2022-02-26, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Vad som sades för någon timme sedan var det "normalt" att man förde in sånt.
Snacket kan kanske vara i avskräckande syfte?

Om missilerna ska transporteras för att nå mål längre från Ukraina så kommer det säkert inte ge speciellt roliga effekter för Ryssland, eller övriga världen för den delen heller. Men samtidigt kan ju missilen nå Ukraina från Moskva från början så jag ser inte någon annan anledning till varför den skulle transporteras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tror redan att han ute med tanke på denna artikel som kom nyss

https://www.washingtonpost.com/world...family-target/

Otroligt demoraliserande om han flytt Ukraina. Är det inte bättre och fortsätta kampen från västra Ukraina om Kiev faller?
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Jag tror att vi borde ha sagt adjö till vår familj för ett tag sedan.

Nu hänger jag inte alls med?

Tänker du på att han sagt adjö till dom?

Hoppas att dom är trygga.
Citera
2022-02-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jo det har du.

På vilket sett?
Det är krig om du nu inte förstått det. Krig!
Fattar du inte att det här är en jävligt allvarlig situation? Förhoppningsvis eskalerar det inte käpp rätt åt helvete, men det är väldigt naivt av dig att tro att det är helt uteslutet för ryssen att gå in i Sverige.
Är du medveten om att vi är I princip grannar Ryssland ?
Bara det kan vara skäl nog för att ta över Sverige..
Bästa vore om Ukraina bara kunde ge vika helt. Men det kommer aldrig hända. Helt omöjligt.
Putin kommer aldrig backa. Omöjligt där med.

Hur han kommer reagera på sanktioner vette tusan. Men va beredd på de värsta ä..

En s rysk statakupp och skott i pannan på putin är nog det enda som kan stoppa det här kriget.
Senast redigerad av HejFrans 2022-02-26 kl. 03:42.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Fina tankar, men då lär vi också vakna upp till en värld som är totalt förstörd. Och både du jag lär inte existerar. Men Jo, fin tanke.

Mvh

Finns det en anledning till varför de inte tagit någon storstad? lite paranoid, men..
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Bör vara mer action om ryssen är så nära centrum som vissa här inne påstår, vi hörde lite automateld för en 10-15 minuter sen de va allt.

Ja det var enstaka skurar. Man kanske inte ska utesluta helt att det kan ha varit någon överförfriskad ukrainare med en nyskänkt automatkarbin som fick för sig att han såg VDV trupper på balkongen... Time will tell.
Citera
2022-02-26, 03:39
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jodå, visst är det action.

https://mobile.twitter.com/group_ple...99155248930817

Kollar liven , man hör ju knappt nånting, rysstrollen här inne som runkar åt Putin hävdar ju att dom snart "intar" torget men man hör ju ingenting nära torget. Utkanterna är det väl fulla strider.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Fina tankar, men då lär vi också vakna upp till en värld som är totalt förstörd. Och både du jag lär inte existerar. Men Jo, fin tanke.

Mvh

Tänker på ICBM som blev fört in i Ukraina inatt. Fast, ologiskt, men okej.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Faktiskt väldigt konstigt. Kan det vara att de typ antog att ukrainarna använt upp alla robotar och kanoner vid det här laget? Att man inte snappat upp hur mycket som skickats in från europeiska länder?

Bra fråga är ju ett flertal rysk helikoptrar och plan i natt som fått smaka ukrainskt bly. Men alltså att man ska lyckats skicka in ett fraktplan över ukrainskt luftrum så dum är väl inte ens ryssen. Ukraina kör väl med manpads/stinger räcker med en ensam operatör för att ta ned ett plan/helikopter.
Citera
2022-02-26, 03:40
Medlem
Jirens avatar
Hur går det med vapentransporterna till Ukraina? Jag tror det är lite försent nu.
Citera
2022-02-26, 03:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Kollar liven , man hör ju knappt nånting, rysstrollen här inne som runkar åt Putin hävdar ju att dom snart "intar" torget men man hör ju ingenting nära torget. Utkanterna är det väl fulla strider.
Jo, ställer mig tveksam till om dom ens kommer till torget inatt.
Citera
2022-02-26, 03:41
Medlem
Bettingpro1s avatar
Nu börjas det på liven …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in