2022-10-19, 20:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Du har fel. Och jag står fast vid att du valde ut just de delar av min "novell" som tjänade dina behov att kunna vara med och debattera lite (och hade jag skrivit mer kompakt hade du letat efter halmstrån i det med). Det verkar ju vara jävligt hippt just nu att vara krigsexpert på nätet.

Jo, du sa det. Och jag noterade din slutsats redan första gången
Vad tycker du om dvärgen? En riktig man eller en feg bunkerfitta som inte vågar besöka fronten och kaoset han skapat?
Citera
Medlem
Ok så nu har tydligen Putin infört krigslagar i dom ukrainska regionerna Cherson, Zaporizjzja, Donetsk och Luhansk.
Folk blir alltså fångar i sitt eget land Ukraina och kan tvingas till militärtjänstgöring i den ryska fiendearmén. Putins agerande tyder på en viss panik där snabba beslut nu tas allt oftare utan någon som helst konsekvensanalys. Och specialoperationen har ju då också äntligen av Putin själv bytt namn till det mer riktiga ordet krig.

Nu blir ju dessa ukrainska regioner mer eller mindre laglöst land där den tillfälliga ryska ockupationsmakten kan frihetsberöva vem som helst och för vad som helst utan rättegång behöver hållas i närtid. Stackars ukrainare säger jag som nu behöver uppleva denna råkopia på hur tyskarna betedde sig på ockuperad mark under WWII.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha vad skriver du här? Vid "så till din fråga"

Vad, vill du gå ett varv till?

OK: Du behövde läsa in, i det jag skrev, endast vad Zelenskyj "behövde" och passande för dina syften låtsades bort sättet och metoderna han använde och uttryckte, vilka enligt min mening gjorde/gör honom till en clown.

Kom igen nu. Vi är på samma sida. Men bara för att du har valt en idol i det här äckliga skitkriget betyder på inga sätt att jag också måste göra det. Vem tror du att du är, egentligen?

Och - jag vet att du tycker att det var det dummaste försök till förklaring du någonsin hört.
Citera
2022-10-19, 20:18
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Vad tycker du om dvärgen? En riktig man eller en feg bunkerfitta som inte vågar besöka fronten och kaoset han skapat?

Det är bara att följa sign. Hor-Ullas citat bakåt, så förstår du att jag inte tycker att Putin är särskilt imponerande människa.
Citera
2022-10-19, 20:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu låter det ju som en total kollaps av SMO i Skabeyevas show haha.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1582794925304729601
Citera
2022-10-19, 20:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hehe såg du videon från igår med den nya HIMARS-raketen? M30A1. Laddad med 180000 delar splitter som gör köttfärs av allt inom 100 meter från nedslagsplatsen.

https://mobile.twitter.com/tomaburque/status/1582448852543553536

"Here it is, boys and girls, the "Giant Shotgun" version of the #HIMARS rocket designed to shred "soft targets" with 180,000 pieces of tungsten shrapnel."

Hoppas att den används flitigt.
Himars Peacekeepers edition.
Citera
2022-10-19, 20:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Vad, vill du gå ett varv till?

OK: Du behövde läsa in, i det jag skrev, endast vad Zelenskyj "behövde" och passande för dina syften låtsades bort sättet och metoderna han använde och uttryckte, vilka enligt min mening gjorde/gör honom till en clown.

Kom igen nu. Vi är på samma sida. Men bara för att du har valt en idol i det här äckliga skitkriget betyder på inga sätt att jag också måste göra det. Vem tror du att du är, egentligen?

Och - jag vet att du tycker att det var det dummaste försök till förklaring du någonsin hört.

.Du anser att Zelinsky är en clown för att han vill ha vapen av väst. Sen kan du försöka formulera dina ord till fina meningar och använda fina ord, det är ändå Gallimatias.
Citera
2022-10-19, 20:25
Medlem
Svårtolkade språk på "Belgorod on twitter" men det verkar som om Ukraina eller Rysk motståndsrörelse har slagit mot elverksinstallationer och tydligen mörkläggs delar av staden.

Kanske är det Ukraina som hämnas.
Citera
2022-10-19, 20:26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ok den analysen drog du ur röven bara baserat på ett telefonsamtal?

Du verkar inte speciellt smart! Kanske rökt lite för mycket?
Ukraina framförallt är en melodi alla moderna politiker i Europa sjunger medan de sätter sina egna folk och länders intressen i sista ledet.
Citera
2022-10-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Man hoppas ju inte att de tömmer regionen på civila för att sedan få in Ukrainska armen i regionen och då eliminera dem med taktiska kärnvapen.

Den tanken oroar mig också.
Citera
2022-10-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ok den analysen drog du ur röven bara baserat på ett telefonsamtal?

Du verkar inte speciellt smart! Kanske rökt lite för mycket?
I utrikespolitiken är det väl just ökat stöd till Ukraina samt lösa dom sista knutarna för vårt kommande Natomedlemskapet och att stärka EU-samarbetet som nya regeringen kommer ha högt upp på att-göra-listan verkar det som. Synen på Ryssland har def. inte förändrats till det bättre eller till fördel Putin genom att vi fått en högerregering, troligen tvärtom. Stöd till Ukraina verkar ju kompakt hos en majoritet av riksdagspartierna så Zelenskyj behöver nog inte bekymra sig där i alla fall.
Citera
2022-10-19, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Svårtolkade språk på "Belgorod on twitter" men det verkar som om Ukraina eller Rysk motståndsrörelse har slagit mot elverksinstallationer och tydligen mörkläggs delar av staden.

Kanske är det Ukraina som hämnas.

Belgorod är rosa-markerat på liveuamap så jag antar faktiskt att det pågår någon form av milis/motstånd där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in