2023-04-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
du menar såklart att det fördes ett proxy krig mot Ryssland i offentligheten sedan 2014?

återigen, vilka sändebud var på plats, vilka överenskommelser fanns och vad hände?

Nu var det ju Ryssland som ockuperade Ukraina med militär 2014 samt förde ett proxykrig mot Ukraina via LPR och DPR. Vilka överenskommelser är det du menar? Vilka sändebud var på plats?
Citera
2023-04-17, 00:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Nej för fan, släpp inte ut ryssarna ur Ryssland, dom kan hålla sig där.
Inget land vill ha en rysk diaspora som härjar, och sen kan ge Putain incitament till anfall för det är "synd om ryssar i andra länder"!

Ja och utvisa alla ryssar ur Sverige. Upphäv medborgarskap och skicka hem dem. Alla.
Citera
2023-04-17, 00:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Alla?! Du menar 40 stycken flashbackare och prestituerade på PK-media???

Jag tror inte ni har så många med er som ni vill tro. Kolla in det här Pro-Ukraina mötet i Oslo.

https://twitter.com/spriter99880/status/1647699536846938120?s=46&t=jnWrMsNxVguyzCr3XAOPHg

Jag bor i Oslo. Har inte träffat en enda person tills nu som är "pro ryssland". På mitt vanliga jobb stod det länge "fuck Putin" på en anslagstavla de första månaderna. På mitt extra jobb så var det en "putin kaffekopp" i personalens egna skåp för personliga attiraljer. Den försvann snabbt när kriget började.

Är det på ett annat sätt i Sverige, där du bor ?
Citera
2023-04-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Sy Hersh är inte Kreml. Han är en undersökande journalist med kontakter i den djupa staten. Ingen har hittills gjort hål på hans avslöjanden.

Hans konspirationsteorier menar du. Han har inga som helst bevis för sina påståenden.

Men, det är Kremls propagandaidé, att förvilla och få flera olika möjligheter att framstå som att de kan vara sanna.

Allt är sant, inget är sant.

Bra försök, men vi går inte på skräpet.
Citera
2023-04-17, 01:06
Bannlyst
Citat:
Alla?! Du menar 40 stycken flashbackare och prestituerade på PK-media???

Jag tror inte ni har så många med er som ni vill tro. Kolla in det här Pro-Ukraina mötet i Oslo.

https://twitter.com/spriter99880/status/1647699536846938120?s=46&t=jnWrMsNxVguyzCr3XAOPHg

"med sig"?

Det handlar väl mer om hur många man har "mot sig".

Typ alla normalbegåvade.

Ditt värdelösa kräk.
Citera
2023-04-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det här var bland det sjukaste jag läst. Det är naturligtvis helt avgörande vem som invaderade vem. Försöker du förminska Rysslands ansvar för sina massmord och övergrepp i Ukraina? När deras diktator är internationellt efterlyst för krigsbrott. Har du funderat på att ta Kim Jong Un och Hitler i försvar också?

Det är det som är Kremls propagandataktik . Att förvilla, relativisera tills allt och inget är sant.

Varför tror du det kommit så många alternativa förklaringar till sprängningen av Nordstream?
Citera
2023-04-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Så tänker man kortsiktigt, hjälp inte Ukraina så kostar det inget extra för oss.
Men när Ryssland har vunnit kriget blir vi tvungna att rusta upp vårt försvar rejält och det kostar mycket mera än det vi hjälper Ukraina med nu.
Sedan börjar ryssen hota med sitt energivapen och vi får de höga energipriser iallafall.

Ryssland är som ett barn. Man måste sätta tydliga gränser för vad som är ok och inte.

De kom undan med Georgien, de kom undan med Krim. Men de bara fortsätter så länge ingen sätter ner foten. Och nu har Ukraina gjort det tillsammans med väst.

Rysslandr fattigt. Nu är deras engpngsarmé snart utslagen. Kommer dröja decennier innan de har något att komma med efter att ha fått pisk i Ukraina.
Citera
2023-04-17, 01:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Som sagt:

De eldar upp varandra.
De artilleribombar varandra.
De våldtar varandra.

Varför säger du emot det? Det är ju sant.

Det är ryssarna som ligger bakom allt detta. Med sin list och lömskhet.

Inte ukrainarna.

Så lösningen på alla problem är att få bort ryssarna och deras tentakler från Ukraina.

Så steg 1 är att kasta ut ryssarna från Ukraina. Sedan bygger man en hög mur mot Ryssland. Och sedan håller man det där skitlandet borta från Ukraina och från övriga Europa.
Citera
2023-04-17, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Det är det som är Kremls propagandataktik . Att förvilla, relativisera tills allt och inget är sant.

Varför tror du det kommit så många alternativa förklaringar till sprängningen av Nordstream?

Dumfittorna har inte ens invaderat ett fredligt grannland. Man håller på med en "avsatanismerande" operation. Enbart det får vanliga, normalbegåvade människor att dra åt sig öronen.

Men inte serbfittor och lågpannade arabidioter.
Citera
2023-04-17, 01:26
Bannlyst
Citat:
Dom är världens rikaste land när det kommer till naturtillgångar. Vår rikedom är ju bara ettor och nollor på bankkonton.

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej. Naturtillgångar som ligger i marken gör ingen rik. Det är upptagande och förädlande av dem som ger värde. Du blir inte rik för att du har världens största oljekälla under din trädgård.

Typiskt värdelöst ryzz-resonemang.

"-Jävlar vad rik jag är. Kolla bara, jag har världens oljefyndighet på tomten, precis bakom skithuset!"

"-Och, baföratt, vi håller på att vinna kriget motnazisstjudarna i Ukraina! Kolla här, jag har en Leopard stridsvagn, som kört ner, brecis bakom skithuset!"
Citera
2023-04-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Fortsätt att tro på det om det gör dig glad.
Personligen tror jag att fred är en bättre väg efter som Ukraina inte har en suck eller och aldrig haft.

Ja, bara Ryssland lämnar Ukraina så kan det bli fred direkt.

Om Ryssland inte vill, så får Ukraina mha väst hjälpa Ryssland att förstå att det är dags.

Är nog max ett par veckor kvar nu innan det blir tydligt att det är dags för Ryssland att lämna.

För övrigt förlorade Ryssland kriget när de inte lyckades ta Kiev. När kriget blev långvarigt så var fattiga Ryssland med sin engångsarmé chanslöst
Citera
2023-04-17, 01:35
Bannlyst
Citat:
Dom är världens rikaste land när det kommer till naturtillgångar. Vår rikedom är ju bara ettor och nollor på bankkonton.

Det måste vara befriande att var så jävla hjärndöd som du är.

Få se nu, när Sandvik tillverkar skär, du vet, såna där små saker som används för att borra i eller fräsa ur metallsaker, såna där som kostar flera tusen kronor per gram, är det bara "ettor och nollor" på järnbanken då? Tycker du verkligen, som aktieägare, att Sandvik borde övergå till att handla med järnskrot för 3 kr kilot?

Ibland är ni ryzzfittor så jävla efterblivna så att inte enbart klockorna stannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in