2022-07-03, 06:01
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Är Navalny en CIA-agent menar du? Kom igen, inte ens du tror på det du säger.

Navalny snackar alltså skit och Putin försöker lönnmörda honom? Låter väldigt långsökt enligt min mening.

Hur många journalister har Putin på sitt samvete? Har han något samvete?

Huruvida Navalny är en CIA-agent vet jag inte, men jag börjar tro att Putin är någon form av dubbelagent. Han har satt sitt land i skiten, rejält. Ren dumhet eller by design?
Citera
2022-07-03, 06:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Huruvida Navalny är en CIA-agent vet jag inte, men jag börjar tro att Putin är någon form av dubbelagent. Han har satt sitt land i skiten, rejält. Ren dumhet eller by design?
Om Putin inte är en del av "Illuminati", så är han den mest korkade alternativt mest psykotiske världsledaren som levt sedan Hitler.
Citera
2022-07-03, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant. Jag fattar dock fortfarande inte riktigt hur detta har pressat upp rubeln till en all-time-high. Måste klura lite.

Tror mer att rubeln har stärkts för att oljepriser har gått upp och för att Ryssland hindrar kapitalflöden ut ur landet. Blomberg skrev i följande i april:

" .. some strategists say the ruble’s latest rally isn’t sustainable: The exchange rate is no longer free-floating and the currency would be at a very different level if barriers were removed. In response to the sanctions, Russia enacted a series of capital controls that include freezing assets held by nonresident investors and telling Russian companies to convert 80% of the foreign currencies they hold into rubles. Trading volumes in the currency are now the lowest in a decade."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-06/mocked-as-rubble-by-biden-russia-s-ruble-comes-roaring-back
Citera
2022-07-03, 06:18
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Förutsättningen för att bo i Sverige och hålla på Ryssland måste ju vara att det inte står rätt till i skallen på en från början. Jag kan helt allvarligt inte tänka mig att någon som är psykiskt friskt sympatiserar med Ryssland. Det är som att sympatisera med Nazityskland men dessutom veta om precis vilka illdåd som Ryssland begår i realtid i princip.

Jag tror att det är ett slags mode att vara för Ryssland idag som svensk, lite som de unga som under kalla kriget såg upp till Sovjetunionen och hade CCCP-tröjor, en annan stor avgörande sak är nog dagens informationsflöde och tillgången till välja total ensidighet, ensamhet och radikalisering vid datorn. En ganska stor del av mina vänner har numera blivit hårdhudade putitister och de har ofta berättat för mig hur kärleksfull Putin är, de säger att alla svenskar är hjärntvättade av mainstreammedia och att Ryssland nu bedriver humanitär verksamhet i det nazistiska Ukraina. Till en början blev jag irriterad men sedan insåg jag att jag inte kan ändra dessa personer, jag kan inte heller argumentera mot dem eftersom diskursen tar då aldrig slut. De kommer sannolikt att fortsätta att hylla Putin även om ryska bomber så skulle falla över Sverige och de ser sina egna barn eller anhöriga sprängda i bitar. Eftersom jag vill ha kvar mina vänner måste jag helt enkelt bara ha överseende med dem och prata bara om allt annat utom politiken, diskussionerna leder ingenstans.
Senast redigerad av Cykelbarnen 2022-07-03 kl. 06:28.
Citera
2022-07-03, 06:30
Bannlyst
Belgorod beskjutet med vad man tror guided missiles. Iskanders har avlossats som svar. Kharkov träffat. Vi får se om man tänker beskjuta Kiev.
Citera
2022-07-03, 07:05
Bannlyst
Nu är hela Luhansk People’s Republic befriad från zelenskys , de sista spillrorna av ukrainas sk arme har flytt eller dött och efterlämnat enorma mängder vapen till LPR

Blir det i dnipro som spillrorna försöker sätta upp en sista försvarslinje eller flyr dom ända bort till kiev?

https://southfront.org/russia-win-battle-for-lisichansk/
Senast redigerad av NatoKiller 2022-07-03 kl. 07:12.
Citera
2022-07-03, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R

Ren dumhet. Ren idioti.

Han har lurats upp på läktaren av CIA.

De lyckades få den efterblivne idioten att bli paranoid, de lyckades få honom att tro att Ukraina består av 45 miljoner nazister som bara väntar på att få anfalla Ryssland och att han därför måste avnazifiera dem.

De lyckades också övertyga honom om att väst skulle stå lika mesiga och handfallna som när han våldtog Krim och när han invaderade ”utbrytarrepublikerna”.

Och, trots att Ukraina består av fullblodsnazister, fick CIA Putin att tro att de ukrainska soldaterna skulle lägga ner vapnen inom bara ett par dagar och att befolkningen skulle hälsa våldtäktsryssarna som befriare när de rullade in i Kiev.

Nu, 35 000 döda ryssar senare, får de Putin att tro att allt går ”enligt plan”.

De är f-n mästare, dom där CIA-killarna!
Citera
2022-07-03, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Tror mer att rubeln har stärkts för att oljepriser har gått upp och för att Ryssland hindrar kapitalflöden ut ur landet.
Rubeln har gått upp eftersom den nu används för handel med Ryssland

USA's främsta vapen är deras dollar som dom tvingar världen att använda vid handel länder emellan. Därav smeknamnet petrodollar. Länder som vägrar att använda dollarn bombas till medeltiden "för demokratins skull".

Ryssland satte USA och hela västvärlden i shack matt innan man gick in i Ukraina.
Citera
2022-07-03, 07:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Tror mer att rubeln har stärkts för att oljepriser har gått upp och för att Ryssland hindrar kapitalflöden ut ur landet. Blomberg skrev i följande i april:

" .. some strategists say the ruble’s latest rally isn’t sustainable: The exchange rate is no longer free-floating and the currency would be at a very different level if barriers were removed. In response to the sanctions, Russia enacted a series of capital controls that include freezing assets held by nonresident investors and telling Russian companies to convert 80% of the foreign currencies they hold into rubles. Trading volumes in the currency are now the lowest in a decade."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-06/mocked-as-rubble-by-biden-russia-s-ruble-comes-roaring-back
Ja, precis. Det är något artificiellt forcerat med att rubeln är på all-time-high.

Det är därför jag undrar vad gatupriset i Ryssland på en Dollar faktiskt är. Det är antagligen mycket högre än 55 rubel.
Senast redigerad av Madagascar 2022-07-03 kl. 08:00.
Citera
2022-07-03, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ryssland kontrollerar snart hela Luhansk, bara en liten ficka kvar.

https://liveuamap.com/

Såja!

4 månaders invasionskrig och man har lyckats inta två småstäder utmed den 40 mil långa anfallslinjen. Till en kostnad av 40 000 döda ryssar, 50 nerskjutna flygplan och helikoptrar samt 2 000 förstörda stridsvagnar.

Två städer! Det är nästan så att man önskar att det här kriget håller på åtminstone lika länge som den värdelösa ryska invasionen av Afghanistan. Typ 10 år.

10 år av grillade ryssar och sönderskjutna skrothögar. Det skulle faktiskt vara värt ytterligare en liten skitstad.
Citera
2022-07-03, 07:32
Bannlyst
Här rusar folket ur skyddsrummen och kramar om ryska soldater som befriat dem, mycket gripande video. Ryska soldater får trösta de gråtande kvinnorna

https://www.bitchute.com/video/0Q6x3cY8tCas/
Citera
2022-07-03, 07:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Här rusar folket ur skyddsrummen och kramar om ryska soldater som befriat dem, mycket gripande video. Ryska soldater får trösta de gråtande kvinnorna

https://www.bitchute.com/video/0Q6x3cY8tCas/
En välregisserad video med perfekt ljussättning och hela faderittan i ett svep.

And this is intended to prove what?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in