2022-06-27, 20:08
  #172369
Medlem
[quote=Nibiru2011|80703101]Generellt så bombar Ryssland inte civila byggnader, men ukrainarna ställer ju ofta sitt artilleri nära sådana byggnader och sätter upp militära högkvarter i skolor teatrar och andra civila by
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
ggnader…



Zelensky och Arestovich ligger bra till för det då…
Rent nonsens och en skam att du får lov att använda dig utav denna medvetna propaganda. Under tiden har ett köpcentra där inte en endaste nazist eller atrilleri kunde hittas attackerats. Fan ta om du är i Sverige din förlorade själ till existens.
Citera
2022-06-27, 20:09
  #172370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Generellt så bombar Ryssland inte civila byggnader,

...örutom då i majoriteten av konflikter de varit inblandade i.

De brända byarna i Georgien, Grozny, Aleppo.

Eller när de bombade 4 sjukhus på 12 timmar i syrien...

Men nej nej, generellt sett så bombar Ryssland inte civila byggnader. Tex bombar de inte så många civila byggnader som ligger på ställen där de inte är i konflikt. Island tex, där har de generellt sett inte bombat en enda civil byggnad.

Civila mål och infrastruktur för att sänka moralen har ALLTID var den Ryska spelboken. ALLTID.
Citera
2022-06-27, 20:10
  #172371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej om din läsförståelse var duglig hade du insett att jag inte alls påstått det! Finns många möjligheter till vad som skett…
Jag älskar inte Ryssland eller Putin. Men du är en …..!

Jo det gör du kamrat! Visa mig annars ett enda inlägg där du kritiserar Ryssland.
Citera
2022-06-27, 20:10
  #172372
Medlem
Reimers avatar
Fronten vid Kherson är synnerligen aktiv, Ukraina jobbar sig sakta framåt.

Citat:
Kherson- Heavy fighting continues in Myrolyubivka, Kyselivka, Stanislav and Snihurivka.

North east there is some Ukrainian successes!

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541482179330547716
Citera
2022-06-27, 20:11
  #172373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det vet vi inte…

Vi vet att 1000 civila befann sig i köpcentrat.
Citera
2022-06-27, 20:15
  #172374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Civila mål och infrastruktur för att sänka moralen har ALLTID var den Ryska spelboken. ALLTID.
Infrastruktur är ofta lovliga mål i krig och civila byggnader som används i militära syften är det också…

Angående Syrien så var det ju ryssarna som generellt räddade civilbefolkningen medan USA och dess allierade dödade och skrämde iväg dom, kriget i Ukraina verkar USA se som ett försök till revansch för deras usla prestation i Syrien..Men det går inget vidare för dom där heller..
Citera
2022-06-27, 20:15
  #172375
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Är det Kyiv Independent eller Ukrainska MoD som rapporterar?

Det finns bild- eller filmbevis på varje förstörd rysk stridsvagn eller pansarfordon. Så det är bara att räkna.

Tydligen har de ryska förlusterna varit så massiva, att de numera kör runt i gamla T-62.

Citat:
Russia’s Ancient T-62 Tanks Are On The Move In Ukraine

After losing more than 700 of its best T-72, T-80 and T-90 tanks in Ukraine in the first three months of fighting, the Russian army got pretty desperate for functional armored vehicles.

So desperate that, in May, the army pulled from long-term storage what might be at least a battalion’s worth of 60-year-old T-62 tanks—perhaps 50 in all. Two weeks later, some of the museum-ready T-62s have been spotted rolling toward the front line outside Mykolaiv in southern Ukraine.

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/06/06/russias-ancient-t-62-tanks-are-on-the-move-in-ukraine/

Citera
2022-06-27, 20:18
  #172376
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tydligen har de ryska förlusterna varit så massiva, att de numera kör runt i gamla T-62.

"We meant to do that".
Citera
2022-06-27, 20:18
  #172377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fronten vid Kherson är synnerligen aktiv, Ukraina jobbar sig sakta framåt.



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541482179330547716
Mycket trevliga nyheter, och tack för att du håller oss uppdaterade mr Reimer
Citera
2022-06-27, 20:18
  #172378
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Johnson har gjort bort sig ordentligt och förhindrat fredliga lösningar…
Att du verkar tro att Ryssland är i stort sett avväpnat är väldigt lustigt…
Ja Johnson motarbetar konstant en fredligt lösning och inbillar sig att det ska gå att besegra Ryssland. "Johnson has warned against a temptation to push Zelenskiy into potentially accepting a deal that would bring peace in exchange for Russian control of eastern areas in Ukraine"
https://www.theguardian.com/world/2022/jun/27/letting-russia-win-in-ukraine-would-be-absolutely-chilling-says-boris-johnson
Citera
2022-06-27, 20:19
  #172379
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
"We meant to do that".

Allt enligt putlers geniala plan
Citera
2022-06-27, 20:19
  #172380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Och putler gick rätt i fällan, bränner sina styrkor i sin special operation medans NATO/USA rustar och blir starkare dag för dag.

Beskriv hur bra det känns för dig?
Helt så bryr jag mig jag mig inte särskilt mycket om vad du tror eftersom du kostant har så fel…
Ryssland har såklart mängder av fler män att ta till. Detta är ju för dom en specialoperation. Inget full on war…..
Sen är det ju galet att NATO som redan är en i trdubbel bemärkelse dyr organistation ska dra på sig ännu mer utgifter som vi skattebetalare i slutändan får stå för..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in