2023-07-30, 08:29
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Hela skälet till konflikten är ju att Zelynsky ville närma sig väst. Detta naturligtvis påhejat av väst trots att de visste vad som då väntade Ukrainas civilbefolkning.
Många olika skäl som hela tiden anges men hursomhelst angår det inte blöjdvärgen och nu får han lära sig det den hårda vägen, är ju vackert med lite rökmoln i moskva
Citera
2023-07-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ser du verkligen inte hur Ukraina försvarar sig mot ryssen? Så skall ju en ledare agera om det land han leder blir angripet. Tänk bara hemska tanken om Zelenskyj gjort som Putin och gömt sig när det hettade till. Så att Ukrainarna valde Zelenskyj kanske därför var deras smala lycka. Krig är fasansfullt men åter hamna under den ryska återuppståndna Stalinpiskan är nog etter värre.
Och faktum är att Zelenskyjs klädval ger precis den rätta signalen och gör honom ljusår mer respekterad än lille patetiske Putin som ju svassar runt svindyra utländska kläder likt ett överårigt modelejon. Stor porträtt av den ryske diktatorn pryder nu väggarna hos världen idag grymmaste och mest brutala kommunistregim, den Nordkoreanska.
Hopps du då förstår varför vi i Sverige så hett avskyr och föraktar den blodbesudlade och åtalade ryske diktatorn.

Nej hans klädval gör honom bara till en hycklande pajas. Precis som hans yrke är. Men han spelar sin roll väl uppenbarligen när folk som du sväljer hans propaganda med hull och hår. Haha helt sjukt att imponeras av att han dragit på sig en grön fleece medan civilbefolkningen blir mördad och våldtagen av sadistiska pedofiler från Sibirien i flera år i streck.
Putin spelar iaf inte teater för att försöka imponera på lättpåverkade spån som du.
Citera
2023-07-30, 08:30
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Ja vi kan skicka iväg er NATO-vurmande svenskar. Ni vill ju inget annat än att slåss mot Ryssland. Så sluta fega ur nu och gör jobbet själva. Ni får en mening med era liv.
Du har helt fel- Vi vill inte alls det slåss mot ryssen, det är ryssen som går bärsärk och anfaller och då finns inget alternativ än att mota ryssen... Är Du också lika korkad som dina folkmordskompisar..?
Varför hejar Du på ryssen här, Du tillför ju inte något som hjälper dom. Bättre Du åker ner själv och gör nytta...
Citera
2023-07-30, 08:30
Medlem
Citat:
Hela skälet till konflikten är ju att Zelynsky ville närma sig väst. Detta naturligtvis påhejat av väst trots att de visste vad som då väntade Ukrainas civilbefolkning.

Och att den förra presidenten ville närma sig Ryssland var naturligtvis inte påhejat av Ryssland?
Citera
2023-07-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
När du förser ett land som inte har något med NATO att göra med långdistansvapen som används för att attackera en kärnvapenmakt, vad tror du kommer hända själv? Att sedan informerar sina medborgare att de ska stänga sina fönster kommer inte göra ett skit, men visar att för globalisterna är detta ett tänkbart scenario samtidigt som de fortsätter. Eliterna har sina bunkrar flera kilometer under marken. Vad har gemene man? Du är aktivt villig att avsluta ditt och din familjs liv för att hjälpa en korrupt ukrainsk regim behålla makten i donbass? Propagandan har genomruttnat din hjärna verkar det som. Noll logik eller konsekvenstänk. Reptilhjärnan har tagit över med tribalismen som huvudspråkrör där det är vi mot dem och vi ska vinna oavsett konsekvenserna.

Men du menar att långdistansvapen hade varit ok om Ukraina hade byggt dem själva eller köpt dem från Ryssland före kriget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Kriget startades för att orcher ville in i ett land som inte är deras.
Vad andra länder vill har inte ni smutsryssar med att göra, hur svårt är det att förstå?

Haha om geopolitik vore så enkel
Citera
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror att Ukraina kommer att tvingas byta land mot fred nu när den militära förmågan är på sluttampen. 3/4 av all materiel och manskap är förbrukat och man har inte ens nått fram till första ryska försvarslinjen. Man spelade högt och förlorade. Charkiv och sydkusten ligger illa till och Ryssland vill ha en landförbindelse med transnistrien. Ukraina har inget annat än mer mark att erbjuda i ett fredsavtal.
Fallstudie:

En ryss blir skärrad över att Ukraina nu utan problem kan nå Moskva med sina militära förmågor och börjar då mekaniskt att ljuga och rabbla upp floskler från den ryska propagandamaskinen för att lätta på trycket.

Ni är verkligen sorgliga figurer.
Citera
2023-07-30, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du har helt fel- Vi vill inte alls det slåss mot ryssen, det är ryssen som går bärsärk och anfaller och då finns inget alternativ än att mota ryssen... Är Du också lika korkad som dina folkmordskompisar..?
Varför hejar Du på ryssen här, Du tillför ju inte något som hjälper dom. Bättre Du åker ner själv och gör nytta...

Två fel i ditt fåniga inlägg och det är dels "bärsärk" och dels "folkmord". Folkmordet stod ukrainarna för med sina artilleribombardemang mot Donbass från 2014 och framåt. Man fortsätter med missilattacker mot civila mål när man kan.

Precis som man kan förvänta sig av proxy-krigare i amerikansk tjänst. Ryssarna går inte bärsärk. Du har ännu inte sett särskilt mycket av det alls. Men måste de värja sig mot NATO direkt då kan även du dö, när de börjar ta i ordentligt. Jag antar nämligen att du lever i en svensk storstad. De flesta svenskar gör ju det.

Jag åker inte till Ukraina och slåss på rysk sida heller. Det är inte mitt krig. Men ryssarna har mina djupaste sympatier såklart. Slår ryssarna till här är det ditt fel. Då har de fortfarande mina sympatier.
Citera
2023-07-30, 08:37
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Vem är det som blir angripen? Är det människorna som levde i Donbass som blivit ändlöst bombade i flera år innan 2022? Är det Ryssland som omringas av NATO sedan 1990? Är det Libyen eller Syrien där USA bombat och just nu stjäl över 80% av oljan (https://www.globaltimes.cn/page/202209/1275233.shtml)?

Konflikten är inte svart eller vitt. Använd högre kognitiv funktion än reptilhjärnans tribalism där det är VI mot DEM: de goda mot de onda; de empatiska mot de sociopatiska. Det är inte så världen fungerar, även om SVT säger till dig att det är en god gärning att attackera Ryssland. Eskaleringen har en slutpunkt, är du villig att dö för ukrainska regimens donbass och din frälsare Zelensky? Sist sa Zelensky att det var ryska missiler som träffade Polen för att starta WW3 trots att det var en S300 från Ukraina. Önskar du, som honom, starta WW3? Å du empatiska Senilix, om alla ändå var lika empatiska som dig...
Att upprepa propagandan hjälper inte när verkligheten är att ryssen stöttat separatisterna samt annekterat Krim, sen övergått till ren terrorism och folkmordsinvasion...
Det är Ukrainska områden oavsett om pissryssen inbillar sig annat. Ukrainska folket har med majoritet röstat för att närma sig väst och EU genom att välja den vägen i val! Du är en idiot..!
Citera
2023-07-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Tror du gör mer nytta för väst än för Ryssland. Du ökar på rysshatet !

Är alla ryssar otrevliga ? ,känns så .

Varje inlägg är en björntjänst till Ryssland!

Du är för dum för att inse att du motarbetar Ryssland.

Jag skiter väl fullständigt i om jag gör nytta eller inte för någon av parterna. Jag skriver bara om hur det är. Jag betackar mig för ryssar och just därför skulle jag aldrig vilja ha en clown som Zelynsky till ledare som medvetet provocerat den ryske björnen att komma beväpnade i hundratusental över gränsen redo att lemlästa och våldta till sista man.
Citera
2023-07-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men du menar att långdistansvapen hade varit ok om Ukraina hade byggt dem själva eller köpt dem från Ryssland före kriget?

Är det en seriös fråga? Klart det hade varit en stor skillnad. Nu har du NATO som pumpar in vapen, utbildning, GPS, information. Det är i stort sett NATO som krigar mot Ryssland. När detta fortsätter och eskalerar på detta sätt - vad tror du konsekvensen kommer bli? Tror du på allvar Ryssland kommer överge Donbass och Krim utan kärnvapen om det skulle komma till den punkten? Eller att Ryssland kommer att acceptera att Moskva bombas hejdlöst av NATO-vapen av NATO-utbildade "ukrainska" soldater? När kommer taktiska kärnvapen in i bilden?

NATO ser inte gott om Kina skulle leverera vapen till Ryssland, vilket de påpekat många gånger. Hade det varit ok om Ryssland byggt dem själva?
Citera
2023-07-30, 08:41
Avslutad
Citat:

Nej, vatnik. Det är bara ett svepskäl som.din husse använt sig av för att våldta Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in