2023-08-10, 05:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det går att ifrågasätta.. Det går att korsa 1,2 å kanske 3 röda linjer. Sen blir det allvar, vilket vi har erfarit. Glöm inte bort att väst är en minoritet i sammanhanget.

Men, då är det ju inga ’röda linjer’? Eller är termen helt urvattnad nu? Betyder inget?
Citera
2023-08-10, 05:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Hur tror ni ryssen agerar nu efter att Ukraina har bombat en militärbyggnad i Moskva?
Som vanligt. De säger att det var en olycka som berodde på slarv med eld.
Citera
2023-08-10, 05:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Homosexuella våldtäkter är utan tvekan ett steg för långt. Men så vitt jag har förstått är dessa ett undantag, snarare än en regel. Regeln är att de som rycker in får stryk. Men stryket är en välbehövlig förberedelse inför krigets fasor. Den som får stryk kommer att vara betydligt bättre förberedd på att uthärda artillerield och närkamp än vad den som aldrig har blivit slagen kommer att vara.

Haha, vafan? Varför skulle en strykrädd gosse som inte kan lita på sina närmaste, vara bättre än en välutbildad motiverad soldat?
Citera
2023-08-10, 05:42
Avstängd
Citat:
Homosexuella våldtäkter är utan tvekan ett steg för långt. Men så vitt jag har förstått är dessa ett undantag, snarare än en regel. Regeln är att de som rycker in får stryk. Men stryket är en välbehövlig förberedelse inför krigets fasor. Den som får stryk kommer att vara betydligt bättre förberedd på att uthärda artillerield och närkamp än vad den som aldrig har blivit slagen kommer att vara.

Det märks att du har noll militär erfarenhet och att du svamlar om saker som du inte vet något om.
Man skapar inte bra soldater genom att misshandla rekryterna.
Det enda man får är personer som blir rädda för att ta egna initiativ och som kommer att ta ut sin frustration på civilbefolkningen vilket tydligt visas av den ryska armens fältmässigt undermåliga uppträdande i Ukraina.
Citera
2023-08-10, 05:44
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Otippat att de i den ryska armén även ljuger upp till öronen

Citat:
Russian officer "Colonel Shuvalov" described on Telegram how it is encouraged to fabricate reports about destroyed Ukrainian equipment by filming strikes on different days using various weapons and equipment. This is done to please the upper leadership since everyone benefits from positive reports and inflated numbers. It's a long post but worth reading (source: t.me/shouvalov/33)
https://twitter.com/wartranslated/status/1689388040307789824?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-08-10, 06:01
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja britterna lider från brexit, pandemin, sanktionerna och onödiga kostnader för Ukraina. Ta bara en titt på ekonomiska data, ta en titt på Tyskland med då du ändå håller på.

Vad det gäller BNP (PPP) så är nu Ryssland på femte plats och före Tyskland.
https://www.worldeconomics.com/Rankings/Economies-By-Size.aspx
NU är Ryssland på femte plats före Tyskland? Du länkar till statistik från 2022!
Själv tycker jag att 'per capita' säger mer. Jag sorterade 'per capita'. Jag fick scrolla ner ett par sidor innan jag fann Ryssland.........
Sverige och Tyskland fann jag dock långt före Ryssland!
Hur tolkar du det? Ryssland är rikt men har för många medborgare?
Citera
2023-08-10, 06:01
Bannlyst
Citat:

Finns det någon ”manual” för det där stryket? Vad ingår liksom?

Är det som en 10-veckors utbildning? Först slår ni den nyinryckte på benen med batonger? Sen höjer ni insatsen? Efter batongen blir det baseballträn mot bål, revben, huvud?

Eller hur fungerar det?

Måste man slå hårt på rekryten? Finns det utbildningsmål? Alltså att rekryten måste få minst 5 frakturer, 5 utslagna tänder, en sprucken mjälte och en pungkula krossad, för att rekryten ska anses ha genomfört utbildningen?

Jag är genuint intresserad, har aldrig hört talas om något liknande.

Hur ser fortsättningskurserna ut, vidareutbildning, steg II och steg III?
Citera
2023-08-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
NU är Ryssland på femte plats före Tyskland? Du länkar till statistik från 2022!
Själv tycker jag att 'per capita' säger mer. Jag sorterade 'per capita'. Jag fick scrolla ner ett par sidor innan jag fann Ryssland.........
Moretex ljuger som vanligt 😂 fattar inte hur folk orkar diskutera med ryssrunkare som han.
Citera
2023-08-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Otippat att de i den ryska armén även ljuger upp till öronen

https://twitter.com/wartranslated/status/1689388040307789824?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Ja lögner hela tiden det är det ända ryssland är bra på. I kriget får dom stor stryk
Citera
2023-08-10, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid

150 miljoner ryzzar producerar varor och tjänster till samma värde som 10 miljoner svenskar.

Då förstår man att ryzxen i gemen intre producerar ett skit av värde.

Att slå in ansiktet på tanten bidrar liksom inte till BNP.

Man förstår också att det är råvaruproduktionen som bidrar mest, främst olja och gas. Vad jag har hört så räcker ryzzarmas reserver maximalt 10 år till, med den takt som man exploaterar dem i dagsläget.

Fatta vilket jävla fattighus det kommer att bli av ryzzhelvetet då.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-10 kl. 06:20.
Citera
2023-08-10, 06:33
Bannlyst
Förjäkla dråpligt.

Vanliga ryzzar tröttnar på det svinaktiga beteendet hos hemförlovade soldater - och slår helt sonika ihjäl dem!

Citat:
Two more veterans, one reported to be a former Wagnerite, were stoned to death by four local citizens in the Krasnodar region of Russia, near the village of Dederkoy, the local Kuban24 outlet and state TV channel Tsargrad reported on Monday. Their lifeless bodies were discovered on a riverbank on August 5.

Och Krasnodar tillhör väl ändå de lite mer civiliserade delarna?

Och det spelar ingen roll att svinen har förlorat ett ben eller två. Stryk ska dom ha!

Citat:
According to local media reports, Putin's "special military operation" soldiers returned from the front earlier this summer after being wounded—both lost a leg in the conflict.

Man blir alldeles varm inombords!

https://www.newsweek.com/wagner-mercenaries-attacked-after-return-russia-1818231
Citera
2023-08-10, 06:55
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssar bekräftar att Ukraina har öppnat ett nytt brohuvud på östra stranden av Dniepr-floden. Ukraina är nu på 2 ställen där.
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1688824357118693376

Upp till 7 båtar med 6-7 man i varje båt på ett kortvarigt självmordsuppdrag. https://www.youtube.com/watch?v=5ONCDgv-iA4&ab_channel=HSMapping

"...Several Russians reported that Ukranian forces landed up to 7 boats, each carrying six to seven people, on the east bank of the Dnipro near the settlement of Kozachi Lahari, broke through Russian defence lines and advanced up to 800 meters deep..."

"...Russians claimed that Russian artillery repelled the Ukrainian boats and that there are no lomger any Ukrainian troops near Kozachi Lahari,,,"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in