2022-07-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inget som talar för att ryssarna torterar sina krigsfångar. Inte ens de Azovdårar som suttit fängslade och återvänt till Ukraina i fångutväxlingar har nämnt något om det.

Gällande Ukraina har vi däremot filmbevis inte bara på tortyr, utan regelrätta avrättningar av krigsfångar.

På SVT uppgavs igår att FN har 271 dokumenterade fall av tortyr utförd av ryssarna. Just nu hittar jag inte nån länk, men det stod på SVT igår.
Citera
2022-07-16, 23:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius57
Rätt skön bild med 2 tillfångatagna rySSar.

https://twitter.com/ghosterbuzz1/status/1548048968692539392?s=20&t=CyPoqTgv6E1MCqu8ODgtMQ

Lite lustigt med en kasse bärs i bildens högra hörn…

Men orcherna bör vara nöjda - de slipper kokas ur en gammal tanksavagn! De får leva och ha hälsan ett tag till.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som du skriver handlar det främst om att makteliten i västerländska koalitionen vill behålla greppet om ekonomin och världspolitiken. Ryssland har brutit sig loss. Ryssland har agerat på eget bevåg. Ryssland har blivit uteslutet.
Om västvärlden ändå viker ned sig, om USA inte pallar stå upp för sig och Ryssland segrar i Ukraina, då är det början på något nytt.

Jag varken tänker mig eller hoppas på att något karikatyrsmässigt diktatur-Ryssland lägger hela Europa under sig med våld. Jag tänker mig att världen blir mer dynamisk med den här rörelsen bort från alla de ansatser till global dominans inom snart sagt samtliga områden som utgår från ett antal länder, med USA i spetsen.

Även om Ryssland erövrar Ukraina så är det igen som kommer bry sig mer om Ryssland och mindre om USA. Vi kommer lyssna på amerikansk musik, se amerikansk film, produkterna vi köper kommer att komma från väst etc. Vi kommer fortfarande inte ha en aning om vad som finns eller är populärt i Ryssland. Det kommer fortsatt vara utanför vår kulturella sfär oavsett hur det går i några krig. Ingen kommer byta sitt Visa-kort mot en rysk motsvarighet, ingen kommer semestra på Krim. 1945-91 så var Sovjet med lydstater enormt men deras ekonomiska eller kulturella inflytande i väst var ändå obefintligt.

Vad menar du skulle ändras i praktiken om Ryssland blev mäktigare och USA mindre mäktigt?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ett fraktplan störtade nyss och först kom det uppgifter att det var ukrainskt. Nu verkar det vara ett vanligt fraktplan som hade rutt Serbien-Jordanien så förhoppningsvis har det inget med kriget att göra. Men lite skumt är det fanimig.

https://twitter.com/Gerjon_/status/1548415838075568129
Citera
2022-07-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Problemet är att jag och många med mig skiter i ryssen. Om du och andra dårar hatar ryssar, må så vara. Min ingång i den militära konflikten är vad som är bäst för svenskarna. Jag vet att den typen av frågeställning är dig främmande. Men bespara mig dina falska tårar och ditt behov av att hata ryssar.

Vad fan tror du och övriga pojk-flickor som frekventerar den här sataniska tråden att kriget innebär? Tror du verkligen att kriget inte innebär ett utmärkt tillfälle för Mars och Oden att skörda mänskliga själar? Vi må reagera på ordval, men krigets realitet är en jävla massa människor som dör.

Klart det är "avskyvärt". Men inte ens i närheten lika "avskyvärt" som att medvetet föra människor in i kriget. Vilket USA gör; med berått mod.

Den dagen jag skäms inför dårar som du är dagen jag avslutar mitt liv. Jag är inte skyldig dina villfarelser ett endaste vitten. Om något borde du slicka mina stövlar - som den eländiga mentala träl du är.

Att kalla dödande av ukrainare för ”människoskörd” , det gör dig tydligen upphetsad ,
Det som sker när du blottar dig som i texten ovan , är att öka rysshatet

Du är en black om foten för övriga ryssar här, och även i Ryssland .

Jag förstår att du är nekrofil , du har nog svårt få röra något som lever

Men ”man tar vad man haver”,

Summa summarum : Du är en obehaglig person , som passar bäst i celibat.
Citera
2022-07-16, 23:51
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Var var du när USA bombade civila i Syrien och Irak? När USA sponsrade ISIS?
Så denna tråd avhandlar alltså inte Rysslands invasion längre?
Ett fel till blir väl bara fler fel...
Citera
2022-07-16, 23:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
I alla afrikanska konflikter är det gamla AK-47 som gäller. De rosar marknaden än i dag. Tåliga och pålitliga. Ryssarna måste väl ha åtskilliga miljoner AK-47 liggande?

Knappast att de kan sälja dem just nu. Då har de inga kvar att skjuta med.
Citera
2022-07-16, 23:53
Medlem
raskenss avatar
Ansikten på några som blev mördade av ryssar i Vinytsia i går.

Man blir bara mer och mer förbannad på ryssarnas terrorism:

https://twitter.com/Wh0Know5/status/1548150893278744582?t=Gt0Pf6SHpYAVlDqksh7TAQ&s=19

Dessa satans ryska råttor och avskum Kackerlackor på jorden.
Citera
2022-07-16, 23:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Så denna tråd avhandlar alltså inte Rysslands invasion längre?
Ett fel till blir väl bara fler fel...

Inlägget var ett svar till en mindre intellektuellt rustad person som påstod att USA och väst har moraliskt företräde om man jämför med Ryssland i den aktuella konflikten. Det jag påvisade var att de inte har detta.
Citera
2022-07-16, 23:54
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ok, jag bara ville peka på att stödet för Ukraina som USA:s proxykrigare mot Ryssland tycks vara nästan obefintligt i Afrika. Men nu lär nog Rysslands handel med och inflytande i Afrika öka ordentligt genom att vi bojkottar dem i EU. Världen är inte bara USA och EU.
Bra då kan Ryssland sköta allt bistånd till Afrika.
Vi lägger ner SIDA och delar pengarna mellan Sveriges försvar och bistånd till Ukraina.
Citera
2022-07-16, 23:56
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ansikten på några som blev mördade av ryssar i Vinytsia i går.

Man blir bara mer och mer förbannad på ryssarnas terrorism:

https://twitter.com/Wh0Know5/status/1548150893278744582?t=Gt0Pf6SHpYAVlDqksh7TAQ&s=19

Dessa satans ryska råttor och avskum Kackerlackor på jorden.

Ukrainska trupper artilleribesköt ju Donetsk häromdagen helt slumpmässigt, och dödade 50 civila.

Källa: Military Summary 2022-07-16
Citera
2022-07-16, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Military Summary är bra och sammanställer dagligen uppdaterade kartor och rapporter med information från båda sidor:

https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA/videos

Fina tips i kommentarerna:

Citat:
Thanks Dima for your great job
i think it's better to use the expression: the Russian Forces "Neutralized" 1000 Ukrainians soldiers rather than destroy.

Så var det med den värdelösa informationen och analysen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in