Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Ryssland kan ta över Kiev när dom vill. De har vapen som kan lösa det på några timmar.

Men man gör det inte. För detta handlar inte om att döda.

De har en annan plan, de begriper vem som.

Så trött på alla som säger att ryssarna håller på att förlora. Inte det detta handlar om.

Visst det är säkert mer motstånd än vad de hade räknat med, men det betyder inte att de håller på att förlora. När de tar i med deras starka vapen, då är Ukraina kört.

Hoppas innerligt kommande dagar att de kommer överens på något sätt, för hela denna skiten gör att jag får ont i magen. Petar man på ryssarna mycket mer, är jag rädd de kommer känna sig inträngda i ett hörn, då kan det smälla lite var som.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå vad Putin har för plan, han vill sätta dit en Lukashenko eller som han tomten i Tjetjenien.
Han kan spränga hela Kiev eller Ukraina också, men fakta är att Ryssland och Putin är sämst
Citera
2022-02-28, 03:50
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
[/b]Ja å är det inte underbart av EU länder att skicka en massa vapen som det krävs lite erfarenhet/utbildning till att avfyra, eller följer det med en IKEA beskrivning om hur man brukar dessa ? så EU länder har en del blod på sina samveten i denna konflikten. bättre att sätta sig vid bordet och syna varandras händer och komma överens.
EU-länder som Polen och Bulgarien ska skänka (?) sina sovjetiska Mig-29 till Ukraina. I ett läge där Putin säger sig inte garantera något, om någon försöker driva Ryssland i avgrunden (ryska centralbankens tillgångar i Väst).

Läget är farligare än de flesta tror. Galet eller högt spel från Ryssland, och sandlådenivå från EU. Folk har kanske förlorat respekten för kärnvapen på samma sätt som få oroar sig numera för HIV-smitta.

Det står inget hur stridsplanen ska "exporteras" till Ukraina, vilka ska flyga dem, och inte heller till vilket/vilka förband. Låter helgalet med tanke på att Ryssland behärskar luftrummet i Ukraina.
Citera
2022-02-28, 03:51
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Så trött på alla som säger att ryssarna håller på att förlora. Inte det detta handlar om.
Tappa inte hoppet helt; Putin kommer säkert att springa in i telefonkiosken, slänga glasögonen och komma ut som den ariska övermänniska med superkrafter han egentligen är. Nääär som helst nu.
Citat:
Hoppas innerligt kommande dagar att de kommer överens på något sätt, för hela denna skiten gör att jag får ont i magen. Petar man på ryssarna mycket mer, är jag rädd de kommer känna sig inträngda i ett hörn, då kan det smälla lite var som.
Men lilla gubben, andas! Och försök att komma ihåg (även om det inte är lätt, om man bara hänger med på RT) att det är Ryssland som invaderar och bombar ett annat land; inte Ryssland som blir invaderat eller bombat!

Faktum är att internationellt intresse för att gå med i NATO aldrig varit så stort som nu! Så på en punkt är faktiskt Putin väldigt effektiv!
https://www.reuters.com/world/europe...ip-2022-02-27/
Citat:
Kosovo asks U.S. for permanent military base, speedier NATO membership
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ryssland kan ta över Kiev när dom vill. De har vapen som kan lösa det på några timmar.

Visst det är säkert mer motstånd än vad de hade räknat med, men det betyder inte att de håller på att förlora. När de tar i med deras starka vapen, då är Ukraina kört.

Kan du snälla berätta vad det handlar om.
Vi kan ha olika uppfattningar om varför Ryssland går in i Ukraina och mördar barnfamiljer.
Citera
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Om alternativet är kärnvapen så ja. Ni idioter som ska leka tuffa på internet förstår inte hur viktigt det är att denna situationen inte eskalerar ytterligare.

Får hoppas att mötet imorgon ger något. Bägge sidorna måste lugna ner sig nu.

Ditt svar ganska OK, förutom "Ni idioter som ska leka tuffa på internet".
Jag funderar på vad du leker på internet. Jag förväntar mig inget svar.
Det är ett krig i en viss mening mellan Ryssland och resten av världen. Det viktiga är dock att Putin är den som har anfallit ett grannland och dödar människor. Resten av världen försöker hjälpa dem på olika sätt för att försvara sig.
Jag håller med dig om att det måste avslutas. Det är enkelt. Ryssland lämnar Ukraina.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Precis så.

Definiera förlora!

Putin har redan förlorat oavsett om han intar Ukraina eller ej! Vad respekt som byggts upp efter kalla kriget är helt som bortblåst i och med detta så han kan kan säga vad han vill men Ryssland är nu heelt fucked på international mark! Kallar du det vinst eller? Enda som kan rädda Ryssland nu är att dom själva plockar bort Putin!
Citera
Medlem
Citat:

Det låter som en mycket intressant plan där man först invaderar Ukraina, blir den mest hatade diktatorn i världen, låter flera av sina män dö, får enorma resurser från omvärlden indragna, för att sedan...?

Det är för övrigt inte många som påpekar att Ukraina kommer att vinna detta. Bara att Putin är en nolla som har förstört så mycket för sig själv och hela befolkningen för hans ego.
Citera
2022-02-28, 03:54
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Efter det som har varit och skett i Ukraina så att ja, för folket gör det ingen skillnad ju snabbare desto bättre för den vanliga människan att det hela äntligen är över.
Jag ser hellre att Ryssland tar sig an kostnader och försörjning mot att det sätts på oss.

Ukraina är utplundrat och kört i botten och att det är inte Rysslands fel.
Det sista får du posta källor på om det inte är ett påhitt eller en gissning från din sida.
Citera
2022-02-28, 03:55
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå vad Putin har för plan, han vill sätta dit en Lukashenko eller som han tomten i Tjetjenien.
Han kan spränga hela Kiev eller Ukraina också, men fakta är att Ryssland och Putin är sämst

Medvedtjuk, kom ihåg namnet om Putin lyckas avsätta Zelensky.
Citera
2022-02-28, 03:56
Medlem
I nexta live på telegram postades detta nyligen

Google translate
02:45 En raket träffade ett bostadshus i centrala Chernihiv. En brand bröt ut, två nedre våningar brinner. Antalet skadade är i nuläget okänt. Informationen är uppdaterad.

Video https://streamable.com/1v87h8
Citera
2022-02-28, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Definiera förlora!

Putin har redan förlorat oavsett om han intar Ukraina eller ej! Vad respekt som byggts upp efter kalla kriget är helt som bortblåst i och med detta så han kan kan säga vad han vill men Ryssland är nu heelt fucked på international mark! Kallar du det vinst eller? Enda som kan rädda Ryssland nu är att dom själva plockar bort Putin!

Det enda sättet Ryssland kan komma vinnande ur den här konflikten är om man tar över hela Europa. Det faktumet gör Putin enormt oberäknelig.

Ovanstående skribent hävdade att Ryssland absolut inte har misslyckats med sin invasion ännu, trots att media får det att låta som det. Det var den analysen jag instämde med.
Citera
2022-02-28, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det var ingen anklagelse mot dig på något sätt. Jag menade bara att det är svårt att veta hur stressad Putin faktiskt är, allt kanske går enligt plan såvitt vi vet?

Han hotade med kärnvapen om väst lade sig i konflikten redan i sitt tal innan han gick in i Ukraina, så det är inget nytt.
Hur många presidenter/ledare har tidigare hotat med kärnvapen på detta sätt som Putin gör?.

Anser han sig att stå över mänskligheten och han är mannen som till slut bestämmer över liv och död.

Han verkar fullständigt gått in i väggen och är endast intresserad att expandera i öst och inget annat betyder någonting. Han går All in och det må bära eller brista. Det är vedervärdigt att en sådan person är ledare för ryssland.

Hade detta varit en galen person i ett hus som hotar att spränga sig själv och övriga i huset så hade man försökt att prata honom tillrätta. Om situationen blivit hotfull så skjuter man honom.

Det är väl där vi är. En skjuten Putin är en bra Putin. Prata och använda diplomati verkar han ju inte
göra längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in