Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag kan väl tycka att det är språkligt okej att göra det på Flashback. Helt andra krav om man skriver en vetenskaplig uppsats däremot. Här skriver vi ju dock ingen vetenskaplig uppsats, eller hur?.

Ja, precis. Nu vet jag inte om det var du som började chata på grund av att någon stavade Ukraina fel, men jag antar att det var det. Jag vet inte vad som är mer tragiskt, att du inte fattade ironin bakom min kommentar, att du sitter på Flashback från morgon till kväll, eller att en utlänning som mig ska behöva rätta till dig angående ditt egna språk 😂
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
I detta moment så borde NATO-styrkorna gå in och ingripa, eller åtminstone höja beredskapen till den högsta.

Helt ärligt vad tror du den logiska svaret mot en nato invasion skulle bara av ryssarna? Jag är rätt då säkert med att man atombomber flera av Natos strategiska militära positioner. Du kanske vill dö av ett atombomb krig men jag har en familj jag bryr mig om och tycker att ens 1 % chans till atombomb krig är för mycket och gör mig orolig. Jävla keyboard krigare som inte tänker mer än 1 steg fram.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitches77
Ni är medvetna om att det tog 5 veckor för ett överlägset Tyskland att erövra Polen? Vi är inne på dag 5 gällande invasionen av Ukraina.
På 30-talet ja. Lite skillnad på teknologi mellan då och nu.
Citera
2022-02-28, 20:56
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast nu är ju Ryssland utanför sin bur och röjer runt i cirkusmanegen istället. Skall man låta dem hållas då eller är det bättre att försöka mota djuret tillbaks in i sin bur?

Jag tycker man ska försöka bli vän med djuret och ge det stora köttbitar att tugga på.

Vilket med stor sannolikhet också kommer att hända.

Väst har dribblat bort sig själva så pass hårt så att dom inte ens vet vilken lagsport dom lirar för tillfället.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-02-28 kl. 20:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
SVT har en artikel på nyhetssidan som lyder: Se bostadsområdet i Charkiv under attack. Det gäller raketartilleribombardemanget som skedde tidigare idag.

När en vanlig IQ 80-drönare läser rubriken kommer denne tro att Putin bombarderar bostadsområden med flit. Givetvis var hela det området där granaterna slog ner fullt av soldater och annan militär utrustning. Ni fattar det va?

Ryssland har inte rätt att angripa. Ut med ryssarna för fan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fast det förutsätter att västvärlden kan fortsätta med sina sanktioner i all evighet, vilket vi inte kan. Ryssen har fortfarande två ess kvar i rockärmen (gas+kärnvapen).

Putte kan först hota med att skruva av gaskranen och om inte det fungerar så kan Ryssland hota med att begå självmord med kärnvapen och ta med hela planeten.

Vi har ju redan slaktat Ryssland ekonomiskt samt trängt in dem i ett hörn. Putins nästa drag kommer att bli extremt.

Innan du läser detta så är det bättre att du reser dig från alla dina fyra till stående.
Ord och hög röst emot mig hanterar jag som ett dagsverke.
Men när det kommer till hot, flippar jag ut.

Att tro att man kan hota hur som helst, fungerar inte.
Din lillputte hotar och du tror vi viker oss?

Jag står upp för ett fullskaligt krig nu.
För jag vill inte leva morgondagen under hot.
Daglig rädsla är inget jag vill vara bekant med.

Då är det bättre att lämna jordelivet.
Citera
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Klusterbomber är en typ av bomb som splittras till massor av mindre bomber – ungefär som ett fyrverkeri. Man skickar iväg en raket som splittras vid nedslag, men har ingen som helst kontroll över var de olika mindre bomberna tar vägen. Syftet är att orsaka maximal förstörelse. När ryssarna nu skickar in sådana bomber i Ukrainska bostadsområden så dör och lemlästas Ukrainska civila män, kvinnor och barn i enorma mängder.

Du tjatar om det där men det verkar rätt uppenbart för alla andra i tråden att Ryssland inte klusterbombar bostadsområden. Kriget i din skalle är ett helt annat krig.

Om de ville slakta civila så hade det nog rapporterats om mer än ett par hundra.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
SVT har en artikel på nyhetssidan som lyder: Se bostadsområdet i Charkiv under attack. Det gäller raketartilleribombardemanget som skedde tidigare idag.

När en vanlig IQ 80-drönare läser rubriken kommer denne tro att Putin bombarderar bostadsområden med flit. Givetvis var hela det området där granaterna slog ner fullt av soldater och annan militär utrustning. Ni fattar det va?

Vi har sett filmerna så din propaganda är meningslös här.
Citera
Medlem
Så länge det inte börjar regna kärnvapenspetsar i USA så är det är en drömscenario för amerikanarna/NATO.
Man kommer försöka få så många länder som möjligt att skjuta sig själva i foten genom att skicka pengar och vapen till Ukraina för att försvaga den ryska björnen.

Det är många länder som är med i det här kriget mot ryssen, konsekvenser har utlovats.

Biden måste vara bra nöjd nu.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Du skriver Ukraina "Har framgång" hur vet du det? Och vad får dig att tro att dem är så framgångsrika? Vad får dig att tro att några inte blivit nedskjutna? En del videos som postats tidigare i denna tråd var bilder från en Apache helikopter där man påstod att det var en drönare. Man hörde till och med att piloten pratade på engelska. Sen finns det video från Nagorno Karabach.

Detta informationskrig som förs just nu visar att man knappt vet något. Det sägs att Ryssen förlorar jävligt mycket folk, att alla ger upp, att de har förlorat 27 flygplan och hur mycket pansarvagnar som helst men de avancerar fortfarande dag för dag.

Kan tänka mig att de slog ut några drönare vid missilattackerna. De slog ju ut en massvis av flygplan.

Exakt detta krig har det sämsta någonsin att rapporteras. Media är livrädd att rapportera om att Ryssen har framgång.
Citera
Medlem
Ser presskonferens från Pentagon. Man berättar lite om denna kollon med stridsvagnar som var uppe igår kväll. Dessa står nu utanför Kiev. Man vet inte vad som kommer att hända. Man har alltså inte information vad syftet är utan Pentagon återger vad dom kan se.

Ja då har man alltså kommit fram till Kiev efter 5 dagar. Det får väl ändå anses som kort tid när det gäller krig.

Nu är frågan vad insatsen blir. Blodig streetfighting eller göra en grushög av Kiev eller i bästa fall röka fredspipa.

Återstår att se.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaja. Nu varnar ryska UD att de länder som ger vapen och de vapnen kommer användas för att döda ryssar kommer hållas ansvariga. Fan finns det ingen jävla nog med ryskt storhetsvansinne! EU har en militärbudget där den ryska är en piss i havet i jämförelse. Ändå dessa ständiga hot från den numera lilla björnen.

Haha ja de där idioterna hade haft ett bättre utgångsläge att kunna förhandlare och hota innan de visade sin hand om hur jävla värdelös deras armé var😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in