2023-08-09, 22:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Alltså stackars barn hoppas det här tar slut snart.
https://vm.tiktok.com/ZGJgGyBS7/

En gammal video eller en video taget ur sitt sammanhang? Eller någon annan viktig info som utelämnats? Som vid era tidigare försök när ni använt ordet "barn", t.ex:

#1 : https://www.flashback.org/sp83401639

#2 : https://www.flashback.org/sp83273902

Annars om du vill ha ett slut på kriget så ska ju du kontakta Putin. Att posta (misstänkt fejkade) videos utan en tydlig källa ändrar ju inget alls.
Citera
2023-08-09, 22:48
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag såg inte någon svensk patch på den videon, däremot en ukrainsk.

Kolla ca 20 - 25 sekunder in, på han som skakar ukrainaren.
Citera
2023-08-09, 22:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du får gnugga dina grå.. Vem är det som har hetsat fram kriget? Det är helt uppenbart. Lloyd Austin har sagt det.. -Syftet är att försvaga Ryssland.

Det är inget som behöver gnuggas. Ryssland har all skuld i detta.
Citera
2023-08-09, 22:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Kolla ca 20 - 25 sekunder in, på han som skakar ukrainaren.

Jag orkar inte söka i historiken, jag såg det inte, du ville se det så du såg det. Länka.
Citera
2023-08-09, 22:52
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Jag orkar inte söka i historiken, jag såg det inte, du ville se det så du såg det. Länka.

Vänster arm

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/30007
Citera
2023-08-09, 22:53
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Du får gnugga dina grå.. Vem är det som har hetsat fram kriget? Det är helt uppenbart. Lloyd Austin har sagt det.. -Syftet är att försvaga Ryssland.
Har väl ändå gått rätt bra på den punkten, nu shoppas det hos den lika korta nordkoreanen och polare per Iran, måste ha sinat rejält på saker och rätt hyfsat med ryzzkt dökött varje dygn.
Citera
2023-08-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Okej vi säger så. En sak jag undrar, ringer det inga varningsklockor när Ukraina är tysta om sina siffror?

1. Vi kan börja med att erkänna att Ukraina genom att vara tysta förminskar sina soldater och deras bortgång. Dessutom är landet "under attack" och de borde väl inte finnas någon skam över deras förlustsiffror, hur höga/låga de än är?

2. Tänk logiskt, om de hade haft låga eller normala dödssiffror som förväntas i ett krig, så skulle det inte vara någon big deal att gå ut med sådan information. Det är krig och soldater förväntas att dö!?

3. Tänker vi ännu mer logiskt så är det högst troligt att Ukrainas förluster både materiellt men framförallt i människoliv är skyhöga. Givetvis är det inte någon information som de vill ska komma ut, därav att de leker tysta leken🤫🤫🤫.

Jag är övertygad om att alternativ 3 är närmast sanningen. Skulle Ukraina vara ärliga med sina höga förluster och det skulle nå ut till den sovande befolkningen hemma i soffan, så skulle det innebära att stöd och pengar skulle minska. Befolkningen skulle oavsett om de sympatiserar med putin,zeleynskyj eller är neutrala ifrågasätta nyttan och kostnaderna i både i €uro och i liv i större utsträckning. En sådan minskning uppskattas inte av de som tjänar på kriget.

Förklara gärna för mig varför Ukraina håller tyst om sina förluster och sätt oss "rysstroll" på plats.

1. Varför ska de ge Ryssland information om deras förluster?

2. Jag har inte sagt att de har låga förluster. En kort period förra året förlorade dom runt 1000 personer om dagen till artilleri. Så nog har de förluster alltid.

3. Skyhöga jämfört med Ryssland då? Knappast. Ryssland har nog de största förlusterna någon nation haft sedan WW2. Ryssarnas taktik och utrustning för att inte säga korruption och totala kollaps av moral och disciplin i sina led gör att de får extra stora förluster. Och det faktum att de enbart prioriterar officerare för sjukvård gör ju inte saken bättre.

Klart du är övertygad om det. Du kan inget om hur de olika nationerna för krig eller hur deras politiska situation ser ut (Korruption). Så du utgår ifrån att de är som västerländska länder som krigar på ett speciellt sätt. Men Ryssarna fungerar inte så.

De flesta vill att kriget ska ta slut, men Putin vill inte att kriget ska ta slut. Om Putin ville ha fred hade han lämnat Ukraina. Men det gör han inte.
Citera
Bannlyst
Citat:

Dom är förjävliga dom där jänkarna.

Dom toklurade imbecille Putin att anfalla grannlandet Ukraina, dom fick tokstolle-Putin att springa upp på läktaren och skjuta sig själv i båda fötterna.

Man kan inte annat än att låta sig imponeras av den amerikanska säkerhets- och underrättelsetjänsten. Dom får bajs-putin att framstå som en lättlurad, imbecill clown. Med röd näsa och allt. Dom fick bajs-putin att offra flera hundra tusen landsmän - till ingen nytta! Dom har fått Putins krigsmakt att framstå som en tandlös gammal kärring med spaden i högsta hugg.

De har fått Europa att köpa olja och gas från USA istället för piss-ryzzland. Dom har fått alla internationella idrottsförbund att kasta ut ryzzen från allt internationellt tävlande. Dom har fått i princip alla länder i väst att stänga gränsen för turistande piss-ryzzar. Putin är åtalad för krigsförbrytelser. De har dragit ner brallorna på den piss-ryzzka krigsindustrin, det var inget annat än en trött kuliss. Helt oanvändbara vapen i modern krigsföring.

Vilka sköningar jänkarna är, ändå!
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Vänster arm

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/30007

Aha, nu ser jag, han som väcker ukrainaren, ja det kanske är en svensk frivillig. Bra kille i så fall. Heder åt honom, det krävs mod att bege sig tilll ett annat land för att slåss för deras sak. Dumt att supa ner sig under pågående krig.
Citera
2023-08-09, 22:57
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Det är inget som behöver gnuggas. Ryssland har all skuld i detta.

Det går att ifrågasätta.. Det går att korsa 1,2 å kanske 3 röda linjer. Sen blir det allvar, vilket vi har erfarit. Glöm inte bort att väst är en minoritet i sammanhanget.
Citera
2023-08-09, 22:58
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Aha, nu ser jag, han som väcker ukrainaren, ja det kanske är en svensk frivillig. Bra kille i så fall. Heder åt honom, det krävs mod att bege sig tilll ett annat land för att slåss för deras sak. Dumt att supa ner sig under pågående krig.

Tack jag ville bara få det bekräftat av nån mer.
Jag är färgblind 😅
Citera
2023-08-09, 22:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Utan bistånd kollapsar ukraina helt. Defenetionen på ett u land. Ett u land i krig blir inte nato medlem eller eu medlem.
Citat:
Njae, definitionen av ett U-land är: ett land, (som inte är i krig) vars ekonomi är i kras. Ukraina klarade sig helt ok innan ryssarnas smo. Efter det blev det problematiskt för Ukraina, men vi backar upp dem. Väst alltså.

Ja. Vi i väst kan skilja på ett land i fred och ett land som har invaderats av en blodtörstig diktatur och befinner sig i krig.

Helt olika saker.

Snauzzers rysstrollförsök fungerar inte på någon i väst. Snauzzer får göra ett nytt försök - med lite mer sofistikerade argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in