2023-04-26, 20:54
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså den här frågan dyker upp titt som tätt. Länder med stor våldspotential är stora och starka. Det måste man förhålla sig till. De styrande i Ukraina har lurats in i denna konflikt med Ryssland med tron att de skulle backas upp. Det är för djävligt rent ut sagt, men inte desto mindre sant.
Du har fel på exakt varenda plan.
Ingen har "lurats in".
Ryssen för ett olagligt anfallskrig.
"Medlemskap i nato" är inte ett skäl för attack.
Punkt. Äckliga vatniks
Citera
2023-04-26, 20:55
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Ja Ryssland lovade dyrt och heligt att skydda Ukraina för tid och evighet efter Ukraina gav sina kärnvapen till Ryssland. Vi har alla lärt oss den läxan att aldrig mer lita på Ryssland och deras löften.

Jo men Ukraina rörde sig ju bort från Ryssland, eller hur? Jag säger inte att endast det är skäl till dagens konflikt, men din argumentation blir väldigt konstig.
Citera
2023-04-26, 20:55
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Significant breakthrough = Ryss-svinen tog en bilparkering.

Men en väldigt stor bilparkering. Typ garage för hela Bakhmuts samlade bilpark.
Citera
2023-04-26, 20:57
Medlem
Citat:
Länder med stor våldspotential är stora och starka.
Ändå menar du att det är ett existentiellt hot mot Ryssland ifall Ukraina går med i en försvarsallians?
Citera
2023-04-26, 20:58
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Det är vad du tycker och jag håller verkligen inte med.
Det är ingen åsikt. Det är sanningen.
Om du anser att natoansökan berättigar attack så förstår jag inte varför du bor kvar i Sverige. Då välkomnar du Putler hit. Jävla landsförrädare.
Citera
2023-04-26, 21:00
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag vet inte om Ryssland har någon ambition att bli en motpol till Nato. Putin frågade ju om Ryssland fick gå med. Däremot är Nato ett redskap i USA:s händer att vara ett hot mot Ryssland, det borde de flesta fatta vid det här laget. Framtiden är svår att sia om men frågan är om inte USA är på väg att släppa kriget i Ukraina för att ta sig an nästa provokation mot Kina med Taiwan som redskap den här gången. Det blir väl nollorna i ledningen av EU och övriga europeiska stater som får skiten USA satt i gång i Ukraina i sitt knä och gladeligen tar emot dyngan utan att säga emot, på samma vis som man låtit USA spränga Nord stream utan några konsekvenser.

Du har mycket tankar om vad USA, Europa och alla andra gör, men inga svar på frågorna om ditt älskade ryssland. Ska sluta ödsla min tid på dig.
Citera
2023-04-26, 21:00
Medlem
Citat:
Alltså den här frågan dyker upp titt som tätt. Länder med stor våldspotential är stora och starka. Det måste man förhålla sig till. De styrande i Ukraina har lurats in i denna konflikt med Ryssland med tron att de skulle backas upp. Det är för djävligt rent ut sagt, men inte desto mindre sant.

Nu är ni ryssapologeter inte längre så många i denna tråd. Skönt. Ett antal av dina kollegor har sedan länge försvunnit. Kanske har de fått kicken som Petersburgstroll och istället slängts in i köttkvarnen i Bachmut? Där har de i så fall äntligen fått bli till någon nytta för detta jordklot, som gödningsmedel.

Glöm detta med att dialog hade kunnat lösa denna situation. Putler och hans anhang lät maskerna falla vid anfallet mot Ukraina, och den sinnessjuka smörja de rabblade så länge de trodde kriget lätt skulle vinnas kommer ingen glömma. T ex att Ukraina inte har rätt att existera som självständig stat. ALLA vet nu vad ryssen är ute efter; ett nytt Storryssland, lika efterblivet som det gamla Storryssland. De har skämt ut sin nation för överskådlig framtid. Makalöst egentligen.
Citera
2023-04-26, 21:01
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det är ingen åsikt. Det är sanningen.
Om du anser att natoansökan berättigar attack så förstår jag inte varför du bor kvar i Sverige. Då välkomnar du Putler hit. Jävla landsförrädare.

En natoansökan berättigar inte till en attack, men den svenska natoansökningen leder vare sig till ett bättre säkerhetsläge för Sverige eller för hela regionen.
Citera
2023-04-26, 21:02
Medlem
Citat:
Det är vad du tycker och jag håller verkligen inte med.

Jag uppfattar att du anser att Ryssland äger rätten till att bestämma över angränsande länder och om de inte gör som som Putin säger så har Ryssland också rätt att utplåna och utrota befolkningen i dessa länder.

Du är en mycket obehaglig person.
Citera
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag vet inte vad som hände, men jag skickade faktiskt ett svar. Provar igen.

För Ryssland är natoutvidgningen ett existetiellt hot. Ryssland försökte få till en dialog som tyvärr avvisades av väst. Och så fick vi krig. Relationerna till väst är nog svåra att reparera på kort sikt, men Ryssland har ju vänt sig mot öst och satsar på BRICS i stället. Det är ju faktiskt så att väst utgör 20% av världens befolkning och resten räcker nog till för att hitta på någonting i alla fall.

För egen del blev jag väldigt överraskad av att det inte förhandlades fram en överenskommelse innan striderna bröt ut, en överenskommelse som byggde på minskavtalen, en överenskommelse som gjort att Europa kunde ha fortsatt att handla olja och gas förmånligt. Det hela är ett sådant gigantiskt misslyckande, då spänningarna efter kalla kriget hade lagt sig. Jag håller USA anvarigt för dagens situation och EU är medskyldigt. Det går inte att blunda för att Ukraina använts som redskap för att provocera Ryssland med ett hot som de uppfattat som existentiellt. Det hela är sorgligt.
Du håller USA ansvarigt för att Ryzzland bombar och krigar mot sitt grannland. Nuff said.
Citera
Medlem
Citat:
Jo men Ukraina rörde sig ju bort från Ryssland, eller hur? Jag säger inte att endast det är skäl till dagens konflikt, men din argumentation blir väldigt konstig.
Ingenting i rysslands löfte att skydda ukraina hängde på att ukraina var tvungen att vara en lydstat till ryssland. Vad är det som du tycker är konstigt med det?
Citera
2023-04-26, 21:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Låter som att försvara hustrumisshandlaren med att frun ju höll på att lämna honom, vad taskig hon var!
Senast redigerad av Enterprise 2023-04-26 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in