2023-01-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja helsike vilken explosion där i gasledningen.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1613955952905945097

I hybridkrigföring är det en både väntad och logisk start inför nästa steg.

Litauen är numera ett NATO land med en kritiskt geografiskt läge.

Avgränsar, stänger av Ryzzland och Belarus från Kalininggrad(ryzk enklav).
Och tillgången till Östersjön.
Korridoren, som tillhör Litauen stressar och "hotar" en despot som Putin och hans generaler. Att skära av en del av Litauen och förklara som ryzzland är logik för en ryzz som Putin med geopolitiska ambitioner.

Belarus militära upprustning och ryzka transporter av mängder av trupp och utrustning dit handlar inte om ett anfall mot Kiev. De är välförberdda.
Det handlar om en attack mot Litauen med mål att öppna mot Kalininggrad. Där finns mycket ryzk trupp, flyg och flotta. Och så får man den efterlängtade direkta konfrontationen med NATO och USA. Här gäller det att vara på tå för NATO! Och USA! Och GB! Direkt!

Hoppas jag har fel.
Citera
2023-01-13, 19:58
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Givetvis så lär sig Ryssland (den hårda vägen) om vad som fungerar, och inte fungerar. Sen skall man nog inte se på Soledar som ett enskilt slag, utan en större/längre kampanj. Ryssarna vill ta Bakhmut.., vägen dit så prövade sig man först "raka vägen in".., det gick inte alls. Blev pisk, och hårt.

Så, man man "tar ett steg i taget" istället.., med att gå runt via Soledar.., och göra det svårare för försyningar till Bakhmut, och sätta mera press på Bakhmut. Tyder på uthållighet.., man har inte bråttom. Man tar en tugga i taget istället..

("ett steg i taget" som jag skrev.., tyder även på att Putin är villig att se på detta som ett långt krig. Mycket långt. Därav essentiellt utav väst att se, och reagera på samma sätt : Mycket vapen, bra vapen och nu )

Jo, men det svarar ju inte på frågan. Att de så fort tryckt igenom försvarslinjer vilket de inte gjort sen början av kriget är ju ändå underligt? Utan flygvapen och pansar
Citera
2023-01-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du/Ni diskutterar på för låg nivå. Jag påstår inte att jag tycker det är rätt eller fel, då det inte handlar om det. Jag säger att Ryssland kände sig tvungen att agera pga detta. Vafan denna Nivå

Med dig går inte att diskutera då du är på sandlådenivå din stackare.
Hur låg iq måste man för att påstå att man är tvungen att invadera ett annat land? Så ryssland är tvunget att vålda kvinnor o barn? Att döda civila?

Lägg ner nu.
Citera
2023-01-13, 20:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Jo, men det svarar ju inte på frågan. Att de så fort tryckt igenom försvarslinjer vilket de inte gjort sen början av kriget är ju ändå underligt? Utan flygvapen och pansar

Nu misstänker jag att vi "pratar förbi varandra"..

Du inledde med följande : Någon mer som tyckt det är underligt att Soledar föll så snabbt?

Såå, vad missar jag ?
Citera
2023-01-13, 20:03
Medlem
leachs avatar
I veckan så gav Putin en av sina underhuggare på pälsen för att det inte hade kommit in beställningar på plan och helikoptrar till försvarsindustrin.
Man undrar varför Kan det vara så att kylskåpselektroniken inte fungerar så bra i luftburna applikationer ?

Meanwhile in Ukraine
Ukrainian strike drone for 1000 km has already been tested in the sky
And we are moving to the stage of testing under the effect of EW (electronic warfare means)
After we successfully test the drone under the effect of EW, we hope to be able to test it in a combat application.

https://twitter.com/Rinegati/status/1613970665630990352
Citera
2023-01-13, 20:04
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Vi vet inte exakt vad som hänt, låt oss säga så här det är inte sannolikt att Lettland och Litauen spränger sina egna ledningar, de har redan stödet de behöver. Dessutom låter det orimligt att man vill eskalera kriget till Nato-territorium.

När det gällde roboten som slog ned i Polen var väst tidigt ute och bekräftade att den var avlossad av Ukraina och av misstag hamnat i Polen, dock har Ryssland ett ansvar även här eftersom det är kopplat till kriget de startat.
Dock hävdade Zelensky med en dåres envishet att den inte var ukrainsk, utan rysk. Har de ens bett Polen om ursäkt? Jag tror inte det. Därtill håller jag med om att det inte är sannolikt att Lettland och Litauen spränger sina egna ledningar. Det är lika troligt som att Tyskland och Ryssland skulle gjort detsamma.
Senast redigerad av sherm 2023-01-13 kl. 20:09.
Citera
2023-01-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Diskussionen jag hade med några var att Ryssland är också Europa, alltså ingen främmande makt som attackerar Europa. Utan 2 europeiska länder. Fler frågor Sherlock?
Nej, du svamlade om att det är ett inbördeskrig i Europa smart ass.
Håll dig du till drömmarna om ditt påstådda påsatta offer Lotta Engberg
Citera
2023-01-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Dock hävdade Zelensky med en dåres envishet att den inte var ukrainsk, utan rysk. Har de ens bett Polen om ursäkt? Jag tror inte det. Därtill håller jag med om att det inte är sannolikt att Lettland och Litauen spränger sina egna ledningar. Det är lika troligt som att Tyskland och Ryssland skulle gjort detsamma.

Säg så här, Polen är en av de mest lojalt allierade till Ukraina och de har samsyn i det mesta och det här är säkert utrett mellan dem. Varför Zelensky hävdade att det var en rysk robot kan jag inte svara på men alla är nog överens om att det yttersta ansvaret ligger på Ryssland som skapat situationen.
Citera
2023-01-13, 20:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
I hybridkrigföring är det en både väntad och logisk start inför nästa steg.

Litauen är numera ett NATO land med en kritiskt geografiskt läge.

Avgränsar, stänger av Ryzzland och Belarus från Kalininggrad(ryzk enklav).
Och tillgången till Östersjön.
Korridoren, som tillhör Litauen stressar och "hotar" en despot som Putin och hans generaler. Att skära av en del av Litauen och förklara som ryzzland är logik för en ryzz som Putin med geopolitiska ambitioner.

Belarus militära upprustning och ryzka transporter av mängder av trupp och utrustning dit handlar inte om ett anfall mot Kiev. De är välförberdda.
Det handlar om en attack mot Litauen med mål att öppna mot Kalininggrad. Där finns mycket ryzk trupp, flyg och flotta. Och så får man den efterlängtade direkta konfrontationen med NATO och USA. Här gäller det att vara på tå för NATO! Och USA! Och GB! Direkt!

Hoppas jag har fel.

rySSland har inget att vinna på att dra in Nato i krig med dom. rySSland kommer att förlora det med enorma konsekvenser för rySSland. Visst finns det rySStroll som gärna skulle vilja starta ett krig med Nato just på grund av att dessa IQ befriade idioter tror att rySSland kan vinna över Nato. När frustrationen över att rySSland är på väg att förlora kriget så kommer vi att få se fler sabotage i andra länder. Det bevisar bara en sak och det är att rySSen är dåliga förlorare
Citera
2023-01-13, 20:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Mycket videos på tillfångatagna ryssar nu. Situationen är nog mycket förvirrad i Soledar. Ryssarna har tagit det mesta av staden men ukrainarna sitter och trycker här och där och även ryssarna får förluster och tillfångatagna.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1613821392847257604
Citera
2023-01-13, 20:19
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mycket videos på tillfångatagna ryssar nu. Situationen är nog mycket förvirrad i Soledar. Ryssarna har tagit det mesta av staden men ukrainarna sitter och trycker här och där och även ryssarna får förluster och tillfångatagna.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1613821392847257604

Soledar är inte bara kriget mellan Ryssland och Ukraina, utan även konflikten mellan Wagner och den reguljära ryska armén.
-
Citera
2023-01-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, jag missade inte dem. Jag anser att vi komprometterar vår säkerhet genom att sända vapen. Vi borde ha sänt desto mer humanitär hjälp och helt defensiva vapen istället.

Naturligtvis är det möjligt att göra fel. Anta att vi sänt en lönnmördare för att slå ihjäl Putin som svar, som blivit avslöjad. Det hade varit fel, eller hur? Jag hade inte varit helt nöjd med att slåss för Sverige under de premisserna. Jag vete fan vad jag hade gjort faktiskt, har svårt att bestämma mig hur jag ska tänka där.
Gör om gör rätt!
Varför redigerar du i mitt inlägg?

Varför är du rädd för att besvara mina frågor där jag besvarade dina?
Är du så förbannat rädd för att i klartext beskriva din fabläss för Putins erövringskrig?

Jag kan inget kräva men frågorna finns i mitt föregående inlägg, citera korrekt och gör gärna ett försök med nytt svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in