2023-04-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Strelkov(Girkin) delade med sig utav lite personlig verklighet idag/igår. Hans hårda ord gentemot Rysslands agerande i detta har inte skapats utav ilska eller propagandasyfte, utan för att han vet att han inte längre har något att förlora och därför har råd att vara ärlig. Han har förutsatt att han skall bli jagad och dömd enligt Stalins regler för deserteri, så han har förberett det hela genom att dela ut sina tillgångar till de som går att lita på. När döden knackar oss på axeln så blir vi ärliga även mot oss själva.
Redemptions from a buggers mouth.

https://twitter.com/VolodyaTretyak/status/1650410161301848065

Sedan delade han omedvetet med sig utav en bonus till det. Förklaringen bakom sin sjukdom och dagarna att komma. En man i ånger men med smak för verkligheten och han delade detta med oss

https://www.youtube.com/watch?v=STqIt30wt2M&ab_channel=JimiHendrix-Topic
Hälsoproblem?! Långvariga och plågsamma hoppas jag!
Nåväl, massmördare till trots så är han åter igen den intressantaste orchen att lyssna på.

Oväntat nedtonad och apologetisk även om han hävdar att han inte kommer att ändra sig. Attackerna mot Shoigu fortsätter men det är väl få som inte ser Shoigu som ett skämt vid det här laget.
Citera
2023-04-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Hälsoproblem?! Långvariga och plågsamma hoppas jag!
Nåväl, massmördare till trots så är han åter igen den intressantaste orchen att lyssna på.

Oväntat nedtonad och apologetisk även om han hävdar att han inte kommer att ändra sig. Attackerna mot Shoigu fortsätter men det är väl få som inte ser Shoigu som ett skämt vid det här laget.
Hans språkande i dessa dagar är inte direkt eller personligt riktade till varken Shoigu, Gerasimov eller Putin. Han påpekar bara hur fel alla kan ha, de som honom själv. Och utefter det så försöker han lappa ihop sina räknade dagar (inte som prisad per skalle, utan sjukdom). Sorgen gör saktfärdigheten, ärligheten gör anledningen. Så agerar vi alla när vi står inför det oundvikliga. Jag avskyr honom, men respekterar hans försök att städa upp sitt eget liv. Öga mot öga skulle jag kalla honom en bra man, även om han stinker utav sitt förflutna
Citera
2023-04-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hehe. Intressant att han tar upp som ett negativt exempel att man kan förlora flera strider i rad numera som befäl utan att bli t.ex. skjuten — han tycker alltså att den ryska säkerhetstjänsten är för mesig. Inte är det som på Stalins tid. Det är fortfarande det som är problemet.

Själv har han förstås bara riktat "mild kritik" mot de ansvariga, och kommer undan med det. Det var bättre förr.
Tycker du att det var det han sade "Sven"? Jag lyssnade på ryska och hörde inte alls något av det du säger. Vad fick dig att höra det du säger?
Citera
2023-04-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Sanningens minut snart för Budanov (SBUs chef och kanske top 10 mäktigaste i Ukraina?). Han förutspådde ett avgörande slag nu i vår. Han förutspådde att Ukraina skulle vara på Krim vid slutet av våren.
https://sports.yahoo.com/ukraine-reclaim-crimea-other-occupied-153000109.html

Kämpa Buddis!
o när kommer sanningens minut för din store ( lilla) favvo tror du? För att den kommer det kan du vara säker på...
Citera
2023-04-24, 22:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Tycker du att det var det han sade "Sven"? Jag lyssnade på ryska och hörde inte alls något av det du säger. Vad fick dig att höra det du säger?
Jag gör i alla fall inte alls samma tolkning som du, och det var därför jag letade upp Reimers inlägg i stället.

Girkin säger bl.a. att han måste vara ärlig och att han tänker fortsätta vara det. Han har inte hört ett pip.
De kan försöka sätta dit honom för bedrägeri i stället, men de kommer inte hitta någonting. Han samlar inte själv in pengar längre. Det skulle ju kunna vara ett försvarstal, om det inte vore för att han kritiserar både ledningen och den ryska armén mer även i denna video.
Citera
2023-04-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag gör i alla fall inte alls samma tolkning som du, och det var därför jag letade upp Reimers inlägg i stället.

Girkin säger bl.a. att han måste vara ärlig och att han tänker fortsätta vara det. Han har inte hört ett pip.
De kan försöka sätta dit honom för bedrägeri i stället, men de kommer inte hitta någonting. Han samlar inte själv in pengar längre. Det skulle ju kunna vara ett försvarstal, om det inte vore för att han kritiserar både ledningen och den ryska armén mer även i denna video.

Samma tolkning som mig? Nej, Jag tolkade det inte som något utan istället hörde jag honom förklara VARFÖR han är så ärlig som han är. Inget försvarstal där inte nej, utan helt enkelt en gnutta ärlighet född i trötthet. Han kritiserar inte bara ledarna och armen utan framför allt sig själv. Det är det som tog honom till den inspelningen. Och den var dessutom inte styrd utav någon eller vilja. Lyssnade du med ryska öron? eller genom den autogenererade översatta texten?
Citera
2023-04-24, 23:11
Medlem
Citat:
Samma tolkning som mig? Nej, Jag tolkade det inte som något utan istället hörde jag honom förklara VARFÖR han är så ärlig som han är. Inget försvarstal där inte nej, utan helt enkelt en gnutta ärlighet född i trötthet. Han kritiserar inte bara ledarna och armen utan framför allt sig själv. Det är det som tog honom till den inspelningen. Och den var dessutom inte styrd utav någon eller vilja. Lyssnade du med ryska öron? eller genom den autogenererade översatta texten?
Ingenting i hans språkande som påvisar att "de skulle försökt sätta dit honom för någonting". Var fann du det?
Citera
2023-04-24, 23:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det är just genom krig Krim har bytt ägare genom hela historien. Det verkar vara den plätt land som det krigats om mest i historien. Varför vet jag inte, men förmodligen pga det strategiska läget.

Dock kan man ju undra vad krimtatarerna tycker om saken. De har levt där i evigheter enligt dem själva. Tyska nazister verkade iaf tycka att Krim tillhörde tatarerna.

Det är slut på krig om land! Vi är trötta på det. Nu vill vi ha fred och utveckling för mänskligheten! Det är helt ok om krimtatarerna tar hand om Krim, så länge de vill ha fred och välstånd så stöttar vi dem. Det är dags att leva! Inte i fruktan, inte i ömkan utan i frihet! Vi vill leva!
Citera
2023-04-24, 23:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
På vilket sätt kritiserar han sig själv, menar du? Jag säger alltså inte att du har fel. Jag är nyfiken. Du läser kanske in dimensioner jag missar. Jag uppfattar det som att han egentligen bara säger att han måste vara ärlig för att han inte kan ljuga. För att stå ut med sig själv. Är det det du tänker på, med tanke på hans bakgrund som "Strelkov"?

Så har vi det här med att han är militär själv, och militärhistoriker, och vet hur man tog hand om "failures" på Stalins tid. I dag får man kanske en befordran i stället, etc.
Citera
2023-04-24, 23:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ingenting i hans språkande som påvisar att "de skulle försökt sätta dit honom för någonting". Var fann du det?
Nej, nej, nej. De kunde FÖRSÖKA om de vill, men det tjänar ingenting till. Lyssna på delen där han nämner sin fru. Vi behöver inte diskutera detta i all oändlighet.
Citera
2023-04-24, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Eu (o Japan) fegar :

FT: EU og Japan sier nei til USAs ønske om å forby all G7-eksport til Russland

Saken har vært oppe til diskusjon under forberedelsene til G7-toppmøtet i Hiroshima i mai, skriver avisen mandag. Finacial Times har fått tilgang til dokumenter som viser et forslag om å erstatte det nåværende sektorinndelte sanksjonsregimet mot Russland med et totalt eksportforbud som kun inneholder enkelte unntak.

To tjenestemenn sier til avisen at det er USA som har fremmet forslaget. Årsaken skal være amerikansk frustrasjon over de mange smutthullene i det nåværende sanksjonsregimet, noe som gjør at Russland fortsatt kan importere vestlig teknologi.

Men representanter for Japan og EU-land skal i forrige uke ha sagt at et slikt tiltak ikke er gjennomførbart. Avisen viser kun til kilder som ikke ønsker å bli navngitt.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/ft-eu-og-japan-sier-nei-til-usas-%C3%B8nske-om-%C3%A5-forby-all-g7-eksport-til-russland/ar-AA1ahAYX?ocid=msedgntp&cvid=42549c4f75df49a4809f05 1df5d6b79a&ei=12

Ytterst j-vla olyckligt. Så vilka Eu-länder är det fortfarande som exporterar teknologi till Ryssland ? Fransmännen ?
Senast redigerad av Snapcount 2023-04-24 kl. 23:37.
Citera
2023-04-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Eu (o Japan) fegar :

FT: EU og Japan sier nei til USAs ønske om å forby all G7-eksport til Russland

Saken har vært oppe til diskusjon under forberedelsene til G7-toppmøtet i Hiroshima i mai, skriver avisen mandag. Finacial Times har fått tilgang til dokumenter som viser et forslag om å erstatte det nåværende sektorinndelte sanksjonsregimet mot Russland med et totalt eksportforbud som kun inneholder enkelte unntak.

To tjenestemenn sier til avisen at det er USA som har fremmet forslaget. Årsaken skal være amerikansk frustrasjon over de mange smutthullene i det nåværende sanksjonsregimet, noe som gjør at Russland fortsatt kan importere vestlig teknologi.

Men representanter for Japan og EU-land skal i forrige uke ha sagt at et slikt tiltak ikke er gjennomførbart. Avisen viser kun til kilder som ikke ønsker å bli navngitt.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/ft-eu-og-japan-sier-nei-til-usas-%C3%B8nske-om-%C3%A5-forby-all-g7-eksport-til-russland/ar-AA1ahAYX?ocid=msedgntp&cvid=42549c4f75df49a4809f05 1df5d6b79a&ei=12

Ytterst j-vla olyckligt. Så vilka Eu-länder är det fortfarande som exporterar teknologi till Ryssland ? Fransmännen ?

Man vill inte vara usa's springpojkar längre. Usa har inte samma inflytande globalt längre på gott och ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in