Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Ytterligare ett gäng ukrainska soldater ger upp eftersom de inte får någon hjälp, de används som kanonmat av Ukraina. In Video: Ukrainian Brigades Refuse To Fight
So far, dozens of Ukrainian units refused to fight against the Russian military. They filmed video appeals addressing Vladimir Zelensky and the General Staff of Ukraine claiming that they have no necessary supplies, did not receive the proper military training or have no military equipment. A lot of Ukrainian servicemen were left by their military commanders. A lot of units suffered heavy losses and claim they are used as cannon fodder.
https://southfront.org/in-video-ukrainian-brigades-refuse-to-fight/
Jag undviker att kolla länkar med bilder eller filmer som vill visa skadade eller bekrigade soldater ur vilket som helst läger, dessa gör mig bara ledsen och illa till mods. Jag sympatiserar med Ukraina med anledning av att de är den svagare parten och blivit angripna av sin 'supermaktsgranne' som dessutom söker diktera politiska villkor, inte bara för Ukraina- också för oss här i Sverige och Finland vilket visar mot en översittarmentalitet med hotfullt styre. Jag har förstått att Rysslands maktelit är väldigt rädda för sin omvärld- och då särskilt sina grannar, de är så rädda att de känner ett trängande behov om att bekriga dem samtliga. Ryssland har under nuvarande ledning blivit ett ovänligt land.
Jag har sett att du ofta lägger in länkar från ryskkontrollerade källor som skall visa på rysk överhöghet och utplåning av ukrainsk trupp, stad eller by- detta förbryllar mig. Jag vet inte om du är medveten om att det just är i rysk sold du går eller om det bara slumpar sig som så att du hittar en film lite random sådär ute på det stora www och finner detta klipp som upplysande för oss här på Flashback? Jag funderade vidare och undrar om det verkligen finns något att likna vid alla dessa påståenden om 'rysstroll'- ett ord och epitet jag ogärna använder då det i samtal mest har mening om att förminska annan skribents åsikt, så tänker jag men önskar innerligt svar på den tanke som nu ansätter mig; Om det verkligen finns 'rysstroll'- alltså att man är i sold och får betalt av den ryska staten- eller dennes ombud?
Om så är fallet kan vem som helst söka tjänst i trollfabriken, vad får man i lön, är anställningsavtalet hemligt- måste inkomster skattas, finns det andra förmåner typ rabatter på ryska grejor eller weekendresor, hålls det firmafester med dyngrak och manslukerska Tatjana från HR, bestämmer man själv över arbetstider -alla sådana här funderingar håller jag nu och undrar om du vet- eller kan hänvisa till annan som kan ge svar?