2022-07-11, 17:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Haha Ryssland är så jävla korkade å ointelligenta så de använder 1960 tals stridsvagnar hahaha.

3d printer tillverkar de missiler av de med?

Värre än så. De har satt in stridsvagnar från 40-talet nu:

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1546490541885497345

T-34 gör comeback.
Citera
2022-07-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Värre än så. De har satt in stridsvagnar från 40-talet nu:

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1546490541885497345

T-34 gör comeback.
Men enligt ryssen så är deras produktion ur stark.

Har aldrig gått så bra för moder russia.
Citera
2022-07-11, 17:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och ukrainarna sätter i sin vanliga korrupta stil sprätt på de hi-tech-vapen de får. Säljer dem på svarta marknaden, medan du glatt sväljer vilka godnattsagor som helst levererade från Kiev.

Vid ett storskaligt krig är det oundvikligt att en del vapen hamnar på avvägar.
Jag kan tänka mig att ryssar som lyckas beslagta amerikanska vapen säljer de till olika terrorgrupper för att smutskasta Ukraina. De vill jo undergräva Ukrainas trovärdighet och få USA att sluta hjälpa Ukraina.

Det kommer dock inte hända då ukrainarna har en helt annan armé och säkerhetstjänst idag jämfört för 10 år sedan när flertalet generaler i den ukrainska armén var ryssar...
som precis innan den ryska invasionen i Donbas sålde de mest moderna ukrainska stridsvagnar och artilleri till Indien och olika afrikanska länder, vilket gjorde att Ukraina kunde inte försvara sig.
Citera
2022-07-11, 17:07
Medlem
Reimers avatar
Kollaboratör fick expressbiljett till helvetet

Citat:
Head of occupation administration of Velykyi Burluk dead as result of car explosion

https://liveuamap.com/en/2022/11-july-head-of-occupation-administration-of-velykyi-burluk
Citera
Medlem
raskenss avatar
Ryssfascisterna tar till metoder från medeltiden nu. Skampålen är tillbaka
Soldater som vägrar strida och inser detta är ett folkmord sätts upp på plakat:

https://twitter.com/fourtein48/status/1546255502648262656?t=mUEC8VhEXtS__J9Bhs_XhQ&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vid ett storskaligt krig är det oundvikligt att en del vapen hamnar på avvägar.
Tack för att du såg till att min replik (till Gymer, tror jag) blev kvar i tråden.
Citera
2022-07-11, 17:10
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Den typen av träffar är ganska sällsynta. Det var en i en stad nära Bryansk också, i maj tror jag, men det är innanför nordgränsen, vid ett område där ukrainarna har full kontroll ända fram till gränsen. UA blir inte precis nerlusade med långskjutande raketer, oftast är det vanliga korta MLRS:

Kan du inte länka en källa på dina påståenden, eller är det bara så att du sitter och sprider dynga från eget huvud.
Citera
2022-07-11, 17:12
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssfascisterna tar till metoder från medeltiden nu. Skampålen är tillbaka
Soldater som vägrar strida och inser detta är ett folkmord sätts upp på plakat:

https://twitter.com/fourtein48/status/1546255502648262656?t=mUEC8VhEXtS__J9Bhs_XhQ&s=19

Har du missat de ukrainska skampålarna?
Citera
2022-07-11, 17:14
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker inte ett skit synd om ryssarna. De kan när som helst välja att störta sin korrupta skitregering. Se på Sri Lanka hur lätt det är.

Det gör jag. Har flera goda vänner som lever där och de är helt bestörta. Jag hoppas i övrigt de följer Sri Lanka's spår ochden tiden kommer snart får vi hoppas
Citera
2022-07-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Kan du inte länka en källa på dina påståenden, eller är det bara så att du sitter och sprider dynga från eget huvud.
Källor finns utspridda i tråden samt i vanlig nyhetsmedia, men jag är inte den typen av "wikipediadebattör" som automatiskt börjar kraxa "källa på det? källa på det?" inför varenda påstående eller analys. När somliga gör så i tid och otid så är det ett tecken på att de har slut på andra, riktiga argument.

Den här tråden är f ö rena cirkusen idag.
Citera
2022-07-11, 17:17
Medlem
Citat:
Källor finns utspridda i tråden samt i vanlig nyhetsmedia, men jag är inte den typen av "wikipediadebattör" som automatiskt börjar kraxa "källa på det? källa på det?" inför varenda påstående eller analys. När somliga gör så i tid och otid så är det ett tecken på att de har slut på andra, riktiga argument.

Den här tråden är f ö rena cirkusen idag.
Så du erkänner att du sprider des information?
Citera
2022-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har helt missförstått det här.
Ukraina var mer fritt när det var neutralt, de hade goda relationer med både Ryssland och EU. Detta uppmuntrades av Ryssland, men saboterades av Väst, som ville ha Ukraina på sin sida bara. Det är ju så Väst gör, antingen är man med eller emot. Neutralitet duger inte.

Vi behöver ledare som löser de allvarliga problem som vi står inför. Som löser vanliga människors problem och svara på våra behov.
Vi behöver inte ledare som skapar och eskalerar konflikter. Nato har eskalerat konflikten med Ryssland i många år.

Väst är på fallrepet.
Du är en av de största diktaturförespråkarna på FB, oavsett om det är kommunister eller fascister som står för diktaturen.
Menar du att alla de diktatorer du förespråkar är de som löser människors behov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in