man skjuter bort ryska system. Så mängden liv som går åt just nu är nog på en relativt låg nivå. För Ukraina i v f.
Vi får rapporter om 500-1000 döda/skadade(?) ryska soldater per dag. Nu är detta förstås inte de Ukrainska liven, som du vurmar för, utan ryssar.
Vi har även från ryska källor fått lära oss att man fuskar med sin rapportering. Så antalet som ryssar meddelar att de dödat Ukrainare, bör då delas med någon bra siffra.