2022-06-22, 20:14
Medlem
Det var en optimistisk och stark Zelensky som framträdde i U A TV English. Han rabblade upp allt stöd som Ukraina får, inte militärt utan värderingsmässigt. Han framhöll att Ukraina stärker sina försvarspositioner i Luhansk region och att befrielsekampen för Kherson fortgår.

Han ser fram mot segern. Jag skall se talet senare en gång till för att förstå exakt vad som sades.

Mycket positivt!
Citera
2022-06-22, 20:18
Medlem
donald12s avatar
RyZZka förstärkningar på ingång!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/vhytsp/farmers_from_dagestan_rn_russian_caucasus/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-06-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ryssarna har i sina stora offensiver kanske framryckt 280 meter per dag sedan den 20 mars.

Inget tyder på att en massa ukrainare kommer att bli avskurna.

Det har bara hänt i en enda stad, och det var i början av kriget och förmodligen medvetet eftersom hjältarna i Mariupol satt på en mäktig fästning.

Ukrainarna är nu avskurna i Zolote och på Azot kemifabrik. De får säkert höra historier om hjältarna i Mariupol nu så de förstår vad som förväntas av dem.

De borde dock ha dragit sig tillbaka senast för en vecka sedan, tyckte redan då att de hållit ut bra men att det var utsiktslöst att stanna kvar.

Jag gillar inte att säga vad var det jag sa, men vad var det jag sa.
Citera
2022-06-22, 20:23
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Du verkar fortfarande vara MYCKET mer intresserad utav USA än UKRAINA och RYSSLAND här. Vad är det som gör att du helt enkelt inte förstår rådande KONTEXT? (Sedan är förmodligen det du kallar för "the swamp" något som du inte har en blekaste aning om, utan tror att det är allt från hillbillies i Texas(finns inte nej) till badjävlar på kusten i Carolina. Eller kanske du menar Florida där de flesta "swampsen" finns?) HELT otroligt hur många gånger du kan tillåtas posta spyor mot USA och Europa utan att överhuvudtaget beröra ämnet i fråga
Det var väl 42.
Han avser säkerligen hela USA som träsk.
Visst finns det hillbillies i Texas, många dessutom.
Citera
2022-06-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
"Det var Ryssland som började"

Mitt intryck är att Ryssland skulle respektera västvärlden om västvärlden respekterade Ryssland. De primära konflikthökarna hittar man i "The Swamp" i USA.
"Ditt intryck"..........Seriöst? Till at börja med så kan vi ju slå fast att världen respekterade ryssland så länge som ryssland betedde sig som den riktiga världen gör. Sedan kan vi ju också fastslå att ditt intryck av saker och ting lyckligtvis inte spelar någon roll, utan flyger runt som en liten accepterad fis i rymden medans vi andra ser till att få saker och tiden att fungera. Var vänlig att ta dina överprocessade tankar till konspirationsforum eller åtminstone discworld
Citera
2022-06-22, 20:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Ukrainarna är nu avskurna i Zolote och på Azot kemifabrik. De får säkert höra historier om hjältarna i Mariupol nu så de förstår vad som förväntas av dem.

De borde dock ha dragit sig tillbaka senast för en vecka sedan, tyckte redan då att de hållit ut bra men att det var utsiktslöst att stanna kvar.

Jag gillar inte att säga vad var det jag sa, men vad var det jag sa.

Visa på kartan.
Citera
2022-06-22, 20:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Den här kartan är lite missvisande för alla områden som Ukraina har återerövrat är bara gröna strängar precis där ryssarna har varit. Men områdena som ryssarna fortfarande ockuperar är helt röda som att de kontrollerar varenda kvadratkilometer. Konstigt. https://deepstatemap.live/en#8/49.914/35.316
Citera
2022-06-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Det var väl 42.
Han avser säkerligen hela USA som träsk.
Visst finns det hillbillies i Texas, många dessutom.
nej det finns det faktiskt inte, Mången som VILL kalla sig så här ja, men nope, det finns det faktiskt inte. Mer än ett stenkast till appalacherna härifrån, and they know it. Sedan förstod jag ju självklart att han gjorde det ja, men jag tänkte att han kanske skulla kunna utveckla sina tankar angående ämnet i fråga litet ytterligare. Det enda han sade och menade var att hela USA(förutom den föreläsaren på UOC då, såklart) var att klandra för allt, och han bedömde det som sådant pågrund utav att han hade tittat lite för mycket på gold diggers eftersom att han måste fördriva dagarna på något sätt
Citera
2022-06-22, 20:30
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant! Av alla professorer i världen lyckas ni bara vaska fram en enda som möjligen talar till er älskade herres fördel😉

Du har inte förstått honom, han är inte pro-Putin. Mearsheimer förklarar bara att en stor krigsorsak är USA/NATO. Det är inte ett moraliskt ställningstagande i sig. Om man får ut några fördelar av ett krig i Ukraina kan man förespråka samma agerande. Eller om man tror att det går att trötta ut Ryssland (attrition).

Men om du har en hållning att "om man inte är med Väst så är man emot" så är det inte svårt att hitta fler professorer och experter som är mot Västs strategi, eller som är djupt kritiska till Ukraina. Direkta proryssar från västliga universitet har jag dock inte stött på vad jag kan minnas.
Citera
2022-06-22, 20:31
Medlem
raskenss avatar
Nu kan ryssarna knappast flörta närmare med nazismen än detta märke:

https://twitter.com/ColborneMichael/status/1539225296318124032?t=_caujiwXxMMr5ZXRj5KkxQ&s=19

https://twitter.com/ColborneMichael/status/1539322708743307264?t=rvzvRgM_GZTYXjn4-MvD6g&s=19

Citera
2022-06-22, 20:45
Medlem
Reimers avatar
Den här twittraren brukar ha god koll på läget han rapporterar om och stämmer det vad han skriver så kommer de flesta Ukrainare kunna slinka ur grytan som ryssarna försöker skapa.

Citat:
I hinted yesterday and I repeat today.
Most of Ukrainian army units have been withdrawn from Zolote area.

Zolote is also not encircled yet.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1539671245310070785
Citera
2022-06-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Tiktok,brigaden under luppen. På svt1 just nu.
https://www.svtplay.se/video/35744893/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sommar-sasong-23-de-ryska-torpederna-vad-hande-sen

Fullständigt vidriga shariatjetjener. Att se videon på den där rysstillasatta borgmästaren när han tazar gamla tanter och skriker åt dem är bland det sjukaste jag sett.
Hela skiten är så sjukt och sätter fingret på exakt det som gör att ryZZland måste utplånas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in