2023-07-30, 09:58
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Tror att när putte berättade för Sjojgu (stavning) att när vi tagit Ukraina och haft våran infomatonskampanj om Ukrainas fall (3-dagar),de treenade nationerna Ryzzland, Ukraina och Belarus framtid. Vi införlivar Moldavien och Transnistrien snarast sen fixar vi våran Suwalki till Kalliningrad. Borde vi klara på två tre veckor.
Sjojgu -Men vi har ju partayat upp stora delar av militärbudgeten!
putte -De dumma europeiska mähän kommer att knorra lite men vi har dom i vårat energigrepp (dom kommer inte våga protestera för då stänger vi kranarna).
Sjojgu -Men Biden och Nato då?
putte -Senila yra höns de kommer inte kunna enas. Vi kan alltid hota med kärnvapen!
Sjojgu - ska tala om för frugan att jag måste jobba ett par tre veckor innan vi kan ta det lugnt vid datchan igen.

Fyndigt, enda jag kan tänka mig är dock att lille putte verkligen trodde att alla pengar som plöjts in i militären gjort den till världens andre starka arme och Sjojgu svettades lite där.

Det är ju intressant om Putin och militären lärt sig någonting överhuvudtaget från bieffekterna av stor korruption, eller de tar det för givet so business as usual ändå.
Citera
2023-07-30, 10:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Fyndigt, enda jag kan tänka mig är dock att lille putte verkligen trodde att alla pengar som plöjts in i militären gjort den till världens andre starka arme och Sjojgu svettades lite där.

Det är ju intressant om Putin och militären lärt sig någonting överhuvudtaget från bieffekterna av stor korruption, eller de tar det för givet so business as usual ändå.
Jag tror inte Sjojgu var särskilt nervös han heller.
Brister och korruption spelar mindre roll om alla inklusive väst är inställda på att lilla Ukraina är körda och kommer kapitulera relativt omgående då maktpositionerna är som David mot Goliat.
För det ansåg mer eller mindre alla, även jag.
Sen gick allt åt helvete utanför Kiev, då kunde kreml konstatera att fiaskot var ett faktum.
Alla i denna tråden diskuterade hur länge Ukraina kunde hålla ut, inte om dom kunde hålla ut.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-07-30 kl. 10:06.
Citera
2023-07-30, 10:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Var det på det sättet eller gissar du?
Att gissa är inte min grej:

https://global.espreso.tv/south-africas-leader-urges-putin-to-unblock-black-sea-and-revive-grain-deal

We offered to implement the Black Sea Grain Initiative, we talked about the need to unlock the Black Sea, we said that we would like the Black Sea to be open to world markets,

The South African president also said that the African leaders "did not come here to ask for any 'gifts' for the African continent."
Citera
2023-07-30, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
När du hotar med kärnvapen har du förlorat diskussionen.

Jaha, är det så? När NATO ger ukrainska regimen missiler för att bomba Moskva, då har du inte förlorat diskussionen? Vad är meningen med kärnvapen? Förlorade USA diskussionen när de kärnbombade Hiroshima?
Citera
2023-07-30, 10:09
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Jaha, är det så? När NATO ger ukrainska regimen missiler för att bomba Moskva, då har du inte förlorat diskussionen? Vad är meningen med kärnvapen? Förlorade USA diskussionen när de kärnbombade Hiroshima?
Jaha när ukrainarna bombar Moskva så har man passerat ytterligare en rysk röd tråd, varför om jag får fråga?
Citera
2023-07-30, 10:11
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Två fel i ditt fåniga inlägg och det är dels "bärsärk" och dels "folkmord". Folkmordet stod ukrainarna för med sina artilleribombardemang mot Donbass från 2014 och framåt. Man fortsätter med missilattacker mot civila mål när man kan.

Precis som man kan förvänta sig av proxy-krigare i amerikansk tjänst. Ryssarna går inte bärsärk. Du har ännu inte sett särskilt mycket av det alls. Men måste de värja sig mot NATO direkt då kan även du dö, när de börjar ta i ordentligt. Jag antar nämligen att du lever i en svensk storstad. De flesta svenskar gör ju det.

Jag åker inte till Ukraina och slåss på rysk sida heller. Det är inte mitt krig. Men ryssarna har mina djupaste sympatier såklart. Slår ryssarna till här är det ditt fel. Då har de fortfarande mina sympatier.
Folkmord med artilleri?
Dina lögner har debunkats flera gånger och era medvetna lögner borde rendera i varningar då det du sysslar med är diskussionssabotage men vi tar det igen.

14000 döda varav 3000 civila som är Rysslands fel då man startade ett proxykrig mot Ukraina i Donbas. Inget folkmord och den enda ansvarige är Ryssland.

Bra att du erkänner att du är en femtekolonnare (om du nu är svensk) som erkänner att dina sympatier alltid ligger hos orcherna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Du kan inte föra ett sådär urbota obildat resonemang och samtidigt veva mot meningsmotståndare och påstå att de inte tänker:

1. Ingen blev bombad i Donbass innan ryssarna invaderade först Krim och sedan Donbass med start 2014. För det är det som har hänt, det är inget som går att mörka även om ryssen försökte i det längsta. Etniska ukrainare och etniska ryssar i Ukraina hade inga större problem med varandra heller innan dess. Att relationen dem emellan sedan blivit sämre är inte så konstigt, och det är naturligtvis i grunden Putins fel.
2. Ingen attackerar Ryssland. Ingen. Och SVT uppmanar heller ingen att göra det.
3. Zelensky vill inte ha WW3, han vill bara att rysk militär ska ut ur hans land. Ganska rimligt.

Det går inte att snacka bort att det är Putin som bedriver erövringskrig. Det har stått klart hur länge som helst, men ändå dyker det fortfarande upp nya apologeter som försäker förneka det. Skämmas ska ni göra! Tvi!

1. Krim röstade i absolut majoritet att bli en del av Ryssland. De vill inte vara en del av nazistfrämjande statskupp-utsedde dockan Zelensky och hans genomkorrupta regim.
2. Ryssland har blivit attackerat sedan många år tillbaka genom sanktioner. Långt innan 2014.
3. Zelensky sade att det var ryska missiler som beskjutit Polen trots att det var ukrainska S300 missiler. Då ville Zelensky att NATO skulle börja komma in och delta i kriget, dvs. WW3. Om Zelensky inte vill ha WW3, varför ljög han? https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-zelenskiy-says-russian-missiles-hit-poland-significant-escalation-2022-11-15/

KYIV, Nov 15 (Reuters) - Ukraine's President Volodymyr Zelenskiy said on Tuesday, without producing evidence, that Russian missiles had hit Poland, a NATO country, in what he called a "significant escalation" of the conflict.

Sluta upp med lögnerna. Jag vet att du är redo att dö och döda alla för din frälsare Zelensky. Det är inte alla med på. Sen att du inte har ett stort tycke för demokratiska val förstår jag. Mord är lättare. Tvi!
Senast redigerad av samtsu 2023-07-30 kl. 10:13.
Citera
Avslutad
För att förstå lite mer vilket enormt steg framåt CV90 är, så kan man kolla på denna dokumentär om BMP 1, som även använts i Sverige som PBV501.

https://www.iwm.org.uk/history/the-bmp-1-belongs-in-a-museum-why-is-it-still-being-used-in-ukraine

Rebecca Greenwood berättar efter ca 1m20 sek alla detaljer om dessa vagnar. Hon framstår som mycket kunnig.

Över 40 000 vagnar byggda, förekommer hos både Ryssland och Ukraina.

CV90 får anses vara 100x bättre. Mer utrymme, bättre motorer, beväpning, skydd.
Senast redigerad av Kalle81 2023-07-30 kl. 10:26.
Citera
2023-07-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jaha när ukrainarna bombar Moskva så har man passerat ytterligare en rysk röd tråd, varför om jag får fråga?

Du besvarade inte min fråga. Förlorade USA diskussionen när de kärnbombade Hiroshima? Edit: Såg att du inte var samma person som tidigare.

Du menar att om Ryssland gav Belarus långdistansmissiler som användes för att bomba New York, och sen fortsatta ge mer långdistansvapen, skulle USA inte se det som en krigsförklaring från Ryssland?
Senast redigerad av samtsu 2023-07-30 kl. 10:16.
Citera
2023-07-30, 10:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Om väst alltså fortsätter förse Ukraina med långdistans missiler/drönare som attackerar Krim/Moskva - är detta inte en krigsförklaring från väst? Är det WW3 vi håller på att komma till pga efterblivna västledare? Det visas just nu i amerikansk tv vad gemene man bör göra vid än en kärnvapenattack, dvs inte stå nära fönstret och stänga alla dörrar. Är en rensning vad glovalisterna önskar? Ukrainska regimen är inget annat än korrupta idioter precis som innan kriget och önskar inget annat än WW3 (när Zelensky skyllde att det var rysk missil som träffade polen trots att det var en s300 från Ukraina för att blanda in Nato i ww3).

Eller?
Stackars Ukraina slår tillbaka efter den ryska krigsinvationen.
Lika för lika. Ryssland bombar Kiev- Ukraina bombar Moskva.
Citera
2023-07-30, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Ingen vinner. Det är patetiskt att hävda endera.
Det var det jag menade.

Varför invadera ett suveränt land om man inte kan vinna? Det tänkte ni ryssråttor inte på tydligen😉
Citera
2023-07-30, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nja, för övrigt gå¨r det ju inte sådär jättebra för Natos storoffensiv. Tror Usa/Nato kommer strypa tillflödet och försöka nå ett avtal innan jul. Ryssen behåller sina landområden som de nu tagit och som deras mål var. Ukraina kommer inte med i varken nato eller eu, utan kommer bli en buffertzon.
Nytt kallt krig och ett europa i energikris. Tack Nato.

Har ni ryssråttor fortfarande inte förstått att kriget är mellan Ryssland och Ukraina eftersom pissryssen invaderade Ukraina den 24 februari 2022?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in