Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-21, 16:17
  #1
Medlem
Skuffebuffs avatar
Jag funderar kanske på att köpa en sån här och undrar om någon av er har en och vad ni isåfall har att säga om den?

Jag har kollat några klipp och läst lite om den och den verkar ju helt klart bra och extremt stilren (dock ganska dyr). Det verkar som att man kan ställa in 3 svårighetsgrader men samtidigt så läser jag (och snubben i videon nämner ju det lite i början med) att datorn lär sig och anpassar sig efter ens spel (som en AI) och det är ju isåfall värt mycket. Någon som vet hur det ligger till med den enligt mig ganska viktiga bit?

https://www.youtube.com/watch?v=sQLLbFln8DI
__________________
Senast redigerad av Skuffebuff 2022-02-21 kl. 16:19.
Citera
2022-02-22, 14:42
  #2
Medlem
Hallå,

Kollat videon, riktigt snygg, farsan hade en schackdator på 80-talet och då behövde man trycka ned pjäserna och fula dioder. AI tror jag väl inte man ska kalla det, men på lätta nivån (friendly) analyserar den nog hur många blunders du gör och väljer sämre drag efter det.

Men är man inte väldigt tilltalad av det fysiska och estetiska, eller allergisk mot datorskärmar/mobiler har jag svårt att se nyttan med denna typ av schackdator idag.Det finns hur mycket bra schack som helst online, chess.com chess24.com lichess.com etc, både mot datorer på olika nivåer och människor.
Citera
2022-02-22, 17:38
  #3
Medlem
Skuffebuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Hallå,

Kollat videon, riktigt snygg, farsan hade en schackdator på 80-talet och då behövde man trycka ned pjäserna och fula dioder. AI tror jag väl inte man ska kalla det, men på lätta nivån (friendly) analyserar den nog hur många blunders du gör och väljer sämre drag efter det.

Men är man inte väldigt tilltalad av det fysiska och estetiska, eller allergisk mot datorskärmar/mobiler har jag svårt att se nyttan med denna typ av schackdator idag.Det finns hur mycket bra schack som helst online, chess.com chess24.com lichess.com etc, både mot datorer på olika nivåer och människor.
Jo jag spelar ju på chess.com ibland men tänkte att det hade varit kul med denna med kanske. Ja det är väldigt snyggt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback