Citat:
Ursprungligen postat av
donald12
Går inte att kompromissa eller ingå avtal med ryZZland då de konsekvent bryter mot allt. Om man ingår fredavtal så kommer Putler anfalla igen om några år
Så bäst är att driva ut ryZZen militärt o fortsätta sanktionerna för överskådlig framtid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spugge
Det måste väl ändå vara ryssland arme som måste begränsas i storlek.
Ska någon utfästa säkerhetsgarantier för Ukraina måste det vara USA med amerikansk trupp och flyg på plats i Ukraina.
Den överväldigande majoriteten i den du kallar NovoRussia vill tillhöra Ukraina. Varför skulle de tvingas bli ett eget land mot sin vilja?
Företag från väst kommer inte etablera sig i Ryssland på minst 10 års tid , Alla är rejält brända av vilken barbar Putin visat sig vara, såtillvida Putin inte avlider, vilket ger en möjlighet till försoning, Ukraina kommer inte skriva några avtal överhuvudtaget med Putin , vilket är förståligt eftersom Putin inte har förmågan eller förståndet att förstå värdet av att fullfölja ett fredsavtal, med kriget sker följande: det har nu börjat avstanna, Ryssland har uppenbarligen bränt sitt krut o kommer ej kunna avancera, Ukraina kan om ” rätt” vapenleveranser kommer dem tilldel långsamt börja återta förlorade områden, men detta kommer gå mycket långsamt alternativt så blir det ett lågintensivt krig med frusen frontlinje, angående gas olja så kommer Putin strula med den i vinter , stänga skiten någon vecka o skylla på tekniska problem, det blir en dyr vinter, men eftersom detta drabbar den rika delen av världen så har vi råd, Putin har ej råd stänga ner leveransen helt, men han kommer försöka splittra Europa, vilket ej lyckas då Putins invasion satte Europa i skräck, därför kommer enigheten bestå, några länder strular såklart Ungern, Serbien, ev turkarna ( de går inte veta vad de står) omläggning av energi i Europa är i full gång,samt att omfattande energibesparingar kommer att ske för att fasa ut Putins gas o olja, på sikt försvagas Ryssland rejält o troligen Putins makt,,