2022-07-11, 16:38
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kommer att sakna Johnson men jag tror ändå på att det är Storbrittanien som är den avgörande faktorn. Dels med den mycket stora utbildningen och dessutom är jag överraskad när jag ser flera av dom vapen, jag vägar skicka länk, som man skall leverera.

Mycket bra, HIMARS i all ära, men 8--12 HIMARS är inte tillräckligt utan här behövs Polska Krabbor.... ...tjeckiska vampyrer och engelsk tillverkad MLRS för att framgångsrikt kunna trycka tillbaka ryska bögpedofilfascister.

Tyska och Franska vapen är vapen från förrädiska nationer som är beredda att buga sig för pedofilBÖG-fascisterna.
Jag är förhoppningsfull.

2:a glaset idag.

Zelenski har gett grönt ljus till en motoffensiv, man har mobiliserat en miljon ukrainare i detta syfte.
Polska krabbor är bäst världen https://www.youtube.com/watch?v=YQpy8_TqxOI

PS

Den 11 juli 143 utspelade sig en blodig massaker på polacker som bodde då i områden som idag tillhör Ukraina. De blodiga söndagen.
Omkring 100.000 polska män, kvinnor och barn slaktades av av ukrainska nationalister. Det var den värsta etniska rensningen i modern tid.
Idag ska Zelensky för första gången framföra en ursäkt för Volyn massakern.
Senast redigerad av rex144 2022-07-11 kl. 16:43.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den typen av träffar är ganska sällsynta. Det var en i en stad nära Bryansk också, i maj tror jag, men det är innanför nordgränsen, vid ett område där ukrainarna har full kontroll ända fram till gränsen. UA blir inte precis nerlusade med långskjutande raketer, oftast är det vanliga korta MLRS:
De har sin egen version av "Schmerch"
https://en.wikipedia.org/wiki/Vilkha_(missile_complex)
Så de skulle kunna urskillningslöst area bomba ryska städer utan precession likt ryssen om de ville.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu djävlar måste de som samlar på antikviteter skynda sig, unik chans att köpa en T-34 av orcherna

Du kan redan hitta många amerikanska Javelins och Stingers ute på svarta marknaden, sålda från Ukraina till köpare som tar dem till Balkan och Mellanöstern - kanske snart även hos talibanerna i Afghanistan. Och ja, det är de korrupta ukrainarna själva som säljer och förskingrar dem, för att skaffa kontanter.

Tog upp saken här - och det bekräftas både av en erfaren amerikansk flygöverste och av källor inom den högsta förvaltningen i Kiev. Med tiden kanske man kan köpa egna HIMARS på samma sätt...

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-07-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Zelenski har gett grönt ljus till en motoffensiv, man har mobiliserat en miljon ukrainare i detta syfte.

Du kanske skojar med mig aprilo men jag är ändå förhoppningsfull. FAN jag litar inte alls på Scholtz och Macron. Förbaskade bögpedofilfascister är dom.

3:e glaset!
Citera
2022-07-11, 16:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Inte många som behöver med en extra utgift. Man får väl helt enkelt inte tända granen och pynta lampor runt huset dygnet runt i tre veckor. Inte köpa fyrverkeri och champagne. Svenskar lever inte med samma löner som i Ryssland. Svenskar klarar en inflation. De flesta i vart fall och speciellt med två inkomster. Värre för ryssarna. Stackare...

Tycker inte ett skit synd om ryssarna. De kan när som helst välja att störta sin korrupta skitregering. Se på Sri Lanka hur lätt det är.
Citera
2022-07-11, 16:46
Medlem
Citat:

PS

Den 11 juli 143 utspelade sig en blodig massaker på polacker som bodde då i områden som idag tillhör Ukraina. De blodiga söndagen.
Omkring 100.000 polska män, kvinnor och barn slaktades av av ukrainska nationalister. Det var den värsta etniska rensningen i modern tid.

Jag ser att du inte skojar med mig. Jag är imponerad av KRAB deta är mycket bra att ha Polen som stark bundsförvant.

Tänk om dom äckliga svinen Macron och Scholtz hade lite stake. Såsom polackerna har.
Citera
Medlem
Citat:
Hans miljoinarmé är bara en dröm, en koksfantasi. Kiev är inte i närheten av att ha ens an fjärdedel av vare sig de tränade soldater eller de mängder av vapen som skulle behövas. Inte i år, möjligen om de får tre år på sig att bygga upp musklerna och dessutom får allt de vill ha.

Zelenskys vanliga genomskinliga grifting. Han påminner allt mer om Donald Trump i det avseendet.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-07-11 kl. 17:03.
Citera
Medlem
Citat:
Du kan redan hitta många amerikanska Javelins och Stingers ute på svarta marknaden, sålda från Ukraina till köpare som tar dem till Balkan och Mellanöstern - kanske snart även hos talibanerna i Afghanistan. Och ja, det är de korrupta ukrainarna själva som säljer och förskingrar dem, för att skaffa kontanter.

Tog upp saken här - och det bekräftas både av en erfaren amerikansk flygöverste och av källor inom den högsta förvaltningen i Kiev. Med tiden kanske man kan köpa egna HIMARS på samma sätt...

Haha Ryssland är så jävla korkade å ointelligenta så de använder 1960 tals stridsvagnar hahaha.

3d printer tillverkar de missiler av de med?
Citera
2022-07-11, 16:47
Medlem
Citat:
Hans miljoinarmé är bara en dröm, en koksfantasi. Kiev är inte i närheten av att ha ens an fjärdedel av vare sig de tränade soldater eller de mängder av vapen som skulle behövas. Inte i år, möjligen om de får tre år på sig att bygga upp musklerna och dessutom får allt de vill ha.

Zelenskys vanliga genomskinliga grifting. Han påminner allt mer om Donlad Trump i det avseendet.
Å Putin då?

3d printarnas mästare.
Citera
2022-07-11, 16:48
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag kanske får rekomendera lite intressanta tankar från Jordan B Peterson. Man måste kunna engelska bra och ha någon form av förstånd för att hänga med då han har ett rikt språk. Lite lustigt att han och jag är i stort sett överens i det här historien.

Dr Jordan B Peterson
Russia Vs. Ukraine Or Civil War In The West?
https://youtu.be/JxdHm2dmvKE

Alla förstår ju att du inte är riktigt läskunnig men kanske en video går bra se för dig. Peterson håller på en timme och kanske du klarar det så länge. Han tar i stort sett upp detsamma som jag brukar göra här och har gjort i åratal men nu slipper jag repetera mig och hänvisar till honom och andra istället för att skriva fem sidor text till människor som är oförmögna att förstå. Det kommer fram fler och fler kloka människor här i världen, trevligt att se och än är inte hoppet ute för mänskligheten.
Skulle aldrig läsa något som en fullständigt känslostörd person som uppmuntrar mördandet av 2 barn om dagen rekommenderar. Har andra, högre ideal.

Du inser inte allvaret i Putinkramandet och borde i rättvisans namn ställas till svars inför dom bottenlöst förtvivlade föräldrarna som mist sina barn i Putins hänsynslösa mördande.

Senast redigerad av Taggad 2022-07-11 kl. 16:59.
Citera
2022-07-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Litauen utökade under måndagen det fraktförbud som man valt att införa mot ryska Kaliningrad. Fraktförbudet har inneburit ett förbud mot transport av varor som omfattas av EU:s sanktioner mot Ryssland. Undra vad Putins motdrag blir..?

Lösningen är att lämna Ukraina. Det måste rimligtvis även en förvirrad själ som Putin förstå.
Citera
2022-07-11, 16:54
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

PS

Uppdatera oss gärna om detta. Vore en ära att se någon stå upp för rättvisan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in