Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det har idag i tråden varit en diskussion om varför det brinner i Ryssland. Är det en motståndsrörelse som fjuttat på det, eller är det brus/slump/som vanligt, eller är det försäkringsbedrägerier? Om det kvittar dig varför det brinner, så scrollar du vidare. Så enkelt är det.
Det som är relevant i förhållande till denna tråd enligt mig är om Ryssland blir tvingat att sluta slåss eller inte på grund av ekonomi. Och om de inte blir det, på vilket sätt och i vilket omfång stryps deras kapacitet.
I alla fall jag bestrider inte dina fakta 1-3. Jag tror att Ryssland blir fattigare på sikt av detta, i termer av ekonomisk rörelsefrihet för medborgarna. Totalt sett beror det på hur det går i kriget. Möjligtvis vinner de faktiskt ekonomiskt beroende på hur man värderar mark och naturtillgångar, samt krigsskadestånd.
Så klart jag scrollar vidare om det vore så ja. Men nu var det så att inlägget jag svarade dig på, specifikt, inte handlade om varken bränder eller motståndsrörelser utan istället på sedvanligt maner (från dig) ebbade ut i någon latent OCD till att förklara det med ekonomiska absurditeter. Det var det jag svarade på. Inte på vad du eller andra hade skrivit innan, även om jag har följt det med såklart.
Kan du svara på min fråga istället för att be mig undvika dina inlägg så är du snäll?
Vad är det som gör att du anser det vara tillhörande både interna (i Ryssland) uppror, som den direkta situationen på fält i Ukraina genom att försöka förklara dem med siffror utav intet? Är det ännu en gång så att du tror att man kan sammanföra naturvetenskap med ekonomi och därav kunna förklara dumhet med siffror? Dör finns inga "möjligtvis" och där finns inga "beroende på hur".
Jag tar det igen ok. Bara för din skull.
Fakta 1 - Ryssland ekonomi blöder
Fakta 2 - Den blöder på grund utav kriget i Ukraina
Fakta 3 - Den kan inte läkas eller bli "pounded by attrition of value" och ännu mindre påverkad utav en snedseglares dagdrömmar.
Fakta 4 - Just nu så är ekonomin underordnad realiteten i Ukraina, då den löser sig per automatik och precis som det skall vara. Se och lär, eftersom att det faktiskt är precis så man löser saker när nödvändigheten kickar in. Något varken vissa ekonomer eller ryssar förstår. Man kan faktiskt segla förutan vind om man har en bra motor och på seglet har skrivit - Powered by civilized manners
FAKTA 5! -
Så är det!