2022-04-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej inte bara. Finns många andra saker som ligger bakom..

Det finns inget som kan motivera det ryssarna och Plutte gör mot Ukraina och den Ukrainska befolkningen.
Dessutom saknar det ryska narrativet(nazism, NATO osv..) bäring i den riktiga världen.
Citera
2022-04-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nationalisterna i Azov får en ny chans att kapitulera och rädda sina liv.

Russian forces offer nationalist battalions, mercenaries at Azovstal to lay down arms

"We again call on the Ukrainian authorities to show good sense, give corresponding orders to militants on the cessation of senseless resistance and leave the resistance area. However, being aware that they won’t receive such orders and commands from the Kiev regime, we call on them to make this decision on their own and lay down their arms," Mizintsev pointed out.

Russia will bring this statement to the notice of the UN, the OSCE (the Organization for Security and Cooperation in Europe), the International Committee of the Red Cross and other international organizations, the general said.

https://tass.com/politics/1439575

Så man skyller nu på Kiev att man inte klarar av att ta Azov? Och lipar ut hos typ alla organisationer man föraktar och förbjuder?

Är ni verkligen på riktigt?
Citera
2022-04-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Så du vill alltså ha ett fullskaligt krig? Det vore väldigt oklokt. Ukraina har redan passerat gränsen när de sänkte krigsfartyget.
Så du tycker det är bra att bara passivt ta emot putlers skit i ansiktet?
Citera
2022-04-19, 12:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så man skyller nu på Kiev att man inte klarar av att ta Azov? Och lipar ut hos typ alla organisationer man föraktar och förbjuder?

Är ni verkligen på riktigt?

Hehe. Man måste vara bra sinnessvag för att köpa de dikterna.
Citera
2022-04-19, 12:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nationalisterna i Azov får en ny chans att kapitulera och rädda sina liv.

Russian forces offer nationalist battalions, mercenaries at Azovstal to lay down arms

(...)

Man märker att ryssarna är rädda för Azovbataljonen. Är inte detta tredje gången de vädjar till dem att ge upp?
Citera
2022-04-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Så du vill alltså ha ett fullskaligt krig? Det vore väldigt oklokt. Ukraina har redan passerat gränsen när de sänkte krigsfartyget.

Ja, ni ryssjävlar gillar ju inte när offret stretar emot. Kanske därför ni föredrar att slåss med kvinnor och barn
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man märker att ryssarna är rädda för Azovbataljonen. Är inte detta tredje gången de vädjar till dem att ge upp?
Det är klart att ryssarna är rädda – de är bara bra på att våldta och mörda civila kvinnor och barn. Hoppas att påfyllningen av vapen hinner fram i tid så att Ukraina får avstyrt kackerlackornas angrepp på deras städer i öst.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Är du inte läskunnig?

Jag för inte fram någon propaganda i mitt hemland, Sverige.

Däremot slås jag av hur nästan alla i den här tråden tar till sig propagandan från den sida de står på. Helt utan kritiskt tänkande. Mycket underhållande...

Spelar det någon roll om man tar till sig propaganda om man redan har en bestämd uppfattning om vem man anser är den onda parten som måste krossas?

Jag kommer inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som bär skuld till död och förödelse i Ukraina oavsett hur mycket propaganda någon sida pumpar ut.

Begår ukrainare krigsbrott? Mycket möjligt, jag kommer trots det inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som mördar, plundrar och våldtar den ukrainska befolkningen.

Jag skiter fullständigt i om det finns nazister i den ukrainska armén, Ryssland är ändå den onda parten i mina ögon. Om så varenda ukrainare hade ett hakkors tatuerat på bröstet är Ryssland angripare och den som är skyldig till kriget.

Ryssland är den onda parten i kriget hur mycket någon än reletiviserar, de flesta skriver troligen under på det.
Citera
2022-04-19, 12:30
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

"Om inte ni ger upp snart, då sänker vi Admiral Kuznetsov också!"
Citera
2022-04-19, 12:30
Medlem
Snapcounts avatar
"Blast from the past" :

"USA och andra västerländska länder gör allt för att dra ut på Rysslands militära operation i Ukraina", säger den ryska försvarsministern Sergej Sjojgu, enligt nyhetsbyrån Tass.

Sjojgu säger att den tilltagande mängden utländska vapenleveranser "tydligt visar att avsikter är att provocera Kievregimen att slåss till den sista ukrainaren".

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113

Försökte hitta denna nyhet direkt ifrån "hästens mun" (o en färsk bild på Sjojgu), men såg inte den.., dock såg jag en annan sak :

KIEV, April 18. /TASS/. Ukrainians will need to show their international passports again if they cross the border, just like they did before the mass exodus of refugees that followed the introduction of martial law, Andrey Demchenko, a spokesman for the country’s State Border Guard Service said on Monday.

https://tass.com/world/1439137

Så vad betyder det, eller är det hela "fake news" ?
Senast redigerad av Snapcount 2022-04-19 kl. 12:32.
Citera
2022-04-19, 12:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det finns det ju skäl att vara, vi har ju sett vilka barbarer de är.

Men Ryssland vill inte döda folk, det är faktiskt deras princip, även om du tror annat. Och de vill inte heller att deras soldater skall behöva döda folk i onödan.
Citera
2022-04-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vilken sida ska man stå på då? När ett land invaderar militärt och bombar landet till stenåldern?
Man måste vara bra partisk, för att välja den angripande sidan.

Jag pratar inte om vilken sida man ska stå på. Bara för att man stödjer en sida behöver inte allt som sprids därifrån vara sant, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in