Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Men förstår du inte att det är inte sannolikt? I USA:s armé talar man ett förhållande på 7:1 i skadade/döda men då har de massivt flygunderstöd. Om ryska armén hade tagit de förluster du påstår skulle de befinna sig i samma belägenhet som den ukrainska just nu. På förlorarnas sida.
Det finns en siffra för den ukrainska armén som jag tror stämmer och det är ryska MoD:s siffror på KIA, WIA och AWOL och låg på knappt 50.000 för ett par veckor sedan. Med tanke på de förluster man har nu menar man att siffrorna börjar närma sig 100.000:
SKY NEWS UK reporter: “You can’t sustain those losses, can you?”
Ukrop commander: “I don’t even know how to answer that question. It’s hard.”
Så det är bara att använda enkel matematik. 25.000 döda på den ukrainska sidan. Minst!
Det är möjligt att 25 000 militärer plus, minst 5000 civila dödats på den ukrainska sidan. Hade det inte skett omfattande evakueringar och flyktingströmmar i och ifrån Ukraina så hade, säkert, 50 000 till 100 000 civila ukrainska civila mördats av den ryska cancersvulsten.
Ukraina har förlorat sina bästa soldater, men det har även RF gjort. Runt hälften av de yrkesmillitärer som sattes in i början av invasionen är nu kaputt. När jag talar om svårt sårade så menar jag just det. Soldater som, aldrig mera, kan återgå till militärtjänst. Så ca 90 000 döda och svårt sårade ryska soldater hsr ersatts av diverse ihopskrap, plus 45 000 snabbutbildade rekryter.
Alltså de 90 000 ryska allvarliga fötlusterna har ersstts 60 000, i till huvudelen snabbutbildade soldater. Vilket stämmer väl överrens med att den ryska cancersvulsten har ca 30 000 färre soldater i Ukraina jämfört med början sv storinvasionen.
Slava Ukraini!