Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 05:36
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Är det Expressen som trollar i tråden? För övrigt är det helt ointressant att några nassar deltagit som frivilliga i Ukraina.
Inget av det har någon som helst reell bäring på Rysslands militära invasion av Ukraina. Tror man det så är man ett rysstroll.
Tvärtom hedrande.
Citera
2022-02-26, 05:37
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ja, sändningen från DW dog i alla fall, finns det andra?
Den här lever https://youtu.be/iZebYm-nenY
Citera
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Förmodligen så är det bättre att en strid utkämpas. Var ärlig med det för då.

Whaaat? Haha neej... Kanske på Gustav II Adolfs (frid vare över hans minne) tid eller någon av de andra habila kungarna.
Nuförtiden har vapensystemen blivit alldelles för destruktiva för sådana typer av krig.

Det skulle kosta mycket mer än det smakar. Det torde du också veta mycket väl.

Ryssarna behöver inte vara med i Nato men en europeisk, ekonomisk gemenskap absolut. Det skulle nästan alla intressen tjäna på.

Det enda goda som kan komma ut i storskalligt krig med ryssarna är att homo sapiens utrotas/kraftigt decimeras från jordena yta så vi kan ge dom andra levande organismerna åter lite lebensraum...

Det här kriget är lika olyckligt och tragiskt som om norrmän anfaller svenskar eller vice versa. Hoppas människan lär sig något vettigt mot förmodan.

Jag förstår svenskarnas rysskräck men man behöver inte sjunka ner till den hjärndöda propagandanivån som.t ex jänkarna matar sin populas med. Trodde svenskar hade mer vett än så faktiskt!
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ryssarna kommer åka på så mycket stryk i Ukraina. Detta är bara helt onödigt.

Dem är världens största krigsmakt vad menar du med att dom kommer åka på stryk? Den som påstår att Ukraina koimmer kunna stå emot är bara dum då Ryssarna redan förstört alla deras flygplatser och ryssarna har inte ens gått in med full styrka än.
Citera
2022-02-26, 05:38
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Hittade denna.

https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM

Tyvärr inget ljud så knappast intressant.

Inget från Independence square i Kiev i denna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Kan inte alla va nazister ?
Så kan vi göra upp en lägereld och sjunga kumbaya ihop?
Vad mysigt vi hade haft de

Lite mer realistisk då så är ju Putin med i illunoniati och är satansdyrkande pedofil som våldtar små barn i klunga tillsammans med svenska kungen och engelska kungafamiljen så importerar dom över 200 tusen miljoner tjack till till hela västvärlden. Biden å alla dom har börsen med varandra och är egentligen i maskopi med Putin och Carl Gustav och England det ät egentligen Englands kungahus som styr över bland annat alla pengar, 5g näten som skapar Corona, chem trails, amfetaminet exempelvis.

Dom står allt. Även våra tankar. Så nu försöker dom döda mig med det hör Ukraina kriget, min mamma har dom lyckats övertala att döda mig så jag har ingenstans att ta vägen

Brann det till fullkomligt i skallen på dig nu?

Varför detta passiv aggressiva förlöjligande och infantiliserande av det som faktiskt pågår här?

Kissinger. Ett Bälte, En Väg. Dugin. Eurasien. Khazarien. Det är vad detta egentligen handlar om. Det och att förstöra potentiella Intermariumländer som Ukraina vilket både Putin och Biden vill.
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Folk i Ryssland verkar tycka om Putin. Det är dock inte min uppgift att förklara varför de gillar honom. https://www.statista.com/statistics/896181/putin-approval-rating-russia/

Huruvida demostrationer i Ryssland behandlar folk illa är inte heller relevant.
Snarare var det väl hur demonstranter behandlas. Bara igår greps 1500 demonstranter enbart för att de var emot kriget mot deras broderfolk...
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
WacMilk sida fungerar fortfarande.Torget bilden svart dock.
Citera
2022-02-26, 05:40
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Folk i Ryssland verkar tycka om Putin. Det är dock inte min uppgift att förklara varför de gillar honom. https://www.statista.com/statistics/896181/putin-approval-rating-russia/

Huruvida demostrationer i Ryssland behandlar folk illa är inte heller relevant.

Folket i Nordkorea verkar tycka om Kim Jong-Un.

Det är relevant eftersom vi pratar om kriget i Ukraina. Demonstranterna demonsterar emot kriget. Jag finner stor relevans till det. Gör inte du det?

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Snarare var det väl hur demonstranter behandlas. Bara igår greps 1500 demonstranter enbart för att de var emot kriget mot deras broderfolk...

Precis. Tack!
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Rätta mig om jag har fel. Ryssen sitter fast i leran, igen
Citera
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Hur fungerar det? Får ni i trollfabriken helgersättning eller betalt per inlägg? Sen ett tips lär dig bättre svenska. Du kanske fick ett A i moderlandet men här skulle du få IG

Jag har levt i Sverige sedan 1989. Jag har inte någonstans gjort anspråk på vara etnisk svensk. Så var får du dessa anklagelser ifrån?

Jag är inte heller ryss med omnejd.

Men däremot har jag haft en storebror, 4 morbröder & x antal kusiner och andra dödade i krig och själv fått fly hals över huvud till kalla norden... Just pga ett krig som sådant, initierad av andra.

Ber om ursäkt för min svenska, har kommit till insikt att det finns delar jag aldrig någonsin kommer behärska oavsett hur mycket tid eller erfarenhet jag har!
Citera
2022-02-26, 05:42
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Whaaat? Haha neej... Kanske på Gustav II Adolfs (frid vare över hans minne) tid eller någon av de andra habila kungarna.
Nuförtiden har vapensystemen blivit alldelles för destruktiva för sådana typer av krig.

Det skulle kosta mycket mer än det smakar. Det torde du också veta mycket väl.

Ryssarna behöver inte vara med i Nato men en europeisk, ekonomisk gemenskap absolut. Det skulle nästan alla intressen tjäna på.

Det enda goda som kan komma ut i storskalligt krig med ryssarna är att homo sapiens utrotas/kraftigt decimeras från jordena yta så vi kan ge dom andra levande organismerna åter lite lebensraum...

Det här kriget är lika olyckligt och tragiskt som om norrmän anfaller svenskar eller vice versa. Hoppas människan lär sig något vettigt mot förmodan.

Jag förstår svenskarnas rysskräck men man behöver inte sjunka ner till den hjärndöda propagandanivån som.t ex jänkarna matar sin populas med. Trodde svenskar hade mer vett än så faktiskt!

Ryssland kan inte ens ta Ukraina. Skäms ni inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in