Citat:
Ursprungligen postat av
Kungsgran
Är du inte läskunnig?
Jag för inte fram någon propaganda i mitt hemland, Sverige.
Däremot slås jag av hur nästan alla i den här tråden tar till sig propagandan från den sida de står på. Helt utan kritiskt tänkande. Mycket underhållande...
Spelar det någon roll om man tar till sig propaganda om man redan har en bestämd uppfattning om vem man anser är den onda parten som måste krossas?
Jag kommer inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som bär skuld till död och förödelse i Ukraina oavsett hur mycket propaganda någon sida pumpar ut.
Begår ukrainare krigsbrott? Mycket möjligt, jag kommer trots det inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som mördar, plundrar och våldtar den ukrainska befolkningen.
Jag skiter fullständigt i om det finns nazister i den ukrainska armén, Ryssland är ändå den onda parten i mina ögon. Om så varenda ukrainare hade ett hakkors tatuerat på bröstet är Ryssland angripare och den som är skyldig till kriget.
Ryssland är den onda parten i kriget hur mycket någon än reletiviserar, de flesta skriver troligen under på det.