2022-04-19, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så man skyller nu på Kiev att man inte klarar av att ta Azov? Och lipar ut hos typ alla organisationer man föraktar och förbjuder?

Är ni verkligen på riktigt?

Kremls svenska flöjtar är i princip en Monty Python sketch. The peoples front of Judea 2.0 har fått en värdig arvtagare här på Flashback 2022. Dem kan tacka att informationen kommer snabbt och är föränderligt för de kan räddas av att många andra har lika liten koll på vad de sa igår som de själva har.

Inte ens ett ryskt luder måste vända in och ut på sig som dessa måste göra med sin integritet.
Citera
2022-04-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att förringa tortyr, nackskott på civila, barnvåldtäkter..!
Det är drt ingen som gör däremot ska man vara försiktig. Tydligen har ukrainarna i Butja och andra delar av Ukraina också gått loss på vad de ansåg var sabotörer desertörer och förrädare, stsy tuned..
Citera
2022-04-19, 12:33
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så man skyller nu på Kiev att man inte klarar av att ta Azov? Och lipar ut hos typ alla organisationer man föraktar och förbjuder?

Är ni verkligen på riktigt?
Ryssland skulle enkelt kunna bomba hela området. Men det är ju barbariskt, eller hur. De vill inte agera på det viset.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man märker att ryssarna är rädda för Azovbataljonen. Är inte detta tredje gången de vädjar till dem att ge upp?
Jag har tappat räkningen. Är nog tvåsiffrigt nu.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Självklart, kommer du inte ihåg när vi invaderade Grekland för 10 år sedan när gyllene gryning fick massa röster? Enligt rysk logik borde ju Aten förvandlats till en rykande grushög, de var ju säkert fem gånger så nazistiska som Ukraina.

Undrar när Mongoliet blir avnazifierat.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tsagaan_Khas
Grekland är ju ett (utfattigt) EU-land. Att EU-medlemskap inte varit aktuellt för Ukraina kan ju hängs ihop delvis med det politiska kaos som rådde i landet ett tag. Jag vill förresten minnas att svenska media mest rapporterade om hur medlemmar i Gyllene gryning delat ut bröd och attackerat kriminella, typ...?

Hur som haver. Det finns flera exempel på länder i Europa som fått vara ifred trots "icke-demokratiskt" styre. Spanien, Portugal, Albanien...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men Ryssland vill inte döda folk, det är faktiskt deras princip, även om du tror annat. Och de vill inte heller att deras soldater skall behöva döda folk i onödan.
När de band civila ukrainare till händer och fötter i Bucha, och sköt dem i huvudet, var det bara en olyckshändelse? Att man råkar skjuta någon i huvudet efter att man har bundit dem sker ju ibland genom olyckshändelser så det kan ju vara ett ärligt misstag från rysk sida.
Citera
2022-04-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spelar det någon roll om man tar till sig propaganda om man redan har en bestämd uppfattning om vem man anser är den onda parten som måste krossas?

Jag kommer inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som bär skuld till död och förödelse i Ukraina oavsett hur mycket propaganda någon sida pumpar ut.

Begår ukrainare krigsbrott? Mycket möjligt, jag kommer trots det inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som mördar, plundrar och våldtar den ukrainska befolkningen.

Jag skiter fullständigt i om det finns nazister i den ukrainska armén, Ryssland är ändå den onda parten i mina ögon. Om så varenda ukrainare hade ett hakkors tatuerat på bröstet är Ryssland angripare och den som är skyldig till kriget.

Ryssland är den onda parten i kriget hur mycket någon än reletiviserar, de flesta skriver troligen under på det.
Mycket bra sammanfattning!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han är till och med en parodi på en despot; han är en riktig Bondskurk.

Tycker han ser ut som en random Flashbackare. Skulle inte förvåna mig om han spammar tråden från ett trollkonto från sin bunker. Han verkar så aggressiv och det stämmer också väl in på vissa typer här. Varningssignaler är en massa versaler mitt i ord, t ex rySSar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Så du vill alltså ha ett fullskaligt krig? Det vore väldigt oklokt. Ukraina har redan passerat gränsen när de sänkte krigsfartyget.

Det är på tiden att kriget sprids till ryskt territorium, bland annat genom sabotage av infrastruktur av militär betydelse.

Helst bör Ukraina sänka fler ryska fartyg varhelst de befinner sig i världen.
Citera
2022-04-19, 12:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssland skulle enkelt kunna bomba hela området. Men det är ju barbariskt, eller hur. De vill inte agera på det viset.
Newsflash: De har bombat hela området. De är barbarer. Resten av världens sanktioner kommer skicka tillbaka dem till medeltiden där barbarer hör hemma.
Citera
2022-04-19, 12:36
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Va fint av dom!

https://cdnuploads.aa.com.tr/uploads/Contents/2022/04/06/thumbs_b_c_e7587f387311809f12834735071db2ec.jpg?v= 045437

https://i.pinimg.com/originals/c9/37/66/c93766ffd05fc11e0f04a9d6a2b5b395.jpg

https://i.inews.co.uk/content/uploads/2022/03/SEI_92774455.jpg

Idiot!
Citera
2022-04-19, 12:41
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Det ukrainska nazistdjuret, som gömmer sig bakom de fridfulla invånarna i Mariupol, söker skydd från världens ledare!
De fridfulla invånarna hade ingenstans att ta vägen eftersom orcherna från Ryssland sköt på alla civila som försökte fly Mariupol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in