2022-10-19, 19:49
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

https://twitter.com/RadioGenova/status/1578464077340643328?cxt=HHwWgMDUyeOt6ucrAAAA

Vad var det för vapen som Israel skickat till Ukraina?
Citera
2022-10-19, 19:49
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ukraina är tydligen viktigare för vår nye statsminister än det egna landet.
Ok den analysen drog du ur röven bara baserat på ett telefonsamtal?

Du verkar inte speciellt smart! Kanske rökt lite för mycket?
Citera
2022-10-19, 19:50
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Undrar hur många Ukrainare som kommer att dö som följd av det samtalet med svenska vapen i hand.

De dör för något de tror på och för fosterlandet.
En ädel död, det finaste sättet att dö på

Det bäst naturligtvis vore om inte ryssen invaderat då hade många sluppit dö, så oavsett svenskt vapen i hand eller ej så ligger hundratusentals liv på det Ryska kontot både Ryssar och Ukrainare.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det verkar vara en hel del snack om att ryssarna kommer spränga en damm i Kherson när som sticker. Brända jordens taktik.

Viken förödelse kommer det att kunna skapa?

https://www.facebook.com/100001238047267/posts/pfbid02Z83mHd2o7ygJ6yoEZYLhTWYFBeqnWKSjRThTmQvTYSB XFXfTcHNDDNVne7cDmxBel/
Värst blir det väl för dem på Krim som blir utan vatten. Men ryssarna har redan bevisat att dom inte är kloka, så inget nytt där.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det verkar vara en hel del snack om att ryssarna kommer spränga en damm i Kherson när som sticker. Brända jordens taktik.

https://www.facebook.com/100001238047267/posts/pfbid02Z83mHd2o7ygJ6yoEZYLhTWYFBeqnWKSjRThTmQvTYSB XFXfTcHNDDNVne7cDmxBel/

Man hoppas ju inte att de tömmer regionen på civila för att sedan få in Ukrainska armen i regionen och då eliminera dem med taktiska kärnvapen.
Citera
2022-10-19, 19:53
Medlem
KillPus avatar
Z-Rambo!

https://twitter.com/PowerNaShary/status/1582656009666822144
Citera
2022-10-19, 19:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
/.../ Ryssarna har införskaffat 2400 drönare från Iran hörde jag (vilket är en stor andel av de Iran har). En attack mot Kiev kan vara 80 drönare varav man får in några träffar. Vem som helst kan räkna ut att även drönarna tar slut om några veckor.

Problemet för Ukraina är att det åtgår mycket av det avancerade luftvärn som de har tillgång till. Ukraina har inga obegränsade mängder därvidlag.
Citera
2022-10-19, 19:58
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hahaha jo jag läste din långa novell till svar, och varför du tyckte Zelensky är en clown är för att han vill ha hjälp av väst med vapen. Det var ju det du skrev.

Du har fel. Och jag står fast vid att du valde ut just de delar av min "novell" som tjänade dina behov att kunna vara med och debattera lite (och hade jag skrivit mer kompakt hade du letat efter halmstrån i det med). Det verkar ju vara jävligt hippt just nu att vara krigsexpert på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Dummaste försök till förklaring jag någonsin hört.

Jo, du sa det. Och jag noterade din slutsats redan första gången
Citera
2022-10-19, 19:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

De gör inte det förrän de lämnar Krim eftersom allt vatten i Krim kommer från dammen.
Citera
2022-10-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Man hoppas ju inte att de tömmer regionen på civila för att sedan få in Ukrainska armen i regionen och då eliminera dem med taktiska kärnvapen.

Ska Ryssland atombomba sitt eget nyutropade oblast?

Låter iför ryssefterblivet, men ser inte riktigt värdet i det kontra ens de mildaste av konsekvenser (typ att Ukraina ”hittar” ett par kärnvapenbestyckade tomahawks efter en liten ”logestikmiss” hos någon….
Citera
2022-10-19, 20:01
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Du har fel. Och jag står fast vid att du valde ut just de delar av min "novell" som tjänade dina behov att kunna vara med och debattera lite (och hade jag skrivit mer kompakt hade du letat efter halmstrån i det med). Det verkar ju vara jävligt hippt just nu att vara krigsexpert på nätet.

Jo, du sa det. Och jag noterade din slutsats redan första gången

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Hej, Hor-Ulla!

Först, tack för att du citerade hela mitt inlägg - som av verkar ha "censurerats bort" av moderatorer, antagligen för att det på ett eventuellt opassande sätt belyste en viss likhet mellan våra forna krigskungars och dagens Putins hantering av krig och "värvning". (Det var dock inte min avsikt att jämföra; våra krigskungar levde i en annan tid medan Putin är ett misslyckande på alla sätt i jämförelse. Det var mer en poängpassning till inlägget jag kommenterade.)

Så till din fråga:

Jag har i den här konflikten inte kunnat ta ställning till någon av pajaserna Putin och Zelenskyj. Putin är vad han är - en ond människa. Men Zelenskyjs hanterande av sitt lands (dels av eget upphov) konflikt med Putin var så jävla patetiskt; där han "krävde" västs inblandning medlest hot och allehanda metoder där vi på alla punkter skulle känna oss skyldiga om vi inte agerade. Vi hade liksom agerat ändå. Oavsett Zelenskyjs skitsnack. Om du inte vet vad jag syftar på har du inte hängt med, och jag känner inte direkt någon skyldighet att förklara mig i detalj för en enskild. Om du anser att jag inte har rätt kan det bero på att du har gått på just nämnda skitsnack. Inte jag, dock (och det gör å andra sidan inte mig nödvändigtvis till en bättre människa än du).

Jag hejar varken på Putin eller Zelenskyj som individer - däremot hoppas jag ändå på en viss ukrainsk seger (i brist på bättre uttryck) och önskar att de båda avsätts när skiten är över och att de civila - såväl ryska som ukrainska - kan få slippa den här jävla penismätningen mellan dessa extremistiska skitstövlar och får återgå till ett normalt liv som de förtjänar.

Håller du med?

Haha vad skriver du här? Vid "så till din fråga"
Citera
2022-10-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Problemet för Ukraina är att det åtgår mycket av det avancerade luftvärn som de har tillgång till. Ukraina har inga obegränsade mängder därvidlag.

I praktiken är det ju mer än tillräckligt . Ryssen opererar ju endast begränsat och med enorma förluster i piloter och materiell över Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in