Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 18:44
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Vem är du som utvisar hela Svenska befolkningen ut med dig om det inte passar.

Det är snarare 1% av befolkningen.

Vad händer om jag bosätter mig i ett diktaturland och utövar yttrandefrihet? Då hamnar jag i fängelse eller värre.

Här gör du inte det och är du emot demokrati så tycker jag att alla mår bäst av att du flyttar till ett diktaturland som Ryssland.

Kan inte alla rysstroll göra det?
Om Ryssland är så bra och rätt i sin sak, åk dit då.
Citera
2022-02-26, 18:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu ser Tyskland ut att svänga angående Swift.

(gör er redo för rejält höga energipriser nästa vinter)
Vad såg eller hörde du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det där är ganska rejäla förluster. Räkna med att enheter är i praktiken ur funktion när man når 20% förluster. Riktigt krig är något helt annat än dataspel.

Har man bett Kazakstan om hjälp så är det ytterligare en krigsförklaring av ett land mot Ukraina och bör mötas med sanktioner det med.
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi borde sluta köra bil i onödan o sluta köpa nazistolja från Putler! En liten uppoffring jämfört med Ukrainas!
Tja, oljan rusar ju i pris och det avskräcker knappast en blandekonomi som Rysslands. Det lär snarare få motsatt effekt, och dra ut på kriget otrevligt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Hur ska Farmanbar betala om Ryssland blockeras från SWIFT? Ska han Swisha?
Säg det den som vet. I guldtackor och Bitcoins kanske?
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vems tidschema pratar du om?

Du glömmer bort att dom är ett brödrafolk och att syftet inte är att begå massmord på befolkningen som nassarna hela tiden gör. Det är inte lätt att evakuera så stora mängder människor, det tar tid.

Brydde dom sig inte alls om befolkningen, skulle dom bara ha jämnat Kiev vid marken.

De dom vill ha tag i, är en ganska liten klick av nazister, demagoger, landsförrädare och förbrytare som har sålt sitt land till usa, eu och nato...

Du kanske inte känner till att Stalin svalt ihjäl några miljoner ukrainare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Samt att ukrainarna tog brutal hämnd på rysdarna när de samarbetade med tyskarna under ww2.

Ryssar och Ukrainare är inget brödrarfolk.
Citera
Medlem
Tycker inte ni rysslands rykte har sänkts en hel del? Jag börjar undra ifall de ens hade klarat av att invadera sverige nu
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Läser i flera medier att Putin nu är så desperat att nå några framgångar så han överväger att sätta in termobarisk bomber i stadsmiljön i Kiev. Ger han denna order så är han faktiskt helt slut (det vet vi redan att han är iofs)

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10552743/Furious-Putin-prepares-use-father-bombs-brave-Ukrainians-hold-advance.html

Propagandaförlusten måste ju bli helt enorm så att. Ett svampmoln i mitt i en stad, med ofatligt med mobilkameraor som filmar och sedan onädligt med sönderbrända civilister, det lär inte fungera så bra, inte ens i den inhemska nazijaktsretoriken. En krigsförbrytelse som inte ens hans få vänner till knähundar skulle vilja associeras med.

Det är inget jag tror på. Men inte trodde jag heller på en fullskalig invasion. Han är ju helt oberäknlig så helt uteslutet är de väl inte. Ingen vet hur, bra och hur snabt Ryssland räknat med framgång. Det är ju fortfarande bara några dagar som gått ännu.
Citera
2022-02-26, 18:46
Medlem
antoneriks avatar
Det är en from förhoppning att Ukraina skulle erbjuda något motstånd. Erfarenheter från tidigare Ryska krig visar att Ryssland inte precisionsbombar i någon hög grad när dom blir trängda. Det rationella skulle vara att lägga ner vapnen för att stoppa blodbadet. Fast man kan ju hoppas på en statskupp i Moskva. Stridsmoralen är dålig, det är som om vi Svenskar skulle skickas för att skjuta Norrmän.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Vad är detta för bomb ? Är de samma som kärnvapen?
Nej, vacuum-bomber. De mest kraftfulla bomber som inte är kärnvapen.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Kan rekommendera kanalen Suchomimus på tuben som lägga upp de flesta klipp som cirkulerar på telegram,Twitter,reddit och som diskuteras här i tråden.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nej, bara ett par hundra tusen. Resten sitter med tummen i röven hemma i sina kåkstäder och anser sig helt ansvarsbefriade från skeendet. Helt normalt med en armé som ses som en fullständigt separat entitet från befolkningen. Hade svenska armén invaderat Norge hade jag resonerat likadant.

Glöm inte att det finns 1,5 miljoner ukrainska erfarna veteraner så kriget är långt ifrån över.
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vems tidschema pratar du om?

Du glömmer bort att dom är ett brödrafolk och att syftet inte är att begå massmord på befolkningen som nassarna hela tiden gör. Det är inte lätt att evakuera så stora mängder människor, det tar tid.

Brydde dom sig inte alls om befolkningen, skulle dom bara ha jämnat Kiev vid marken.

De dom vill ha tag i, är en ganska liten klick av nazister, demagoger, landsförrädare och förbrytare som har sålt sitt land till usa, eu och nato...
Enligt tidsschemat skulle dem ha tagit Kiev i torsdags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in