2023-04-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, nej, nej. De kunde FÖRSÖKA om de vill, men det tjänar ingenting till. Lyssna på delen där han nämner sin fru. Vi behöver inte diskutera detta i all oändlighet.
Jga har ju lyssnat på den ja, utan översättningar och blahs. Det var ju det jag sade till dig
Citera
2023-04-24, 23:43
Medlem
Citat:
På vilket sätt kritiserar han sig själv, menar du? Jag säger alltså inte att du har fel. Jag är nyfiken. Du läser kanske in dimensioner jag missar. Jag uppfattar det som att han egentligen bara säger att han måste vara ärlig för att han inte kan ljuga. För att stå ut med sig själv. Är det det du tänker på, med tanke på hans bakgrund som "Strelkov"?

Så har vi det här med att han är militär själv, och militärhistoriker, och vet hur man tog hand om "failures" på Stalins tid. I dag får man kanske en befordran i stället, etc.
Jag säger att hela "talet" handlar om det. En man i sorgens tecken som försöker förklara sin räddsla med pragmatism. Jag lyssnade, ännu en gång, på det hela på ryska
Citera
2023-04-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Man vill inte vara usa's springpojkar längre. Usa har inte samma inflytande globalt längre på gott och ont.

Säger vem? Salad och Serbien? Såklart har de det. Inget som förändras utav lite dagdrömmar från en vilsen salad. Ingen behöver vara USA's springpojkar och ingen agerar så heller. Det handlar om morgondagen och verkligheten. Ditt ifrågasättande är såklart undanställt det
Citera
2023-04-24, 23:48
Medlem
Citat:
Man vill inte vara usa's springpojkar längre. Usa har inte samma inflytande globalt längre på gott och ont.
USA har det naturliga inflytandet eftersom att de förutser mogondagen och ägnar energi åt möjligheten för oss alla. Globalt tänkande per natura
Citera
2023-04-24, 23:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jag säger att hela "talet" handlar om det. En man i sorgens tecken som försöker förklara sin räddsla med pragmatism. Jag lyssnade, ännu en gång, på det hela på ryska
Bra! Då är det en tolkning, enligt mig, eftersom jag inte uppfattar det så när jag lyssnar "bokstavligt". Kan dock nosa mig till viss rädsla, så där är jag med dig.

Enligt mig kritiserar han fortfarande de han håller för ansvariga. "Mild kritik", som han säger. De historiska exempel han tar upp är bara olustiga. En stående punkt i hans kritik har å andra sidan varit "silkesvantar".
Citera
2023-04-24, 23:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det är nog någon/några länder inom Eu som stretar emot. Mera tongivande med makt. Man pekar inte ut detta/dessa..

..så vilket/vilka länder är det som framledes profiterar på detta ? (samma land/länder som drar fötterna efter sig med att leverera utrusning till Ukraina ?)

Och vilken form av teknologi..
Senast redigerad av Snapcount 2023-04-25 kl. 00:00.
Citera
2023-04-24, 23:59
Medlem
Citat:
Bra! Då är det en tolkning, enligt mig, eftersom jag inte uppfattar det så när jag lyssnar "bokstavligt". Kan dock nosa mig till viss rädsla, så där är jag med dig.

Enligt mig kritiserar han fortfarande de han håller för ansvariga. "Mild kritik", som han säger. De historiska exempel han tar upp är bara olustiga. En stående punkt i hans kritik har å andra sidan varit "silkesvantar".
Enligt mina öron finns där ingen som helst rädsla i hans språkande där. Snarare tvärtom, men det kanske har med språket att göra ja
Citera
2023-04-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nog någon/några länder inom Eu som stretar emot. Mera tongivande med makt. Man pekar inte ut detta/dessa..

..så vilket/vilka länder är det som framledes profiterar på detta ?

Dessa FÅ länder är Ungern, Ungern och Ungern. Därmed skall de såklart få en utbildning i förståelse dem också
Citera
2023-04-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

..så vilket/vilka länder är det som framledes profiterar på detta ?

Jag gissar på att frankrike handlar med ryssland. Även tyskland som är beroende av deras materiel. Turkiet handlar garanterat med ryssland. Och ryssk olja köps fortfarande av sverige som förädlar det till bränsle.
Citera
2023-04-25, 00:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Enligt mina öron finns där ingen som helst rädsla i hans språkande där. Snarare tvärtom, men det kanske har med språket att göra ja
Det är sak samma — tror på din tolkning här:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Det är kanhända svenska språket som ställer till'et.

O 'n' O!
Citera
2023-04-25, 00:04
Medlem
Citat:

Till det förra svaret nödvändigt - språkar du ryska "Sven"? Om inte sp är där vissa or fler bitar som inte är särskilt direkta gentemot "överhögheten" utan mer emot sin egen del i den nomenklaturan
Citera
2023-04-25, 00:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag gissar på att frankrike handlar med ryssland. Även tyskland som är beroende av deras materiel. Turkiet handlar garanterat med ryssland. Och ryssk olja köps fortfarande av sverige som förädlar det till bränsle.

Detta är frågan om export ifrån Eu, då är Turkiet "out".

Export, export, export..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in