Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 05:26
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Vad tror du vi gör? Håll snattran och håll dig till topic då!

Jag vet inte. Jag känner inte dig.

Men du kanske borde fundera vilka krafter det är som.gör så att en broder gått ut i krig och dödar en annan broder.

Jag skulle inte vilja att svenskar dödade norrmän. Danskar kanske... Finnar nepp...

Kanske du ska sluta upp med att se det här som.tipslördag och börja fundera varför det blev så här och krafterna bakom som fick ryssen att få sitt bägare att rinna över?

USA, UK & Co har återigen gjort en genomond grej. Du kan börja tillstå detta i alla fall. Oavsett hur mycket handel Sverige har med dessa länder eller hur nära du känner de kulturella banden är...
Citera
2022-02-26, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Hoppas bara ryssarna tar över Kiev snabbt så att striderna upphör, börjar bli riktigt hemskt..

Ryssarna kommer åka på så mycket stryk i Ukraina. Detta är bara helt onödigt.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Kom du fram till denna analys av att höra skottlossning på en webbkamera?
Ja, några nya uppgifter verkar inte inkomma hur läget är så man får föröka tolka och avgöra vad som verkar mest troligt. Vad tror du? Nu kan jag ha käpprätt fel också men hade varit intressant att höra vad andra tror nu när inte så mycket direkt kablas ut.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Ukraina står ständigt starkt! De enda som pratar om något annat är ryssar. Ukraina viker sig aldrig. Jag är stolt över er. Ge aldrig upp! Fy fan ni ger en tro på något fint. Ni är hjältar!
Citera
2022-02-26, 05:29
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Snabb fråga!

Tänkte lite de som togs upp om att bära fiendens uniformer och att det anses som ett krigsbrott/spioneri vilket innebär att dessa individer inte går under Genève konventionen och kan avrättas för spioneri om de tas på bar gärning och inte behöver tas som pow. Om allt hänger på uniformen betyder det inte också att alla civila som ges vapen i Kiev inte heller går under Genève konventionen? Eller är dom skyddande ändå av Genève konventionen?

Ni är hjältar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nej. Hoppas Ryssarna inser att detta kommer kosta dom för mycket så att dom slutar eller att Ryska folket gör revolt.
Detta kuvade folk kommer inte göra ett skit. med en maffiaboss vid rodret som hotar med livstidsstraff kommer inget att hända inifrån.

Nej det är Biden som måste sträcka handen till knappen. Sedan är det klart!.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Typ som svenska och en mix av finska och danska/norska.

Märkligt land ukraina. Aldrig tänkt på ukraina föräns det här. Vad finns det att hämta där? Kommer ukraina bli europas kina? De är inte med i eu kan man inte bygga billiga fabriker där för att betala låga löner?

Ukraina har alltid kallats för Europas kornbod. Mycket bördig åkermark då det är lössjord från istiden. Skulle det finnas helt frihandel med vete, korn och havre mellan EU och Ukraina så skulle EU nog kunna säga godnatt till egen produktion av dessa produkter och säkerligen många fler jordbruksprodukter.

Sedan flyttades det ut en hel del industriproduktion från Västeuropa till öst när muren föll. Förmodligen en hel del även till Ukraina.

Sverige hade på 80-talet stora fabriker med tusentals, om inte tiotusentals, anställda som tillverkade vitvaror för export till hela världen. Fundera på var alla dessa fabriker finns nu för fortfarande kan du köpa kylar, frysar, tvättmaskiner, torktumlare, spisar o s.v med svenska företagsnamn. Så ser det ut även för tyskarna.

F.ö har jag en flaska ukrainsk ketchup i kylen. 👌
Citera
2022-02-26, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Jag har varit lite trollaktig för jag tycker inte om denna krigshets eller att bara vara nidedocka. Men jag borde fatta bättre och försöka förstå. Även svenskars rädsla för ryssen.

Det är så mycket uppenbar bs bara och så onda krafter som bäddat för detta.

Men jag får faktiskt börja tänka på de civila i ukraina och hålla truten. Dom är det synd om oavsett vad. Av respekt och anständighet...

Jag hoppas detta får ett snabbt slut och deras land ej hinner ödeläggas.

Resten av utvecklingen har jag varit naiv nog i mina dagar och förstår vart det lutar dessvärre...
I krig är det ju alltid dom civila som drabbas värst oavsett vart det krigas och ingen normalbegåvad vill uppleva eller vara delaktig. Jag hoppas också på ett snabbt slut.
Citera
2022-02-26, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
"Du är nazisten"

"Nä du är nazisten"

Det är vad både Zelenkyj och Putin fått detta att handla om.

Det är inte nazist mot nazist. Detta krig är egentligen jude mot jude där båda sidor kallar varandra nazister.

https://www.ynetnews.com/article/bjumniexq

Kan inte alla va nazister ?
Så kan vi göra upp en lägereld och sjunga kumbaya ihop?
Vad mysigt vi hade haft de

Lite mer realistisk då så är ju Putin med i illunoniati och är satansdyrkande pedofil som våldtar små barn i klunga tillsammans med svenska kungen och engelska kungafamiljen så importerar dom över 200 tusen miljoner tjack till till hela västvärlden. Biden å alla dom har börsen med varandra och är egentligen i maskopi med Putin och Carl Gustav och England det ät egentligen Englands kungahus som styr över bland annat alla pengar, 5g näten som skapar Corona, chem trails, amfetaminet exempelvis.

Dom står allt. Även våra tankar. Så nu försöker dom döda mig med det hör Ukraina kriget, min mamma har dom lyckats övertala att döda mig så jag har ingenstans att ta vägen
Citera
2022-02-26, 05:31
Medlem
MrsEjPKs avatar
Torget svart.men faaaaan !!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Här har du en länk till expressen, eller är dem också ”troll”

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-strider-i-ukraina/

Är det Expressen som trollar i tråden? För övrigt är det helt ointressant att några nassar deltagit som frivilliga i Ukraina.
Inget av det har någon som helst reell bäring på Rysslands militära invasion av Ukraina. Tror man det så är man ett rysstroll.
Citera
Medlem
Nu verkar alla streamar från Kiev dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här